erge pijn in de onderrug en pijn in de onderbuik 18 weken zwanger!! wie weet of dat normaal is en wat het is?

ik ben 18 weken zwanger en heb sinds vandaag erge pijn in de onderrug en ook pijn in de onderbuik, het is mijn tweede zwangerschap en heb dit nog niet eerder meegemaakt niet zo erg als in mijn eerste zwangerschap.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is je tweede zwangerschap en daardoor voel je alle pijntjes wat meer. Ik denk dat de pijn in je onderbuik het gevolg is van het oprekken van je banden. Je banden die je baarmoeder ondersteunen. De pijn in je onderrug wordt vermoedelijk veroorzaakt door het groter worden van je buik. En het gewicht dat daarmee gepaard gaat. Misschien is je houding verkeerd en wordt de pijn daardoor verergerd. Pijn in je onderrug kan ook ontstaan doordat je TEVEEL gedaan hebt overdag. Misschien heb je zware dingen (of je andere kind) teveel gedragen. Ik zou het even 1 dag aankijken (maar dat is MIJN persoonlijke mening, doe waar JIJ je goed bijvoelt). Doe het rustig aan. Ga op de bank liggen met een boek, kijk een DVD. Als het morgen, overmorgen nog zo erg is. Ga dan naar de dokter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100