Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met een ex die zijn materiaal laat staan bij jou om een band te houden met jou?

Mijn ex stalkt me en heeft mezelfs bedreigd. Hier wist ik wat ik ermee moest doen. Maar mijn ex laat zijn materiaal in mijn studio om toch een band met mij en een reden tot contact name te behouden.
Zelf kan ik hierdoor niet in mijn studio verblijven voor mijn eigen veiligheid. Dus mijn ex kan zonder het me te laten weten al op gehaald hebben.
Aangezien mijn ex, nochthans gekend bij justitie als onvoorspelbaar word gezien en dat is de reden waarom niemand weet hoe het zal af lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je sturt hem een aangetekende brief dat hij een week de tijd heeft om zijn spullen op te halen. Na die week worden de spullen afgevoerd (bij het grof vuil gezet).

Misschien wat rigoureus, maar zoals het nu gaat is ook niet veilig.
Als hij mogelijk nog passende sleutels heeft zou ik je adviseren om je sloten te laten vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 maand is ook goed natuurlijk. Als je eenmaal weet dat het ophoudt geeft dat hopelijk al wat rust in je hoofd. Als sloten vervangen niet kan zou ik in ieder geval een schuif of knip installeren voor de zekerheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens,
je kan nadat je de sloten vervangen hebt
(toch wel heeeel belangrijk dus ik hoop dat het financieel mogelijk is...),
ook vertellen aan je ex wanneer hij de spullen op kan komen halen (jij bepaalt dus de dag en tijd... neemt dus je leven weer in eigen hand...). Dan kan je ook de politie om ondersteuning vragen als zij hem kennen. Zij zullen hem naar binnen begeleiden, hem zijn spullen laten pakken, en hem weer naar buiten begeleiden. Het is maar net hoe agressief je ex is of je hiervan gebruik wil maken.
Sterkte.

Andere antwoorden (6)

Hoi,
Wat rot voor je zeg!
Is het misschien een optie om de sloten te veranderen, dan zijn spullen buiten te zetten en dat jij vervolgens een paar daagjes elders verblijft?

Je zou ook contact met hem kunnen opnemen en vertellen dat je de sloten gaat veranderen en dat hij op een bepaalde dag zijn spullen kan komen ophalen en dat jij daar dan bent met iemand die je zou kunnen helpen (vader, moeder, vrienden?). En dat als hij dit niet doet jij de spullen buiten zet.

HEEL VEEL SUCCES IIG!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ander slot op de studio zetten, briefje op de deur en mededeling aan jouw ex dat hij zijn spullen op afspraak binnen een bepaalde tijd kan komen ophalen mits jij er met een betrouwbare (en fysiek stevige) kennis als derde persoon bij aanwezig kan zijn.
Zelf het initiatief nemen en je ex voor de keuze stellen: materiaal binnen redelijke vastgestelde termijn verwijderen of spullen achterlaten en geen aanspraken erop maken. De spullen kun je dan zelf gebruiken, verkopen of weggooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel ook met de keuze stellen aan ex dat je op eigen initiatief contact met hem opneemt en hem de keuze geeft. (nadat je eerst wel al het slot verandert)
jouw ex denkt dat hij "onze lieve heer" is, de almachtige, want hij bepaalt hoe alles gaat, jij hebt niets te zeggen hierin, hij bedreigt en stalkt.

natuurlijk "moet" (je moet niets hè!) je goed nadenken wat redelijk is (ook al is hij dat niet) wat verstandig is (ook al is hij dat niet) en wat voor je zelf goed is (wettelijk).

