Hoe kan het dat je niet op je gemak bent, in het bijzijn van vrouwen waar je op valt, en wat zijn goeie vragen die ik haar kan stellen?

In tegenstelling tot anderen vrouwen die ik niet aantrekkelijk vindt, leuk of verliefd op ben, of interessant vindt. Ben ik nogal extreem extrovert. Niet grof in de mond, maar welbespraakt, en ik weet een gesprek lang te houden, wat ik ontzettend gezellig vindt. Ooit wil ik een beroepsprater worden. Maar de types waar ik een zwak voor heb, is meestal 'stille wateren diepe gronden' figuren, omdat ik het leuk vindt om een vrouw te raden wie ze is, en toch voel ik me niet op me gemak. En als ze zodanig voorspelbaar gedrag vertoont, dat elke vraag standaard is, dan verlies ik zo mijn interesse, dat ik haar het liefst een week alleen laat, niet met haar praat, in de hoop dat ze iets meemaakt waarover ze gaat praten.

Nu is mijn vraag daarbij kan ik die voorspelbare vrouwen niet beter vergeten?, en hoe zou ik ervoor moeten gaan voor de type vrouw waar ik op val?

Tips? Ervaringen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

voor iemand die extravert is, is een tegenpool, dus iemand die introvert is of tenminste een stiller iemand, misschien wel de perfecte 'match' maar daar kom je niet zo snel achter omdat het moeilijk is met zo iemand in gesprek te komen.

wat namelijk ook vaak het geval is, is dat in het geval van vs die op een bepaald type valt (stille wateren) de vrouw in kwestie vaak niet erg gecharmeerd is van luidruchtige, zeer aanwezige mannen.
het type man dat altijd een groep vrienden om zich heen heeft 'hangen'.
het type man dat altijd grapjes maakt met iedereen.
het type man dat vele vriendinnen of vrouwelijke kennissen heeft.

je heb het over een vrouw met voorspelbaar gedrag, wat dacht je van je eigen gedrag... hoe voorspelbaar kan je zijn?

misschien is het een idee voor jou om te proberen wat minder luidruchtig te zijn, zodat je in die zin minder opvalt. het gaat er even niet om dat je dan 'jezelf' niet kan zijn, maar misschien is het fijner voor potentiële aanstaande vriendinnen die ook aanwezig zijn om je een keer anders mee te maken, niet zo opvallend zullen we maar zeggen.

vrouwen vinden het het fijn als iemand moeite doet voor ze, niet zoals tegenwoordig vaak gebeurt: ieder voor zich, nee een beetje galant zijn naast het charmant zijn !

als je iemand wilt leren kennen is het verstandig om het rustig aan te doen, de tijd er voor te nemen, iemand aandacht geven en niet denken: ff snel scoren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, het klopt wel wat je zegt, ik denk dat ook wat moet gaan werken aan me geduld. Echt in me hoofd ratelt het als een gek, maar ik wil het helaas binnen houden, als ik het aan me vrienden ga vertellen gaan ze me pushen of roddelen om een stap te zetten. Ik hou daar niet zo van, begrijp je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is het goed voor je om een beetje afstand van je vrienden te nemen.
je hoeft ze niets te vertellen, maar zoals ik al zei in mijn antwoord is het altijd aanwezig zijn van de vriendengroep niet zo positief of bevorderlijk voor een "love-life", of het bereiken daarvan, zeker niet ingeval de vrouw die je op het oog hebt van de ´stille wateren´ is.
ergens anders las ik dat degene die je op het oog hebt op een bank gaat zitten en na een half uur weer opstapt... ja, dat is erg weinig tijd om iets te doen, te zeggen, contact te krijgen.
je vroeg naar vragen die je kunt stellen.
wat mij bij ´stille´ personen misschien een beter idee lijkt, is niet meteen vragen gaan stellen, daar overrompel je iemand mee, maar nu je dus maar een half uurtje hebt, is het misschien een goed idee om haar te vragen of ze het altijd zo druk heeft en als ze nou simpelweg: "nee" of "niet altijd" antwoordt, zeg dan gelijk: het is hier altijd zo druk/vol/ luidruchtig, heb je zin om iets/een koffie te gaan drinken, (en nu komt het...) want ik wil je graag beter leren kennen! en hier kunnen we geen gesprek voeren...
als ze hierop antwoordt weet je hoe de stand van zaken is, maar ze kan ook nog verlegen zijn en het gewoon afkappen.
ja, dat kan! succes contignentera - moeilijke naam... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hé bedankt, ik ben er inmiddels achter gekomen dat ze een hele rotte tijd achter de rug heb. En nu gaat ze ook nog eens op vakantie. Ik denk dat ik toch even moet wachten tot ze weer terug is. Maar ik ga het zeker gewoon proberen. Bedankt hier heb ik echt veel aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan en succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt was niet makkelijk kiezen.

Andere antwoorden (4)

De onbereikbare liefdes spreken altijd tot de verbeelding. Het vreemde en mysterieuze kan intrigerend en uitdagend werken, zeker als je al wat filosofischer en kunstzinniger van aard bent.
Maar juist dat vreemde kan ook weer bedreigend werken; je hebt het niet onder controle, je krijgt er moeilijk vat op en glipt uit je handen. Je bent dan vaak erg kwetsbaar wat je een ongemakkelijk gevoel geeft.

Het blijven zoeken van de uitdaging kan er inderdaad misschien voor zorgen dat je ongemak, onzekerheid en faalangst ontwikkeld door weer onbeantwoorde interesse.
Een goeie vraag zou zijn wat zij belangrijk vind in een relatie, en hoe zij dat ziet. Maar ik geef toe, het zal geen openingsvraag zijn....

Ik zou zeggen laat je hoofd niet op hol slaan door al te veel romantische mysterieuze bespiegelingen, maar zoek waar je echt mee samen wil zijn/leven. Waar je je op je gemak bij voelt. Dat is misschien wat minder uitdagend maar een relatie bestaat op grond van gelijkwaardigheid en niet uit een eenzijdige aanbidding of zoiets. Het is uiteindelijk een kwestie van jezelf aan elkaar bekennen en ontbloten (al zal dat laatste waarschijnlijk nooit compleet zijn (in geestelijke zin dan)).

Zoek ook voor jezelf uit hoe jij een relatie met een ander voor ogen hebt. Is dat bijvoorbeeld huisje, boompje, beestje of is dat samen de wereld veranderen...

Mijn advies zou zijn kies het goede midden: een uitdaging waar je je goed en uiteindelijk thuis en gelijkwaardig bij voelt en bent.

