kan mijn ex vriend zomaar uitschrijven?

ik ben samen met mijn vriend jaren lang samen gelukkig, plotselling kwam Illegaal chinese bij hem wil inschrijft, wat een Shock bij me, dat mijn vriend wil de illegaal chinese laten in schrijven bij ons, maar dat kan niet, dus daarom heeft mijn vriend ( nu ex) besloten om me weg hebben en chinese in, wat gebeurd nou dit? ik wil dat niet zomaar dat hij me zomaar laten uitschrijven, want alles plotselling gebeurd, dus ik kan dat geen huis of kamer kunnen vinden, trouwens ik ben op zoek naar baan, wordt allemaal moeilijk mijn situatie, kan iemand me helpen? heel graag en bedankt voor help
mvg

Zaenuddin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Naar de politie of vreemdelingen dienst een tip geven, en naar je gemeente. Ze mogen en kunnen je niet zomaar uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij hem inwoont, in zijn koophuis of huurhuis op alleen zijn naam, zonder samenlevingscontract, wat ik wel denk, wil hij je zo op straat zetten.
Het is aan jou om hier werk van te maken, zoals de andere al antwoorden.
Artikel wet boek:BW. Artikel 3:13
Je mag iemand niet schaden.

Dit is van een site:
Ik heb begrepen dat als je over enige tijd duurzaam met elkaar samenleeft (ik weet niet precies over welke periode je het dan minimaal moet hebben) dat ook zonder dat de partners dat samenleven formeel hebben vastgelegd (in bijvoorbeeld een samenlevingscontract) er wel een zekere zorg verplichting bestaat voor de partner die goederenrechtelijke (eigenaar) of verbintenisrechtelijke aanspraken heeft op (het gebruik van) de woning, voor de partner die met instemming van de eerste partner ook van die woning gebruik maakt, maar daar geen juridische aanspraken op heeft. Dus slechts bij gratie van die eerste partner van die woning gebruik maakt.

Ook als de relatie teneinde loopt, kan eerstgenoemde de tweede partner niet zomaar op straat zetten. De juridische grondslag daarvoor ken ik niet (ik denk aan 3:13 BW maar zeker weten doe ik dat dus niet), maar op zich lijkt het me niet onredelijk. Het zou pas onredelijk zijn als die laatstgenoemde partner inderdaad uitsluitend bij de gratie van de eerste partner een dak boven zijn of haar hoofd heeft en dus van het ene op het andere moment geen woning meer heeft omdat eerstgenoemde het op zijn of haar heupen krijgt.

www.gratisadviseurs.nl

Bij de gemeente kan hij jou niet uitschrijven omdat je dit persoonlijk moet doen.

Meerdere personen kunnen wel op 1 adres.
Alleen kan je een illegale niet via de gemeente in laten schrijven omdat zij zich niet kan legitimeren.
Want dit moet je persoonlijk doen.

Je vriend kan "gewoon" die illegale bij jullie laten wonen zonder dit te melden aan wie dan ook.

Hij gebruikt dit als smoesje om jou weg te krijgen.

Jij was jaren gelukkig samen met je vriend hij heeft je voor zijn eigenbelang leuk gevonden.

Nu komt er wat exotisch langs en gaat hij hier voor.

Ik hoop dat je eruit komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je vriend een illegale vrouw bij jullie wil laten inschrijven, dat kán helemaal niet!

je kunt de illegale chinese aan geven, dat kan sowieso wel.
jij kan op straat gezet worden, maar waar moet je heen, misschien kan je een kamer ergens huren, misschien kan je
bij vrienden een kamer tijdelijk huren ?

het beste is eerst informatie te zoeken bij sociaal raadsman of juridisch loket en dan vandaar uit actie ondernemen.

succes!

Toegevoegd na 19 minuten:
uit onderstaande bron:

Onze werkwijze
Het Juridisch Loket geeft gratis antwoord op uw juridische vraag. Vanuit 30 vestigingen staan onze 300 juristen voor u klaar om u via de website, de telefoon of balie gratis informatie en praktische tips te geven.

Onze juristen luisteren goed naar uw verhaal en geven u een persoonlijk advies. Soms is uw probleem wat ingewikkelder en verwijst het Juridisch Loket u door naar een instantie, zoals een bemiddelaar, maatschappelijk werk of een advocaat. U krijgt dan meteen informatie over de kosten.

Stuurt het Juridisch Loket u door naar een advocaat en krijgt u hiervoor subsidie, dan komt u vanaf 1 juli 2011 ook in aanmerking voor een korting van € 51. Voor wie zelf naar een advocaat gaat geldt deze korting niet.

Het Juridisch Loket is een initiatief van de overheid en wordt betaald door het Ministerie van Veiligheid en Justitie.

> Lees onze folder Wegwijzer in recht (pdf)

Waarmee kan het Juridisch Loket mij mee helpen?
Waar kan het Juridisch Loket mij niet mee helpen?
Hoe krijg ik contact met het Juridisch Loket?
Wat kost een advies van het Juridisch Loket?
Wat kan ik verwachten aan de telefoon of balie?
Wat neem ik mee naar een bezoek aan het Juridisch Loket?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de enige die jouw kan uitschijven ben jij zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga even langs bij een rechtswinkel of juridisch loket of neem contact op via hun site. Vraag naar jouw rechten en plichten (uitschrijven door ex, verblijfsvergunning bij partner eventueel zelfstandig recht aanvragen, WWB e.d.). Sterkte!