Hoe zorg ik ervoor dat mensen geïnteresseerd in mij geraken als nieuwe klasgenoot wanneer de klas ondanks mijn inspanningen geen moeite doet?

Dit schooljaar ben ik op een nieuwe school gestart omdat de lessen op mijn vorige school slecht waren en ik daar slechts oppervlakkige vrienden had die mij buiten school om niet meer meevroegen omdat ik enkele keren geweigerd had,toen ik een tweede kans wou kreeg ik deze niet .Ik ging naar een andere school waarik op 2 geweldige laatste middelbare schooljaren hoopte maar dit viel al snel tegen,ze deden in deze klas totaal geen moeite voor mij en ik wel voor hen.Na 2 maanden ben ik van een wetenschappelijke naar een grieks-latijnse gegaan waar ik nu zeer goede resultaten haal en veel vrije tijd heb maar die niet kan invullen.Hoe zorg ik dat de leerlingen uit mijn nieuwe klas moeite doen?Ikzelf doe veel moeite.Een coole houding zou dat helpen en,een coole look?Een 16 jarige die graag advies wil.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met moeite doen? Als je alles voor iedereen doet dan kom je niet echt goed over. Verdiep je eens in 'alpha male characteristics'.

Antwoorden (5)

Misschien kan je afspreken om met de hele klas of alleen de jongens ofzo naar james bond skyfall te gaan. Dat ga ik namelijk ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste advies die ik je kan geven is gewoon jezelf blijven!! Luister naar wie je daadwerkelijk zelf bent en gedraag je daarnaar. Wanneer je je eigen anders voordoet dan je daadwerkelijk bent, zul je nooit enige oprechte interesse in jouzelf kunnen aantrekken en dus nooit slagen op dit gebied.

Bedenk jezelf ook: waarom zou je perse de goodwill van je hele klas willen aantrekken, en jezelf aan dat doel ondergeschikt maken? In de praktijk werkt dit juist averrechts.... je kunt beter iets opbouwen met een klein clubje uit je klas waar je interesses mee deelt. Je bent hierbij jezelf en je zal als onderdeel van zo'n subgroepje als vanzelf op natuurlijk wijze in je nieuwe klas/groep opgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens. Probeer niets te forceren, want dat zal opvallen en een averechtse uitwerking hebben. Doe gewoon rustig aan en neem zelf te tijd om erachter te komen wie je aardig vindt en wie niet. Je hoeft trouwens ook niet met de hele klas bevriend te zijn? Het zou wel uitzonderlijk zijn als er met ieder afzonderlijk een klik zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord, Maasland! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het geen goed antwoord. Vraagsteller heeft een behoefte en probeert die te bevredigen. Dat gaat niet zoals gewenst. Ben je dan jezelf niet? Wat een onzin. Dan ben je iemand die ergens niet succesvol in is. En dan vraag je om raad, bijvoorbeeld op GoeieVraag. En ook dan ben je jezelf, omdat je ook hier je behoefte volgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dorske heeft blijkbaar niet de moeite genomen de volledige toelichting van de vraagsteller te lezen. Lees mijn antwoord nog maar eens na, wetende dat deze betrekking heeft op die een-na-laatste cruciale zin. Dat de vraagsteller zeker hier 100% zichzelf is en zich hierbij kwetsbaar blootsteld (waarvoor overigens respect) lijkt me evident.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die moeite heb ik wel genomen, en ik ben het niet met je eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn...echter zolang je niet inziet dat het door mij aangehaalde 'niet jezelf zijn/jezelf anders voordoen' puur betrekking heeft op de door de vraagsteller voorgestelde oplossing "een coole houding zou dat helpen en,een coole look?" is dit louter gebaseerd op jouw interpretatiefout van mijn woorden :-)
Allereerst geef ik je het advies altijd jezelf te blijven. Deze groepen hebben al hun eigen groepjes gevormd, jij past daar niet in, het ligt niet aan jou, maar aan de groep. Jij vraagt je waarschijnlijk af wat doe ik fout, maar jij doet het niet fout, zij accepteren jou niet, je bent een vreemde in de klas. De groepen trekken al een aantal jaren met elkaar op en om daar dan nog tussen te komen, dat is heel erg moeilijk. Als ik jou was zou ik er geen energie meer insteken, je moet jezelf blijven want een coole houding lost niets op. Men moet jou willen/nemen zoals je bent. Kijk eens rond naar leuke hobby's die ook in groepen worden gedaan, wie weet vind je daar wel leuke mensen die jou wel graag mogen en vooral accepteren zoals jij bent. Succes je kan het
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees gewoon jezelf en doe je ding. Jouw ding is dat waarmee je geboren bent. ieder mens is met een uniek talent op de wereld gezet, ontdek dat, en ga daarmee aan de slag. Let even op jezelf en concentreer je daarop. Steek energie in mensen die wel moeite voor je willen doen. Durf om hulp te vragen maar let wel op hoe je het vraagt. Hoe zou je zelf willen dat het aan je gevraagd werd? En willen die mensen je niet helpen, laat hen dan. Dan is het ook de moeite niet waard daar energie in te stoppen. Fixeer je dan op de dingen die wel lopen. Zo gauw mensen zien dat jij goed in je energie zit en je schijnbaar of blijkbaar niemand nodig hebt om jezelf te redden komen mensen eerder op jou af en willen meedoen, dan wanneer je in je slachtofferhol blijft zitten. That's a faCT!
Freedom's just another word for nothing left to loose. Als je vanuit dioe houding gewoon lekker jezelf gaat zijn, dan ga je merken dat de wereld om je heen gaat veranderen.
Succes ermee :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste declan, ik heb op zoveel scholen gezeten, kwam altijd halverwege het jaar binnen, overal waren de groepjes al gevormd, daar doe je niets aan!

mijn ervaring zet me dat jij VEEL TE VEEL MOEITE doet om erbij te horen. je wilt te graag, en vanaf dat moment ben jij niet meer interessant voor de leerlingen uit je nieuwe klas.

het beste wat je kunt doen is een hele ommezwaai. als iemand toevallig naar je kijkt, zou je gedag kunnen zeggen, maar cool is dat niet natuurlijk.

je moet je helemaal niet met hen bemoeien, volg je eigen agenda, doe wat je moet doen, en daarna blijf je niet hangen, nee je gaat weg, naar huis, dat kan, hoeft niet, maar blijf niet op school hangen!

houdt dit maar een tijdje vol, blijf afstand houden van ze, ooit komen ze naar je toe, nog even wachten.