ik mag van mijn schoonmoeder geen contakt meer met mijn vriend wat moet ik nu?

de moeder en zus van mijn vriend willen dat ik hem met rust laat en geen contakt meer maak met hem . bij hun thuis zijn de laatste tijd veel ruzies en krijg ik dus de schuld van. Heb er helemaal niks mee te maken en ben er nooit bij. maar ik heb samen een kindje met mijn vriend. pas geleden had zijn moeder hem uit huis gezet . maar bij mij kan die ook niet komen hij mag niet binnen van mijn vader . hun kunnen samen niet door 1 deur. we hebben geen geld voor een huisje of wat dan ook . Wat moeten we nu ? we willen elkaar wel gewoon blijven zien en samen ons zoontje op kunnen voeden. we weten het niet meer wat we nu kunnen gaan doen. Kan iemand ons een optie geven?!

Toegevoegd na 31 minuten:
we zijn beide 19 jaar . ons zoontje is 10 maanden. we zijn ook allebei dagelijks op zoek naar werk alleen is het lastig deze tijd om aan werk te komen. m'n schoonmoeder probeert ook mijn vriend tegen mij op te zetten alleen ziet mijn vriend gelukkig ook in dat ze dat doet en lukt het haar niet . we zijn wel op zoek naar een huis en reageren ook wel. maar omdat we geen geld / inkomen hebben kunnen we het niet betalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je de oorzaken van conflicten buiten jezelf gaat zoeken ga je onvermijdelijk anderen verantwoordelijk stellen voor jouw ongewenste situatie. Van zodra je oorzaken van conflicten 'in' jezelf gaat zoeken krijg je een héél ander verhaal. Pas dàn kan je conflicten ook duurzaam oplossen. Ik weet dat dit geen makkelijke klus is maar sinds ik de volle verantwoordelijkheid voor de manier van omgaan mijn eigen leefwereld op mij neem is er gigantisch veel ten goede veranderd in mijn leven. Ik wacht niet tot anderen bereid zijn om mij te aanvaarden zoals ik ben. Ik leer mezelf om anderen én mezelf gewoon te aanvaarden zoals we zijn omdat het nu eenmaal voor niemand een eenvoudige klus is om iedereen tegelijk te plezieren.
We zijn allemaal onderhevig aan wisselende impulsen die uit de meest denkbare en ondenkbare richtingen op ons af komen.
We hebben allemaal onze gaven en beperkingen waarmee we élke dag opnieuw moeten leren omgaan. Ik ga er van uit dat je niets persoonlijk dient te nemen (tenzij welgemeende complimenten) omdat mensen enkel bizar reageren als ze met zichzelf of een bepaalde toestand geen weg weten.
Indien mensen goed in hun vel zitten dan reageren ze altijd begripvol, aardig, meelevend, enz.
Soms komt er gewoon teveel tegelijk op ons af en dan hebben we vaak geen reserve meer over om toch nog geduldig of begripvol te zijn.
En geloof me, niemand vraagt bewust om miserie. Dat is iets wat ons overkomt als we niet bewust liefdevol met onszelf en anderen hebben leren omgaan. Het vraagt tijd om dat te leren als je dat niet van thuis uit hebt mee gekregen. De ene leert dat vroeg en de andere laat ;-) Van zodra je daar voor de volle 100% rekening mee gaat houden kan je niet anders dan begrip opbrengen voor een moeder die tijd nodig heeft om de chaotische toestanden van haar 19-jarige zoon een comfortabele plaats te geven. Beelden je in dat jullie plannen hebben om jullie zoontje te laten studeren doch op 17 jarige leeftijd kondigt hij aan dat zijn vriendinnetje zwanger is. Geloof me, ook jullie zullen daar op dat moment niet onverdeeld gelukkig mee zijn. Denk hier eens rustig over na en vraag je af wat jij kan doen om op liefdevolle wijze deze conflict-cirkel te doorbreken. Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Antwoorden (4)

Jullie zijn - hoop ik - volwassen, en dus is het feitelijk niet zo relevant wat jullie ouders wel en niet willen ; als je meerderjarig bent (of je door ouderschap meerderjarig hebt laten verklaren) hebben je ouders feitelijk weinig meer over je te zeggen.
Addertje onder het gras is dat ze nog wel een aantal jaren daarna financieel verantwoordelijk voor jullie zijn. Als je dus financieel afhankelijk van ze bent, verkeren ze in een machtspositie.

De enige optie die jullie hebben is dus alsnog de stap nemen die feitelijk idealiter VOOR het krijgen van een kind zou moeten komen : op eigen benen staan en je eigen broek ophouden, Met jullie eigen inkomen en in jullie eigen woninkje. Als jullie beiden op zoek gaan naar werk of mogelijkheden om een opleiding af te maken met steun, kunnen jullie ouders je niks meer maken, en is het aan jullie te bewijzen dat jullie het wel degelijk kunnen.

Dat dat niet van de ene dag op de andere te regelen is snap ik ook wel, maar als je beiden op je kont blijft zitten afwachten, gebeurt er natuurlijk zéker niks. Financiele en maatschappelijke zelfstandigheid is het enge wat er op zit, en feitelijk ook het enige waarnaar jullie zouden moeten streven, nu je de verantwoordelijkheid hebt voor een kind.