Overigens moet je wel voorzichtig zijn dat je geen voorbarige conclusies trekt dat je die vrouw al helemaal 'kent'. Ze heeft misschien dingen waar je veel te snel aan voorbij gaat omdat je het misschien te eenzijdig ziet en misschien haar wat eenvoudiger dingen maar wel echt goede eigenschappen over het hoofd ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kon zo'n openingsvraag maar niet zo ongemakkelijk aanvoelen? Dan hebben we gesprekstof, ja je antwoord is verhelderend, je spreekt me aan op het punt dat ik misschien te snel conclusies trek, overigens verpest dit wel het verlangen en juist het intrigerende wat verborgen ligt. Ik denk dat ik daar aan moet gaan werken, alhoewel ik niet die intieme gedachten (conclusies) over haar blootleg, omdat ik dan bang ben dat ik haar intimideer. Het laatste wat ik wil is dat zij denkt dat ik haar dingen wil opdringen, terwijl ik juist liberaal tegenover een mens zijn doen en laten ben, op zekere hoogte (ik bedoel dan als ze een ander of mij belemmert en zichbaar wil intimideren, hetzij delegeren bijv.) dan zet ik daar mijn stokje voor, en dan pak ik haar daar op terug. En mijn vorige relaties wil ik ook niet zonder haar interesse erin openbaar maken. Het is een nieuwe weg voor mij, maar hopelijk niet zo'n totaal dubieus onberekenbare relatie. Ik denk dat ik zo wel in het midden zit, wat ik ook wil, maar misschien heb je tips omdat over te brengen voor ik een relatie aanga.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp uit je verhaal dat je een meisje op het oog hebt waarbij je je nog niet helemaal op je gemak bij voelt, maar waarin je wel een zekere stabiliteit in ziet zitten.
Die onzekerheid is vrij normaal denk ik en gezond. Het enige wat ik zou kunnen adviseren is om elkaar beter te leren kennen. En dat kun je doen door niet alleen te vragen wat zij interessant vindt maar vertel zelf wat je leuk vindt om over na te denken en te doen. Geef iets van je hart prijs niet meteen over en naar haar, maar wat jij belangrijk vind. Dat kan gaan over familie of vrienden, of wat jou echt raakt in een bepaalde kunst.
Tevens vertel je dat je zelf veel kan praten. Misschien praat je wel te veel. Geef haar de ruimte (stiltemomenten) om wat te zeggen. Het kan zijn dat ze jou juist teveel vindt praten. Waardoor ze zelf wat onzeker kan worden. Probeer misschien wat meer te luisteren. Wat is haar visie op kunst of filosofie? Het zijn maar wat suggesties, ik kan het verder niet goed beoordelen. In ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt, ik ken er haar eerlijk gezegd heel weinig, sinds een paar weken. Ik zie haar ongeveer één keer per week, als ik bezoek ben bij een kennis. Ik kan misschien enigsinds volgen wat ze doet, de rest is echt een mysterie. Stiltemomenten zijn er alleen omdat ik haar weinig vraag, ze gaat op de bank zitten en gaat na een half uur al weer weg. Ik heb niet echt de gelegenheid om met haar alleen te zijn ook, allemaal vrienden en kennissen die me aandacht vragen, dat maakt niet echt gauw contact, en voel me daar ook niet prettig bij. Ze is zelf ook zo bezig, ik weet dat ze in ieder geval geen vaste vriend heeft of relatie. Ik zal het eens moeten proberen, bedankt +
Heey, toevallig ben ik ook zo'n type vrouw, die weinig zegt en van het type "stille wateren, diepe gronden"... ik heb weinig zin om aan jan en alleman me verhaal te vertellen. Ik maak weinig mee, maar als je iemand maar "laat" in de hoop dat ze wat meemaakt, dan denk ook ik (en vast ook veel andere vrouwen), nou laat maar zitten. Zeker niet geinteresseerd? Want zo komt het dan op mij (wij, de meeste vrouwen) over. Je zou juist wél interesse moeten tonen... maar je moet er wel heel veel geduld voor hebben.

Ik ben ook zo'n voorspelbare vrouw, en ik heb echt genoeg meegemaakt, ik zou er een boek over kunnen schrijven. Maar als jij naast mij zou zitten en je zou gelijk gaan graven naar wat ik heb meegemaakt dan zou ik je dat niet meteen vertellen, simpelweg omdat ik je niet goed genoeg ken en niet gelijk vertrouw. Ik denk dat dat voor de meeste vrouwen wel zo werkt.

Je zul dus dat vertrouwen moet opwekken, en haar vertrouwt met je maken, zodat ze weet dat je betrouwbaar ben en dat je echt alleen wilt praten en geen andere bedoeling hebt.

Wat je wilt weten van haar, wie ze is, dat is heel oppervlakkig inderdaad en dan ga je inderdaad vragen naar de standaard dingen en krijg je standaard antwoorden.

"Ben 31 jaar, 3 kids, single, werk niet, werk zoekend, ja heb ook hobby's namelijk... en morgen ga ik dit doen.. en dan dit... "

Maar het verleden maakt een mens tot wat hij of zij nu is, dus zou je het beste daarover (haar verleden) een punt kunnen aansnijden.

Dus zo erg is het in principe niet om standaard dingen te vragen, maar ze zegt het, zodat je erover door kan breien en, zoals ik al eerder aangaf kan je het beste over haar verleden beginnen, tenminste er naar vragen... gewoon uit interesse...

