waarom willen vooral vrouwen altijd een partner voor het leven? Is het niet leuker om verschillende mannen na elkaar te hebben?

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb het niet over seks en van de een na de ander. Maar ik bedoel een relatie met iemand van een jaar of 5 in plaats van eeuwig bij elkaar te blijven. In de natuur duurt een verliefdheid ook maar 3 jaar. Waarom dan bij elkaar blijven. Het hele leven is toch afscheid nemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'De natuur' is niet echt een argument, in 'de natuur' komt alles tussen de 30 seconden en levenslang voor. En bovendien hoeven wij als mensen niet te leven volgens de natuur, dat is deel van wat ons mens maakt: wij kunnen kiezen. En trouwens: deze vrouw heeft graag allebei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het hele leven is toch afscheid nemen"
Sjonge jonge, voorgoed afscheid nemen hoort bij de dood, Nico!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat bedoel ik spwer. en was nog vergeten ; vrouwen willen ook altijd zekerheid. iets wat niet bestaat. Vrienden kan je kwijtraken, ouders, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.... en de dood hoort NIET bij het leven. Dat is iets wat mensen maar moeilijk kunnen begrijpen. Vrouwen willen inderdaad zekerheid. En zekerheid bestaat. Vraag maar aan partners die hun leven lang al bij elkaar zijn. Denk je dat zij nog onzeker zijn wat betreft hun toekomst samen? Je vraagt ook nog in je vraag of vrouwen het niet leuker vinden om verschillende mannen achter elkaar te hebben. Mijn antwoord is NEE. Ik moet er niet aan denken. Liefde is voor mij geen materieel gebruiksvoorwerp (je gebruikt het, maar gooit het na een poosje weer weg..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is geen welles nietes spelletje. De dood hoort wel bij het leven en er is geen zekerheid. Feit.
Morgen kan je onder een auto komen, dat weet niemand.
Mensen die heel hun leven bij elkaar zijn, zijn dat gewend. Ook heeft financien ermee te maken. En kinderen en familie. Zwakke mensen blijven bij elkaar omdat ze bang zijn wat anderen ervan vinden.
Liefde gaat vanzelf over, omdat een mens in z'n leven verandert.

Het beste antwoord

Tja de vrouwen zoeken naar die eeuwige prins op dat witte paard .... dat zit erin gebakken. Net zoals een sprookje. Als je dat ideaal beeld hebt en het zit tussen de oren ,blijf je zoeken naar die prins. Daarnaast is het knap als je van jezelf weet of je vaste realtie wil of niet . Er zijn vrouwen en mannen die dat wel of niet weten. De ene vrouw of man zoekt veiligheid in een relatie en de ander heeft veiligheid alleen. En ziet wel waar het schip strand.
De ene komt er achter als ie 40 is en de ander weet het al op zijn 16 de bijwijze van spreken. Die trouwt vroeg en blijft vervolgens jaren bij die gene.Dan heb je nog vrouwen en mannen die bindingsangst en verlatingsangst hebben. Ooowwww breek me de bek niet open. Hahhaaa ,weet je wat het belangrijkste is ??? Dat je weet wat je wil. Monogaam of polygaam veiligheid of single na 3 of 4 jaar ,het maakt allemaal niet uit. Als je er maar voor uit kunt komen hoe jij je leven wil inrichten. Helaas weten sommige dat nog niet hoe het daadwerkelijk bij hun in elkaar steekt. Het is een zoektocht naar jezelf .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je goeie reactie!
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi antwoord josephina!

Andere antwoorden (11)

