Hoe kan je nog mensen leren kennen (vrienden en misschien die ene) als je 40 bent en nog single?

Door omstandigheden ben ik nog alleen en woon nog thuis (gezondheid).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je voelt je duidelijk wat eenzaam. Blijkbaar is het om één of andere reden niet mogelijk geweest je van thuis los te maken. Gezondheidsredenen, maar misschien ook andere. Blijkbaar heeft het "thuis wonen" je niet toegelaten om je eigen leven uit te bouwen, vrienden te vinden, buiten te komen, een partner te ontmoeten....
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het werkt als je nu meteen hop naar een datingsite gaat in de hoop "die ene" te vinden. Maar aan de andere kant is leeftijd noch gezondheid een belemmering om vrienden of liefdes te ontmoeten. It is all in the mind : mijn grootmoeder heeft nog een vriendje leren kennen toen ze stokoud (92) en bijna immobiel in een bejaardentehuis zat.
Ik begrijp dat je echt verlangt naar bepaalde zaken (liefde, geborgenheid, misschien ook lichamelijkheid...), maar ik denk dat je best begint vanuit een ander perspectief. In plaats van te bedenken waar je mensen kan ontmoeten, bedenk eerst eens wat je echt heel graag doet of altijd al had willen doen. Ik weet je gezondheidsklachten niet natuurlijk, misschien is alles niet mogelijk voor jou, maar er zijn vast dingen die wel lukken. Probeer deze hobby/hobby's te doen zonder gefocust te zijn op "ik wil mensen leren kennen". Mensen zijn intuïtieve wezens en voelen dit snel aan. Geniet gewoon met volle teugen van wat je aan het doen bent.
Op die manier kom je alvast meer tussen mensen en doe je tegelijk iets wat je heel leuk vindt. Daardoor zal je je vast ook beter voelen en ontwikkel je een andere persoonlijkheid om naar de buitenwereld te stappen. ik bedoel hiermee: stel dat je gaat daten, is het interessanter om te kunnen zeggen "(bijvoorbeeld) ik hou van klassieke schilderkunst en ben vrijwilliger in het museum voor schone kunsten" dan "ik heb gezondheidsklachten en woon dus nog thuis".
Hou ook goed voor ogen wat voor partner je wil ontmoeten. Geen filmstervereisten natuurlijk, maar wel waarvan jij denkt dat het je gelukkig maakt (bv. gedeeltelijk dezelfde interesses, iemand waarmee ik goed kan praten enz.). Bedenk tegelijk ook wat jij wil bieden in een relatie, hoe jij dat ziet.
Met andere woorden : bouw eerst aan de basis.
Het zal mogelijk ook wat weerstand in jezelf (en misschien ook bij anderen) oproepen om je uit je huidige situatie los te maken, ga daar dan niet tegen vechten. Keulen is niet op één dag gebouwd. Besef dat je stap voor stap werkt aan je eigen mooie toekomst en overtuig jezelf ervan dat je deze meer dan verdient!
liveisgreat
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij een club gaan en/of vrijwilligerswerk gaan doen:

http://www.luva.org/site/index.php

misschien dat er ook zoiets is bij jou in de buurt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet in welke mate je beperkt wordt door je gezondheid, maar misschien is er een bepaalde sport/sportclub waar je je bij kunt aansluiten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Date site! Hoor ik goede berichten van! En speed daten hoor ik ook goede berichten van!
En lid worden van een club of vereniging!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij sportclubs, of andere clubs waar je interesses liggen. Ook kun je misschien eens een avond naar een bar gaan in het weekend.

Een datingsite is natuurlijk ook altijd een optie ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mensen met een ziekte of handicap bestaat de site zeddnet. Je kunt hier vriendschap of liefde vinden. Of ga bij een eetclub of leesclub.