Hoe komt het dat veel vrouwen elkaar het licht in de ogen niet gunnen, terwijl mannen altijd prima met elkaar kunnen samenwerken en leven.

Ik zie het heel vaak, dat vrouwen over elkaar gaan roddelen, en op een gegeven moment slaat de vlam in de pan.
Terwijl ik ook heel vaak zie dat de meeste mannen het uitstekend met elkaar kunnen vinden, en prima samenwerken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

'De grootste vrouwenhaters zijn andere vrouwen' ik heb hier ooit een blog over geschreven en wil dit stukje het graag met je delen. ANGST en JALOEZIE!

Ik geloof in het feit ons Oer instinct een heel sterk onderdeel van onze hersenen bevat. Het is letterlijk aantoonbaar, het is een grote stam die dwars door onze hersenen loopt met links en rechts twee amandelvormig angst knobbels. Vrouwen zijn altijd bang hun plek kwijt te raken en of alleen achter te blijven zodat er geen voortplanting plaatst kan vinden. Dat was vroeger de enige echte rede voor ons bestaan. Wij zijn immers ook maar veredelde (arrogante) dieren.
Als vrouwen elkaar ontmoeten nemen ze elkaar (OER) meteen van top tot teen op.

Mijn waarheid is dat als je de mens als een machine zou zien deze uit twee onderdelen bestaat. HET en ZELF,
HET is dat deel wat betstaat uit ons OER instinct. Het vertegenwoordigt 80% van ons doen en laten. HET wil maar één ding en dat is ons beschermen tegen gevaar. HET houdt dus niet van veranderingen en werkt het liefst met alles wat we al weten ( alles wat we opgeslagen hebben in onze cortex) De meest krachtige patronen( in onze cortex) zijn ontstaan in de opvoeding en daar is het waar bepaald gaat worden hoe je voor de rest van je leven tegenover, in dit geval mannen en vrouwen staat.

In haar eigen relaties zal ze deze plek ook (onbewust opzoeken, want dat is wat HET gewend is, het is bekend en zo kan HET je dus beschermen. Dat laatste is natuurlijk absoluut niet waar. Het interesseert HET niets hoe jij je voelt als het maar herkenbaar is. Deze waarheid ( DE waarheid bestaat niet) Het doel was ZELF te ontdekken, dat stukje in ons wat vrij is, creatief en exprest. In principe vuurt HET de hele dag patronen vanuit de cortex (opgeslagen patronen). ZELF wil iets leuks gaan doen en HET komt meteen om de hoek stieren, zou je dat nou wel doen, laat het nou maar want je weet niet hoe het verloopt en als het fout gaat dan..

Elk ZELF wil liefde en kracht en geluk, maar daarnaast is elk HET (jaloezie??angst?) enorm sterk aanwezig.

Ken je het filmpje: Men's Brain Women's Brain ?? echt helemaal super.. KIJKEN!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vrouwen zijn bijna altijd concurrenten, zeker als er mannen in het vizier zijn... Mannen zijn vaker solidair samen, als ze maar samen naar het voetbal kunnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dat helemaal niet vrouwen hebben de naam ,maar vlak de mannen ook niet uit ,die kunnen ook "ouwehoeren"hoor .Breek me de bek niet open ....Vrouwen die elkaar het licht niet in in de ogen gunnen zijn vrouwen die m.i. jaloers zijn op elkaar.
Natuurlijk uit zich dat in roddelen. Mannen hebben dat minder ,maar kunnen net zo goed roddelen maar dan over andere onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dit helemaal niet o in de mensheid. Een groot deel van de mannen ziet helemaal niets in voetbal kijken of zo. Er zijn heel hatmonieuze vrouwengroepen.

Multiple myths busted.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen denken eerder...ik maak mij er niet druk om...de vrouw daarentegen gaat in de aanval-de verdediging...vertonen kemphanen gedrag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Jaloezie

Jaloerse mensen roddelen meer. --> vrouwen zijn eerder jaloers aangelegd dan mannen.

In 80% van de gevallen is jaloezie betrokken bij roddelen.

Een beetje jaloezie is aangeboren, maar het komt erop aan hoe wij dit gevoel beheersen.

Ongezonde jaloezie begint als men moeilijk kan verkroppen dat de andere het beter heeft

2. Verbergen van eigen gebreken

Enkele slogans:

· Wie roddelt zegt meer over zichzelf dan over de anderen.

· Wat je van een ander zegt, ben je zelf.

· Als je met één vinger naar iemand wijst, blijven drie vingers naar jezelf staan.

· Roddelen is om anderen zwart te maken en om zichzelf wit te wassen.

Men legt zijn eigen fouten bij anderen:

· Wie jaloers is, zegt dat van anderen

· Wie lui is, maakt de fouten van actieve mensen belachelijk

· Wie mensen haat, zegt dat anderen hem haten

· Wie “een zieke” niet aankan, merkt dat van anderen op

--> Vrouwen zijn eerder onzeker dan mannen.

3. Roddelzucht en sensatiezucht

Het is als drankzucht: ze kunnen niet meer zonder. Roddelen is een tweede natuur geworden en dikwijls het gevolg van een saai leven. http://antiroddelactie.telenet.be/index_files/Page504.htm

De monotonie van het dagelijks leven wordt onderbroken met aangedikte en spannende verhalen of verzinsels. Het geeft roddelaars een opwindend gevoel en ze hopen er succes mee te hebben (ook al is het maar 5 minuten). Roddelen is dan een tijdverdrijf aan de telefoon, voor of na een vergadering, in de trein of op dode momenten van de dag.

4. Aandacht vragen

Dit ligt in de lijn van de sensatiezucht. Een aantal mensen vragen veel aandacht, teveel aandacht, en alle middelen zijn goed, ook roddelen.

Ze klagen en zagen u de oren van de kop. Niets is goed, niets mag goed zijn. Overal zien ze fouten en goede dingen kennen ze niet.

5. Wraak, woede

Wraaknemers kennen geen medelijden, geen maat voor positief gedrag en ze vergeten nooit.

Wraak kan tot catastrofen leiden. Zo wordt veel vijandschap gekweekt die meestal niet in verhouding staat tot de reden van de woede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook goed gekopieerd :) Maar wel +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar vind het maar eens ;) Haha! Dank je wel :)
Dat is onze (haar) natuur, kunnen we (ze) niets aan doen.

Concurentie.

Net zoals bij de dieren.

(mannen kunnen trouwens ook vuil uit de hoek komen hoor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel vrouwen zijn rodelaars en zechen de persoon zelf niet wat ze dars zitten en dat zoorgt voor ruzies.

en idd mannen moet je ook niet uit sleuten want als die jaloers worden kunnen ze mekaar ook wel wat doen.
ik heb zelf ervaring daar mee ik kan goed met jongens op schieten (dus word er wel eens 1 verliefd op me en dan kan mijn vriend hem ook wel wat doen) om dat ze altijd recht voor de raap zijn en zechen waar het op staad.
vrouwen roddelen vaak achter je ruch om en dan hoor je het via via en niet van haar zelf.