jij wilt zijn spullen weg hebben
1. hem laten ophalen (aangetekende brief sturen incl. ophaal termijn van zijn spullen melden)
2. zo niet binnen termijn, zelf alles buiten gooien en vuilnisman op tijd bestellen om troep op te halen.
3. politie op de hoogte brengen van de dag/datum en tijd van afspraak i.v.m. ophalen spullen met vermelding van risico van agressie, bij politie kennelijk al bekend.
4. ver voor die dag voordeur slot en eigen slot (laten) voorzien van nieuwe sloten en genoeg sleutels voor andere bewoners regelen en betalen (ja, heel vervelend, maar dat hoort er ook bij!).

zorgen voor politie backup is heel belangrijk i.v.m. besluitvaardig zijn en zelfstandig overkomen naar je ex toe.

v.s. "Aangezien mijn ex, nochthans gekend bij justitie, als onvoorspelbaar wordt gezien en dat is de reden waarom niemand weet hoe het zal af lopen."

je hebt eigenlijk keus uit 3 reacties:
./. niets doen
./. weggaan
./. vechten

het is jouw huis: weggaan = geen optie.
een en al ellende/onzekerheid: niets doen = geen optie.
blijft over: vechten voor jezelf, voor je huis, voor jouw manier van leven mèt of zonder iemand.

je hebt al gekozen: je wilt zonder je ex, anders was het je ex niet!

nu nog finaliseren, doe het met beleid, met hulp van familie / vrienden en vergeet niet (indien nodig) meerdere keren de politie te informeren van de noodzaak van hun aanwezigheid/hulp hierbij.

heel veel sterkte ekster, houdt moed en succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 zo zou ik het ook doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je antwoord nog even niet gelezen, maar die ondersteuning van de politie vind ik ook heel belangrijk. Goed op een rijtje gezet Jodokus! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel plussers!
Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde meegemaakt, mijn ex liet de spullen hier staan, waardoor ze contact kon blijven houden, haar broer staat ook bij justitie bekend en had al een aantal dreig smsjes gestuurd. Nu ben ik niet snel bang dus trok er me weinig van aan.
Ik heb de resterende spullen onder rembours verzonden naar haar nieuwe adres. heb haar genoeg kansen gegeven het spul te komen halen maar dat wou niet baten.
Nu ging het bij mij om 4 dozen wat samen 80 euro aan borg heeft gekost, ze heeft het inmiddels aangenomen en de 80 euro is ook al weer terug gestort op mijn rekening.

Sloten laten vervangen en haar en haar broers nummer geblokkeerd.

Geen last meer van nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij staat bekend bij justitie als onvoorspelbaar en dus eigenlijk onbetrouwbaar maar laat zijn spullen in jouw studio om je toch nog vast te kunnen houden? Woonde jullie officieel samen? Zoja zal je toch eerst moeten zorgen dat hij van je adres word afgeschreven dit kan je doen via je wijkagent, vraag hem sowieso eens om raad eens hij afgeschreven is zou ik een datum met hem afspreken dat hij zjin spullen kan en mag komen halen maar zou ik vooral zorgen dat ik er niet alleen ben vraag aan een familielid of vriend(in) om bij jou te blijven en bij enige tekene van geweld zelfs verbaal geweld zou ik de politie bellen, staat hij niet op het adres zou ik net hetzelfde doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand uitschrijven van een woonadres kan niet via de wijkagent hoor. Dan zal je toch echt naar het gemeentehuis moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien zijn onstabiele karakter lees bedreigd en stalkt mij zal hij mijn inziens niet meteen meewerken en kan ze dacht ik aan de wijkagent vragen om te bevestigen dat hij niet langer op dat adres woont, kan me uiteraard vergissen! :) Maar dan nog lijkt het mij verstandig om informatie in te winnen bij deze persoon aangezien een wijkagent met deze problematiek wel meerdermaal zal blootgesteld worden en de wetgeving kent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste klopt uiteraard wel. Daar zal ik niets over zeggen Maar uitschrijven moet toch echt via het gemeentehuis ;)
Mijn antwoord is kort: Alles bij het grof vuil zetten en daarna meteen aangifte doen wegens stalking.

Groetjes,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing