Kan een (hetero) man en een vrouw alleen vriendschap met elkaar hebben?

Ik had hier laatst met iemand een discussie over. Ik ben namelijk van mening dat het voor een man niet mogelijk is om een vrouw als vriend te hebben. Uiteindelijk wil die man toch altijd iets met die vrouw.
Ik ben van mening dat een man en een vrouw geliefden kunnen zijn en vrienden, maar alleen vrienden.....uiteindelijk wil toch een van de twee dat het op liefde uitdraait.
Hoe denken jullie hierover?

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zullen gerust vrouwen roepen:"ja hoor, ik heb ben getrouwd en ken een man die een hele goeie vriend is". En dan is mijn vraag dan, als jij single zou zijn zou hij dan toch diep in zijn hart niet iets met je willen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou het speciaal de man zijn die iets van de vrouw zou willen, en niet andersom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die toevoeging was maar een voorbeeld, daarboven heb ik toch ook gezegd dat een van de twee wil dat het op liefde uitdraait?

Het beste antwoord

Ik ben hierin hard leers, elke keer leef ik op in de illusie dat deze mogelijkheid bestaat.

Het is 'de wil' van beide kanten om de vriendschap te laten werken. Soms moet een van tweeën 'gevoelens' weten te onderdrukken.
Gevoelens van 'verliefdheid', aantrekkingskracht of zelfs het idee dat de ander jou aanvullen kan zijn op het leven..

Je moet je elke keer weer focussen op de relatievorm vriendschap als deze een of meerdere gevoelens in lichte of zwaardere vorm ontstaan..

Ik ben van mening dat het kan, maar dan is manipuleer je uiteindelijk je gevoelens, omdat de kostbaarheid van deze persoon in je leven dusdanig is, waardoor je ervoor kunt kiezen je 'in te houden'..

Gelukkig heb ik in mijn omgeving hetero mannen, die deze variant.. proberen uit te oefenen.. of hun daadwerkelijke doel anders is, moet ze zelf bepalen.. ik ga er gewoon niet op in.. en geniet van de vriendschap zolang deze duurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
- is.. na: manipuleer je uiteindelijk je gevoelens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Natuurlijk kan dat wel, er is toch niet tussen elke man en elke vrouw een seksuele klik of aantrekkingskracht?
Ik ben al jaren zeer goed bevriend met een man, we hebben nog nooit iets met elkaar gehad en dat zal ook niet gebeuren, dat voelen we niet voor elkaar, maar de vriendschap gaat verder heel diep. Ik ken hem al 15 jaar, het is meer een broer voor me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
heel herkenbaar iris, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als reactie op je aanvulling: ook dat maakt niets uit.
Er is zlefs een periode geweest dat we allebei single waren, maar ons contact is gewoon van een andere dimensie, meer broer/zus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, zelfde ervaring hier
Ik denk dat het wel kan alleen ben ik er voor mezelf wel huiverig voor geworden. Ik had een hele lieve vriend, maar die kreeg ineens gevoelens voor mij. Het is op een hele vervelende manier afgelopen. Toch ben ik er van overtuigd dat het wél kan.

Toegevoegd na 34 seconden:
O ja nog iets; die vriend van mij was getrouwd.

Toegevoegd na 34 seconden:
O ja nog iets; die vriend van mij was getrouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, dat kan.
ik ben al 18 jaar zeer nauw bevriend met een schat van een man.
puur platonisch, en dat zal zo blijven.
ik ben vrijgezel trouwens, en hij ook.
we voelen ons hier allebei heel goed bij.
14 jaar geleden
een man en vrouw kunnen gewoon vrienden zijn. Ze kunnen wel van elkaar houden, maar soms komt hier niks van omdat de een al een vrien(in) heeft. dan blijven ze gewoon goede vrienden(of ze gaan vreemd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar alleen NADAT ze een goed beeëndigde relatie achter de rug hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Komt niet zoveel voor, maar 't kan. Met name (maar niet uitgezonderd) bij relaties waarbij de gerelateerden elkaar veel vrij laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor. de beste vriend(in dus) van mijn man is een vrouw.
ze gaan zelfs saampies in bad!
zien elkaar als broer en zus .
ze heeft een relatie, hij dus ook.
haar vorige partner kon er niet goed tegen, de huidige wel,

Toegevoegd na 2 minuten:
ze zijn nu 4 jaar bevriend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan.

Gelukkig wel. Ik ben zelfs bi, en als je niet bevriend zou kunnen zijn met iemand van het geslacht waar je op valt, zou ik überhaupt geen vrienden hebben. In ieder geval niet zonder met ál die vrienden seks te willen, en dat lijkt me op den duur toch wel wat vermoeiend.

Toegevoegd na 27 seconden:
Ik ben *zelf* bi, niet zelfs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen tot wie je je niet aangetrokken voelt. Maar daar kun je wel een vriendschap mee opbouwen. Dus zonder die aantrekkingskracht zal geen van beide partijen ooit meer willen. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

Overigens, kan je ook een vriendschap hebben waarbij 1 of beide tijdelijk wel verliefd is. Maar dit hoeft niet te betekenen dat dit ooit wat gaat worden. Dus ik zie geen enkele reden waarom een man geen vriendschap met een vrouw kan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik jong was, vertelde mijn vader mij dat vriendschap zonder sexuele aspecten tussen een man en een vrouw volgens hem niet mogelijk is. Ik bestreed dat uiteraard. Maar nu, na ervaringen, geef ik hem gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dezelfde mening als jou. Eerst lijkt het een gewone vriendschap. Lekker kletsen en gewoon gezellig maar dan begint er wat te knagen bij de mans persoon. Hij wilt meer dan alleen dat praten en die gezelligheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi mijn man en ik hebben een vriendin .ik dacht ook eerst in het begin ,er is meer .
dat kom omdat zij veel hulp nodig had,en die heeft zij ook gekregen .
er is toen veel gebeurd en hij verzekerde mij dat er niks was.
ik ben ook naar haar toe gegaan en ik heb het ronduit gevraagd of zei iets voelde voor mijn man ,zei zij dat zij niks wilde als aleen maar vriendschap en dat zei die vriendschap niet op wil geven .
ik denk nu mijn man moet het zelf weten nu .maar hij weet nu wat hij heeft en dat is heel veel dat gooi hij niet weg
en als de vrouw het niet, wil gebeurd het ook niet en dat geld ook voor de man

Toegevoegd na 4 minuten:
dus het gaat