Mag iemand zomaar de berichtjes in mijn mobiel lezen, zonder toestemming dus?

Had een vriend die extreem wantrouwig en jaloers is. Op een dag toen ik de hond uitlaten was heeft hij mijn berichtjes in mijn telefoon gelezen. IK vond dit dus echt niet kunnen. Had niks te verbergen maar ik had zoiets van, dit is mijn foon en daar blijf je van af.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb geen relatie meer met hem, mede ook hierdoor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (11)

Dat vind ik ook dat dit niet kan. Dit is gewoon een motie van wantrouwen, hij vertrouwt jou gewoon niet. Indien hij een vent was dan zou hij het doen waar je bij was en niet stiekem wanneer je de hond aan het uitlaten bent.
Nee hor, ik zou hier enorm boos over zijn, en niet vanwege het feit dat ik geheime sms-jes heb staan maar over het feit dat hij mijn privacy schendt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat het absoluut niet kan! Bovendien schaadt hij jou vertrouwen en dat is erg zonde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat moet je niet toestaan, want dan is het einde zoek...

Jaloers is iets lelijks en daar moet je heel goed naar kijken... Als jij geen aanleiding geeft daartoe, moet je eens heel goed gaan nadenken of je wel ECHT verder wil met die ander... Want het gaat erger en erger worden als je doorgaat...

Jaloezie is een combinatie-emotie van minderwaardigheid en angst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloezie is een combinatie-emotie van minderwaardigheid en angst........ wow mooi gezegd! Zelf bedacht of ergens gelezen? Geef ik een + voor.
Als je kijkt naar de wet op de privacy; nee, dan zou dit niet zonder meer mogen. In de praktijk gebeurd helaas anders. (blijkt wel).
Maar zo gebeurd er wel meer waarvan je je afvraagt of het mag; wat te denken van het meelezen van je e-mail op je werk door je werkgever? Of het screenen op afstand van je surfgedrag op je werk tijdens een pauze? Dit gebeurd zoveel zonder dat je het in de gaten hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je berichtjes in je telefoon staan eigenlijk gelijk aan een brief die alleen aan jou is gericht en ook niet door een ander opengemaakt mag worden.
Het antwoord is dus nee, maar eigenlijk weet je dat zelf ook wel. Je zoekt waarschijnlijk bevestiging of je er goed aan hebt gedaan om deze relatie te beëindigen. Ik denk het wel, want iemand die je niet kan vertrouwen, zal je binnen de kortste keren gaan claimen, en proberen afhankelijk te maken van hem alleen. Heel goed dus dat je hier afstand van hebt genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dit niet toestaan het is jouw mobiel. Ik zou er zeker met hem over praten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een fatsoen norm die eigenlijk vanzelfsprekend moet zijn tussen iedereen, dus ook tussen partners.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is volgens mij zelfs strafbaar, omdat hij het briefgeheim breekt. Dat mag alleen door wetuitvoerders zonder toestemming worden verbroken (en alleen met een goede aanleiding). Als je toestemming geeft, of die persoon weet dat je het niet erg vindt als hij/zij je post/berichtjes leest is het wat anders. Aangifte doen gaat wellicht wel weer wat ver, maar je moet zeker niet tolereren dat hij dat zomaar doet en hem dat duidelijk maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is prive. Ook al heb jij niets te verbergen dit is van jou en als jij het wilt delen is het prima. Dat geeft al aan hoe deze persoon is en zal jou dus nooit vertrouwen en jij hem niet meer omdat deze jou continue in de gaten houdt en dat gaat vreselijk verstikkend werken.

Je hebt het uitgemaakt jij hebt je vrijheid weer terug en je ex moet nog een boel leren want dit kan relaties kapot maken. (zoals je zelf ook al aangeeft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Niemand heeft het recht om jouw berichten te lezen zonder jouw toestemming. Degene die dat doet is erg brutaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een telefoon is privebezit en het hoort niet dat je in andermans telefoon gaat zitten snuffelen. Om vervelende bevindingen te vermijden, zou ik lekker alles wissen!