erge pijn in de onderrug en pijn in de onderbuik 18 weken zwanger!! wie weet of dat normaal is en wat het is?

ik ben 18 weken zwanger en heb sinds vandaag erge pijn in de onderrug en ook pijn in de onderbuik, het is mijn tweede zwangerschap en heb dit nog niet eerder meegemaakt niet zo erg als in mijn eerste zwangerschap.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (6)

ik denk je beter contact kan maken met je verloskundige...
of huisarts..als je het sinds vandaag pijn hebt, had je eerder even je dokter kunnen bellen en hem of haar deze vraag gesteld...dan was je nu gerust geweest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij je niet goed voelt of pijn hebt, dan kan je ten alle tijde je verloskundige bellen. Doe dat nu! Want je gaat nu de avond in, en je wilt toch niet onnodig risico lopen of je onnodig zorgen maken?
Als jij je zorgen maakt om niets, is ok niet goed voor je kindje, je maakt dan een stress hormoon aan, wat invloed heeft op je kindje. Mocht het niets zijn, dan ben jij weer gerust gesteld.
Mocht het wel iets zijn, dan kan je er beter maar zo snel mogelijk bij zijn.

De verloskundige is er voor jou en je kindje hoor, ze krijgt er voor betaald. Dus maak er gebruik van! Ze hebben liever dat je 10 x te vaak belt, dan 1 x te weinig of te laat!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is het verder in de zwangerschap maar het zou bekkeninstabiliteit kunnen zijn. Een bezoekje langs de huisarts en je weet het zeker:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verloskundige zal het wel weten. Die zou ik raadplegen, of anders je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is je tweede zwangerschap en daardoor voel je alle pijntjes wat meer.

Ik denk dat de pijn in je onderbuik het gevolg is van het oprekken van je banden. Je banden die je baarmoeder ondersteunen.

De pijn in je onderrug wordt vermoedelijk veroorzaakt door het groter worden van je buik. En het gewicht dat daarmee gepaard gaat. Misschien is je houding verkeerd en wordt de pijn daardoor verergerd.

Pijn in je onderrug kan ook ontstaan doordat je TEVEEL gedaan hebt overdag. Misschien heb je zware dingen (of je andere kind) teveel gedragen.

Ik zou het even 1 dag aankijken (maar dat is MIJN persoonlijke mening, doe waar JIJ je goed bijvoelt).

Doe het rustig aan.
Ga op de bank liggen met een boek, kijk een DVD.

Als het morgen, overmorgen nog zo erg is. Ga dan naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je banden groeien je buik word zwaarder je gaat anders lopen anders liggen. dus je houding doet al heel veel.
ook is het mogelijk dat je een blaasontsteking heb.
ik zou dus in de eerste instantie urine naar de huisarts brengen. vertrouw je het niet moet je je verloskundige bellen. die zijn daar voor en vinden het echt niet erg als je een vraag heb of onzeker bent over je klachten.
succes