Hoe overkom je twijfel?

Ik heb de afgelopen 2 jaar behoorlijk wat meegemaakt. Een behoorlijke heftige relatie achter de rug met alles er op en er aan. Ondanks slechte tijden houden we nog steeds ontzettend veel van elkaar. We zijn meerdere malen uit elkaar geweest, toch steeds weer terug samen gekomen. Hij loog, en na een rit van verandering kon ik hem nog steeds niet geloven. Wat natuurlijk niet eerlijk en fijn voor hem was.. Nu zijn we een tijd goed uit elkaar geweest onder het motto, ondanks de liefde werkt het niet. Maar beide kunnen we echt niet zonder elkaar. We hebben besloten een tijd te latten, maar ik heb nog steeds mijn probleem.. Ik wil hem vertrouwen maar weet nu al dat ik daar moeilijkheden mee ga krijgen. Het is oneerlijk en dubbelzinnig, want ik weet dat het nergens voor nodig is. Ik ben niet graag alleen en denk vrij snel dat er iets aan de hand is wanneer hij niet snel genoeg reageert of snel genoeg langskomt.. Dit is sinds de schade door zijn leugens van toen. Het is dus een gevoelskwestie, ik weet dat het onnodig is. Hoe bekijk je het positief als partner even geen behoefte aan je heb.., hoe ontloop je de drang om alles te checken, hoe schakel je ireeel gevoel uit? hoe ga ik hier mee om? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Hij zal jouw vertrouwen terug moeten winnen en dat gaat niet zo makkelijk.
Je legt de oplossing bij jezelf maar die ligt grotendeels bij hem. Hij moet jouw twijfels wegnemen.
Praat er over, vertel hem jouw twijfels, vertel dat je de neiging blijft houden om alles te controleren. Maak dan samen duidelijke afspraken.
Als jullie willen dat deze relatie gaat werken moet de basis goed zijn en vertrouwen hoort bij een goede basis, maar geef het wel de tijd.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Live like there's no tomorrow
Dance like no one is watching
Love like you've never been hurt"

Dat is zo'n beetje het enige wat jij zelf kunt doen, niet alleen in het Leven zelf, maar vooral in deze relatie. Je leeft niet in het verleden, je leeft in het nu, maak er NU het beste van. Samen met je vriend. Je hebt een keuze gemaakt: sta daar achter en oordeel niet. Niet meer omkijken naar gisteren, kijk naar vandaag. Vandaag is mooi.

De rest is 'up to him' - zoals al werd gezegd. Hij heeft je onzeker gemaakt in het verleden, aan hem de taak die onzekerheid, het wantrouwen van de kaart te vegen en jou te laten zien dat hij jouw vertrouwen verdient. Ik wens je heel veel geluk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt pas zekerheid als je er definitief mee stopt,
Een punt erachter. Dit blijft altijd doorzeuren, en zal je ongelukkig maken en dat wil je toch niet.
Zoek je een paar leuke vriendinnen en probeer de sex even opzij te zetten. Er is echt meer in het leven en er zijn ook meer mannen dan kerken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoe moet zo iets nu positief bekijken.
Hij heeft je teleurgesteld(zou hij het ook positief willen bekijken als het anders om was?)Dus hij moet het vertrouwen terug winnen, en gaat dit lukken?
De twijfel die je hebt gaan denk nooit over, daar is er te veel voor gebeurd,en ja dit wil je niet horen(je zei ik ben niet graag alleen)toch zou ik er nog eens ernstig over nadenken.
Wil je dit wel?kan je dan toch niet beter alleen zijn?
Veel wijsheid