Waarom is ze single, wie zorgt er voor de kids, hoe komt dat, waarom wil je niet werken ,wt zou je dan wel willen doen, ... en van daaruit kan je weer ingaan op wat ze verteld. En je eigen ervaringen vertellen enzo, dat is prettig. Dat vind ze leuk, en zo toon je je interese en voorkom je dat je standaard dingen vraagt... Want die standaard dingen heb je dus al gevraagd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt dat je hier op wilde reageren, ben het wel met je eens; Ik bedoel die gesprekken worden zo oppervlakkig, en dat is niet meer dan kort, en stilte momenten vallen al gauw, als we het alleen maar over het weer hebben en vragen of alles goed gaat, bijvoorbeeld. Toch, ben ik een beetje bang om te vragen of ze single is, en of ze kinderen heeft, of een kinderwens heeft. Het zijn wel dingen die me interesseren, maar ik zou het zelf een beetje intimiderend vinden, als ik 't zo goed uitdruk. Bedoel dat ik wel zou antwoorden, maar wel denken van; Wat wil je van me? Er was wel een vrouw in me leven die kinderen had, ik voelde me daar niet prettig bij, dat had met haar wispelturigheid te maken, maar toch één ding moet wel duidelijk zijn. Mag je optreden als een vader? Ben het vooral eens met; dat ik mijn interesse niet moet laten varen, maar ik bedoelde juist als het iedere keer eindigd in die doelloze gesprekken, wordt ik daar moedeloos van. Ik vraag altijd wat meer diepere vragen als ik haar wat beter ken, dat ik dus weet dat ze het niet verkeerd zou opvatten met wat ik bedoel te vragen. Het is nog zo dat ik niet gauw verliefd ben. Ik vindt vrouwen wel aantrekkelijk dan is het nog geen reden om daar op af te gaan. Bovendien kan ik maar met één bezig zijn, ik ben alleen op één, en de rest laat ik voor wat het is. - Want het bed kan toch niet gedeeld worden met zoveel verschillen(de).
Je beredeneert alles sterk vanuit je hoofd. "Voorspelbare vrouwen" "stille waters" etc.... Het lijkt me alsof je als je met iemand omgaat haar onmiddellijk in één of andere categorie stopt.
Maar goed, je vraag is hoe je een "onbereikbare" vrouw kan bereiken. Een vrouw die wat mysterieus is, en niet meteen in haar kaarten laat kijken. Uit de literatuur (bv. "de ideale vrouw is een bitch" blijkt dat deze soort vrouwen veel mannen prikkelen. de uitleg is dat een man een jager is, en dat deze vrouwen je uitnodigen tot de jacht. Dus een voorspelbare vrouw komt zo wat overeen met jacht op een tam konijn : je weet al wat er zal gebeuren. Het is dus vooral je jachtinstinct die je ingeeft dat je op deze vrouwen moet jagen.
Hoe je deze 'mysterieuze" vrouwen best benadert, is door er juist afstand van de bewaren. Natuurlijk mag je interesse tonen maar juist door afstand te bewaren zal je haar nieuwsgierigheid prikkelen. Je kan ze best voor je winnen door ook onvoorspelbaarder te zijn. Dus zet je "beroepsprater" ambitie maar even in de ijskast als je bij dergelijke vrouw bent. Veel tips krijgt je ook uit de gratis versiercursus (e-cursus) van ene "Geert".
Aan de andere kant : als het je ambitie is om een langdurige vaste relatie te hebben : ook mysterieuze vrouwen zullen op termijn voorspelbaarder worden, als je ze beter kent.
Maar misschien ben je gewoon op zoek naar een manier om de moeilijke prooi te vangen, zonder verdere gevolgen. Dan kunnen de aangehaalde bronnen je zeker van nut zijn.
liveisgreat