Informeer bij de gemeente of de sociale dienst of maatschappelijk werk welke wegen jullie het best kunnen bewandelen teneinde zo snel mogelijk op eigen benen te kunnen staan. EN zorgen dat je zo snel mogelijk krijgt wat je nu niet hebt : inkomen en een huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
prima antwoord +1.
inderdaad, zo rap mogelijk weg daar... en nu direkt onmiddellijk alles uitzoeken zodat dit ook kan lukken. Bijgestaan door idd een maatschappelijke dienst, deze mensen zijn beter op de hoogte van de mogelijheden.
het is allemaal erg en onbegrijpelijk, die reactie van de ouders, zeker bij volwassen kinderen die bovendien ook nog een kindje samen hebben. maar wat de reden ook is, er is geen tijd voor tranen of analyse,. dit kan later nog, en hopelijk betert dan ook de relatie met de ouders.
Maar nu eerst praktische oplossingen zoeken voor jullie zelf, wat jullie ouders ook zeggen of doen.
Kristal
11 jaar geleden
+1 Marleen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
marleen: plus!
Je schoonmoeder gaat hier al de fout in, omdat er een kind in het spel is. Kinderen mogen nooit de dupe zijn van wat voor volwassen dispuut dan ook!

Jullie zitten in een zeer lastig pakketje. Mijn advies zou zijn om even rust en afstand te nemen van de situatie. Dat geldt niet alleen voor jou maar ook voor alle andere betrokkenen! De situatie moet even bekoelen, er moet rust in de tent komen, zodat er weer (normaal) met elkaar gesproken kan worden, en een oplossing gezocht kan worden. Het kind zou er niks van moeten merken, en mag niet onthouden worden van contact met jullie of haar opa's en oma's!

Probeer dus allemaal eens tot rust te komen. Lukt het jullie niet om er zonder schreeuwen en ruzies doorheen te komen, schakel dan een therapeut in. Dit kan eventueel via een maatschappelijk werker. Sterkte met de situatie. Vergeet nooit, dat je kind ook de stress voelt, die jij of anderen voelen.

http://www.defamiliezaak.nl/index.php?id=105
http://www.mdft.nl/
http://www.familieintherapie.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inkie: plus! helemaal waar wat je zegt. een kind, hoe jong ook, voelt de stress, die jij of anderen voelen en lijdt daar ook onder.
De beste remedie om voor jezelf, jouw vriend en jouw kind een leefbare situatie te creëren is zelf oprecht en innig Liefde leren voelen voor zowel jezelf, jouw vriend, diens moeder, jouw vader enz.

Niets gebeurt zomaar en daar waar het hart overstroomt van oprechte Liefde hebben conflicten zoals deze geen schijn van kans.
Zolang je de vinger naar anderen blijft wijzen blijf je de cirkel van conflicten voeding geven.

Pas wanneer jijzelf besluit om enkel nog Liefde te willen voelen voor anderen gaan er ook écht zaken ten goede veranderen.
Dit vraagt tijd want anderen blijven eerst nog even zitten met dat oude beeld van jou.

Maar geloof me, in mijn leven zijn behoorlijk wat conflicten automatisch opgelost omdat ikzelf op een dag heb besloten om enkel nog zuivere Liefde te willen voelen voor élk facet van de schepping.

Er bestaat een onuitgesproken Universele boemerangwet die automatisch én versterkt datgene naar jou terug laat keren wat je zelf ooit bewust of onbewust hebt uitgezonden via gedachten, woorden of daden en de daaraan gekoppelde intenties.
Je kan jezelf wat proberen wijs te maken en beweren dat jij best wel lief bent voor iedereen maar die boemerang-sensor pikt ook jouw niet uitgesproken gedachten op en daar houden vele mensen geen rekening mee.
Alles wat op jouw pad komt heb je dus bewust of onbewust zélf geactiveerd.

Dus de enige manier om jezelf te vrijwaren van eender welk onheil is één algemene regel instellen, de regel van zuivere Liefde te willen voelen voor élk facet van de schepping. Elke dag opnieuw en opnieuw en opnieuw tot het een automatisme wordt.

Zo sluit je niemand uit en zo gaat de verstandhouding tussen jou en jouw schoonmoeder ook vanzelf weer op het gewenste niveau komen.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo schoonouders zijn erg veel een boosdoener van t relatie stuk maken ken dit zelf ook vooral schoonmoeders hun schatje zien ze dan bijna niet meer en dan hebben ze niks meer in hun ogen je kan dan toch bijna niks goed doen dus t heeft dan ook weinig nut om daar veel tijd in te steken.
En een financieel probleem met schoonouders en kinderen is ook een probleem ik heb t meegemaakt dat schoonouders bijna de hele loon afpikten van mij vriend nu in tussen vijf jaar getrouwd hun kochten allemaal luxe dingen toen we samen gingen wonen en een kind kregen viel het financieele gedoe dus weg ik was op eens een slecht mens wat hem af pikte. Ik denk dat in deze dingen meer mensen zich herkenen
Als je op je zelf wilt wonen snap ik niet waarom dat niet kan je naar t maatschappelijk werk om advies te vragen je kan uitkering aanvragen je hebt recht op een huis voor je zelf en je kind of anders begeleid wonen.
Verder als jullie met elkaar samen willen moeten er gewoon keuzes gemaakt worden
Eerste stap maatschappelijk werk en de gemeente !! Succes ermee.