Nee dat is niet zo... Vrouwen zijn evolutionair gebaat bij langdurige partners... Mannen maakt het niet zo veel uit, maar vrouwen wel... Het is niet het leuke, what makes the clock tick...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een vaste partner heb weet je wat je hebt
Bij wisselende partners is het maar afwachten of het klikt en voor hoelang het stand houd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn veel meer bezig met hun toekomst dan mannen, denken aan kinderen en dergelijke en willen de geschikte partner daar voor vinden en zich daar voor altijd aan binden. Daarbij vinden vrouwen het moelijker om zich volledig te binden en thuis te voelen bij een man en willen niet die cyclus elke keer opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, tenminste dat is niks voor mij. Ik vind het belangrijker om iemand 1 iemand te hebben om het zo te zeggen die je kan vertrouwen en waar je samen iets moois mee kunt opbouwen voor als het aan mij ligt altijd, en samen kinderen en dat soort dingen, vastigheid dus en waar je je veilig bij voelt enz iemand waar je van houd is voor mij dus voor altijd door dik en dun, wat er ook gebeurt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschillende vriendjes na elkaar, die tijd ligt al ver achter mij. Dat is leuk in je jonge jaren.
Maar op een gegeven moment wil je je settelen (niet alle vrouwen, maar het merendeel wel) en dan wil je rust in je leven en iemand met wie je samen iets duurzaams op kan bouwen.
In een vaste relatie ben je er voor elkaar in goede en slechte tijden.
Bij verschillende mannen na elkaar, oftewel kortdurende relaties, gaat het eigenlijk voornamelijk om de seks, de lust of de lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik bedoel geen one night stands of elke dag een ander, maar echt samenzijn met iemand voor een aantal jaar, bijvoorbeeld 5 jaar. En geen 50 jaar samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 5 jaar tijd heb je iets samen opgebouwd, een bepaald vertrouwen, een bepaalde toekomstvisie. Dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen met een andere man die het misschien weer heel anders ziet. Dat brengt onrust in je leven.
omdat de meeste mensen wat vastigheid willen.
bovendien heb ik een kind en ben erg gelukkig met mijn man.
ik zou het voor ons kind niet eerlijk vinden als ik steeds een ander vriendje zou nemen.
wat een gedoe ook.

tja als je heeeeeeel jong bent is het mischien leuk om een beetje afwisseling te hebben maar ik vind het wel best zo hihi
14 jaar geleden
Een nieuwe man is spannend, leuk om weer alles te ontdekken, maar het kost ook weer energie.
Als je langer met iemand samen opgaat is het vertrouwd, je hebt maar een half woord nodig, je kent elkaars verleden en dat heeft ook veel voordelen.Als het dan fijn aanvoelt om samen te zijn, waarom moet je dan op zoek naar de volgende?
Daar komt nog bij dat je ook nog van elkaar bent gaan houden, en dat wil je toch ook niet verliezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet er niet aan denken, na 5 jaar ken je elkaar, weet je wat je aan elkaar hebt en dan weer opnieuw moeten beginnen. Weer iemand moeten leren kennen, rekening houden met zijn eigenaardigheden, zoeken naar een goede balans in je relatie.
Verder gaat dit al helemaal niet op, als je kinderen hebt. Nog een half jaartje dan wordt 'papa' weer ingeruild voor een nieuwe, want mama wil op zijn tijd weer eens iemand anders:)
Nee dit lijkt mij niet wenselijk.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moet er niet aan denken om 50 jaar met dezelfde naar bed te gaan, daarom vroeg ik dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd want in je vraag staat dat het niet om sex gaat.
Verder mag je je gelukkig prijzen, als je 50 jaar samen mag zijn, met iemand van wie je houd, dit is niet iedereen gegeven om dát te halen.
Het gras lijkt altijd groener ergens anders. De kunst is tevreden te zijn met wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sex en trouw zijn aan elkaar hoort toch bij een relatie! Of vind je het goed dat jouw man vreemdgaat? Er is geen relatie zonder sex. Alleen word ik het na een aantal jaren zat en kijk weer naar anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan marianne, waar heb jij het over? ik stel alleen maar een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik denk dat Marianne bedoelt is dat je moet leven zoals jij dat wilt. Ben je je realtie zat na een aantal jaar, kap ermee en begin opnieuw. Het is jouw leven, veel vrouwen(en mannen) willen niet zo'n relatie,zoals jij in je vraag schets en die jij zou willen, dat blijkt wel uit de antwoorden, maar jij bent vrij om die keuze te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk leef ik zoals ik wil, dat heb ik wel geleerd. Ik vraag me af waarom vrouwen altijd eeuwig bij dezelfde partner willen zijn (zie vraag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar heb ik al antwoord op gegeven.
Een langdurige relatie geeft veel meer bevrediging dan elke 5 jaar een ander. Ik ben een man en taal niet naar relaties met anderen vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is genetisch bepaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af. Blijft het leuk, dan zou ik rustig doorgaan met iemand.
Belangrijk: beloof nooit dat je voor aaaaaltijd van iemand zult houden, want 1) dat maak je niet waar 2) het is een soort dreigement.