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;). Ik moest wel lachen om wat je schreef over jagen, zie me zelf niet echt als een jager; 'k Ben meer studerend naar het prooi, dat ik het jagen laat, en eerder opgevreten zal worden, terwijl mijn ambities nog in de ijskast staan. Ter zake; Ja, mysterieuze vrouwen zijn aanlokkelijk. Maar zelf heb ik ook wat te verbergen, wat het is?!, zou ik niet prijs geven, en de eerste de beste keer zou zowat niemand het met interesse kunnen kopen, wel wijs om wat afstand te houden en niet gelijk haar te onderwerpen aan een soort kruisverhoor. Ik ben dus niet op me gemak, ik weet me ook geen houding te geven, ik weet dan echt niet of ze het door zou hebben, omdat er dan niks van gezegd wordt of gekeken is, en dat maakt me nou juist weer ongemakkelijk denk ik. Misschien heeft Geert een tipje van de sluier, om me cool te houden als ik naast zo'n vrouw zit. Moet ik voor die versiercursus betalen?, sorry het klinkt een beetje commercieel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O sorry ik had het woord gratis over het hoofd gezien.
liveisgreat
11 jaar geleden
nee, natuurlijk vind je jezelf geen jager. maar je bent er wel ene. een echte, neem het maar van me aan :-). Niks mis mee trouwens.
Je jachttechniek is studerend zijn naar een prooi, en wellicht ben je nog niet volleerd omdat je denkt dat je opgevreten zal worden.
Maar het feit dat je op mysterieuze vrouwen valt toont aan dat je graag datgene krijgt wat moeilijk te krijgen is. en daarin zit nu juist het plezier van het jagen. niet schieten op al wat beweegt, maar een prooi bestuderen, besluipen, kijken hoe je je prooi het beste neerlegt.
allicht zal dit jachtinstinct nog van een tijd komen waarin er geen vuurwapens bestonden, en men strategie nodig had om een dier neer te leggen.
veel plezier met de cursus. een tip : neem ook ineens een abonnement op die voor vrouw. onwaarschijnlijk interessant als man die vrouwen wil leren doorgronden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het interessant voor een vrouw, als een man een vrouw wil leren doorgronden? Begrijp de laatste zin niet zo goed. Bedankt voor het antwoord in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker, daar kan je mee scoren... een man die vrouwen wil "begrijpen", doorgronden is wel erg sterk uitgedrukt, houd het maar op begrijpen... "Krijg het antwoord op:
Waarom wordt Hij niet verliefd op mij?
Of erger, waarom bleef Hij niet verliefd?"
http://www.versiercursus.com/programma4w.php liveisgreat bedoelde, denk ik, dat je naast de cursus voor de man (voor jezelf dus) ook veel zult hebben (interessant) aan diezelfde cursus voor de vrouw. hierboven heb ik de link gezet. succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, ja nu snap ik het, denk ik. Bedankt zal die versiercursus doornemen. Vriendelijke groet. Oet Morn
Het zou kunnen dat het type vrouw waar jij écht op valt van nature mentaal sterker is dan jij en dat verstoort de spreekwoordelijke chemie tussen jullie.
Het is in feite jouw onzekerheid die op haar afketst en terug bij jou terecht komt met symptomen zoals je niet op je gemak voelen en het gevoel hebben dat je niet in staat bent om een boeiend gesprek aan te knopen en gaande te houden.

Het kan ook zijn dat de types waarop jij valt helemaal niet op jou vallen en dat jij die signalen onuitgesproken opvangt.

Je kan deze situatie forceren, aanvaarden óf spelenderwijs en met véél geduld manipuleren.
Blijf vooral jezelf want als je aan overacting doet dan versterk je ofwel jouw ongemak ofwel hun gebrek aan sympathie.

Een aanpak die het Altijd goed doet is totale eerlijkheid. Gewoon zeggen dat je closer contact wil maar dat 'Jij' je om niet al te duidelijke reden onzeker voelt bij haar.
Haar reactie hierop zal altijd boekdelen spreken, het is echter aan jou om die zo neutraal mogelijk te interpreteren.

Soms zegt men wel eens:
Ga voor het beste scenario maar hou rekening met het slechtste... alles wat dan beter verloopt dan 'the worst scenario' is absolute bonus, toch?

Liefs, Succes en Big Smile van me