Hoe zorg ik ervoor dat ik (vooral tegen partner) mijn mond vaker houd?

Mijn vriend en ik hebben soms ruzie of een meningsverschil. Als ik bv vind dat hij iets rottigs heeft gedaan dan neem ik me voor om het rustig te zeggen met wijze woorden en vooral niet te langdradig. Helaas lukt dit me niet echt als dit gebeurt. Ik betrap mezelf er op dat ik binnen no time mijn goede voornemens ben vergeten en mijn partner kan mij dan moeilijker serieus nemen. Soms vind ik dat hij maar initiatief moet nemen maar meestal ben ik hem dus al voor.
Ik zou graag horen van anderen hoe zij dit aanpakken en/of adviezen hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik krijg de indruk dat je een beetje claimerig kunt zijn, klopt dat? (Klinkt naar, sorry, maar ik herken het wel hoor) Bedenk je dat je vriend een eigen persoon is. Hij is niet "vergroeid" met jou, ook al zijn jullie een stel. Het is een kwestie van loslaten; zie hem als een op zichzelf staand persoon, die, als hij WIL, rekening houdt met jou. Alleen als hij het zelf wil. Dat is liefde. Het is logisch dat jij teleurgesteld bent als hij geen rekening met je houdt. Maar hem zélf gaan bellen lost niets op. Je voelt dan nog steeds niet wat je wilt voelen; dat hij van je houdt. De volgende keer als hij niets van zich laat horen, probeer het dan eens bij jezelf te houden. Ga niet proberen zijn gedrag te veranderen, maar voel je eigen teleurstelling maar. Hij zal dit merken, en vragen wat er scheelt. Dan kun je hem vertellen wat je dwars zit. De volgende keer zal hij waarschijnlijk uit zichzelf de telefoon pakken om je gerust te stellen. Doet hij dat niet, dan is het probleem misschien een beetje groter, en kun je je afvragen of hij ooit wél rekening met je gaat houden. Maar het moet uit hemzélf komen, anders is het vechten tegen de bierkaai. Succes!!!

Gewoon stil zin:p

Je hoeft niet te zorgen dat je je mond houdt. Onenigheden komen zelfs bij de beste relaties voor. En er is niets lekkerder dan af en toe die goede woorden wisseling te hebben om duidelijkheid te creëren en stoom af te blazen. Als je echter niet voorzichtig bent bij een ruzie, kan deze al gauw escaleren in een "huiselijke" oorlog. En dat kan de bedoeling niet zijn. Klik hieronder voor tips:

Bronnen:
http://www.relatietip.nl/relatietips/ruzie...

1 laat hem ook het initiatief nemen en doe het dan gelijk zelf al. 2 ga niet overal zout op leggen en ga ook niet altijd de confrontatie aan als je vind dat hij iets rottig heeft gedaan .

Ik begrijp wat je bedoelt. soms is het erg moeilijk om eerst je boosheid opzij te zetten en dan een gesprek aan te gaan. Vooral als je gekwetst bent. Ik heb ook moeten leren en oefenen om aan te geven als iemand mij kwetst of iets zegt wat in het verkeerde keelgat schiet. Wat ik mijzelf heb aangeleerd is met een 'ik'' boodschap te beginnen. vb. Ik vond het niet leuk die opmerking die je daarnet maakte. Verder niet zeggen. Hoe boos je nog bent, na een tijdje op deze manier aangeven wat je dwars zit, wordt het een beetje eigen en dan wordt het een ander gesprek, zonder verveelende woorden. ik hoop dat ik je een beetje opweg heb kunnen helpen.

Kun je dagelijks voor het eten niet even een * uitwisselkwartiertje* instellen? Lekker met een glaasje erbij het eten voorbereiden en zo te praten? Dan kunnen jullie elkaar zeggen wat je dwars zit. Door het voor je te houden tot die tijd heb je ook de kans om je worden wat zorgvuldiger te kiezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100