Heey, toevallig ben ik ook zo'n type vrouw, die weinig zegt en van het type "stille wateren, diepe gronden"... ik heb weinig zin om aan jan en alleman me verhaal te vertellen. Ik maak weinig mee, maar als je iemand maar "laat" in de hoop dat ze wat meemaakt, dan denk ook ik (en vast ook veel andere vrouwen), nou laat maar zitten. Zeker niet geinteresseerd? Want zo komt het dan op mij (wij, de meeste vrouwen) over. Je zou juist wél interesse moeten tonen... maar je moet er wel heel veel geduld voor hebben.
Ik ben ook zo'n voorspelbare vrouw, en ik heb echt genoeg meegemaakt, ik zou er een boek over kunnen schrijven. Maar als jij naast mij zou zitten en je zou gelijk gaan graven naar wat ik heb meegemaakt dan zou ik je dat niet meteen vertellen, simpelweg omdat ik je niet goed genoeg ken en niet gelijk vertrouw. Ik denk dat dat voor de meeste vrouwen wel zo werkt.
Je zul dus dat vertrouwen moet opwekken, en haar vertrouwt met je maken, zodat ze weet dat je betrouwbaar ben en dat je echt alleen wilt praten en geen andere bedoeling hebt.
Wat je wilt weten van haar, wie ze is, dat is heel oppervlakkig inderdaad en dan ga je inderdaad vragen naar de standaard dingen en krijg je standaard antwoorden.
"Ben 31 jaar, 3 kids, single, werk niet, werk zoekend, ja heb ook hobby's namelijk... en morgen ga ik dit doen.. en dan dit... "
Maar het verleden maakt een mens tot wat hij of zij nu is, dus zou je het beste daarover (haar verleden) een punt kunnen aansnijden.
Dus zo erg is het in principe niet om standaard dingen te vragen, maar ze zegt het, zodat je erover door kan breien en, zoals ik al eerder aangaf kan je het beste over haar verleden beginnen, tenminste er naar vragen... gewoon uit interesse...
Waarom is ze single, wie zorgt er voor de kids, hoe komt dat, waarom wil je niet werken ,wt zou je dan wel willen doen, ... en van daaruit kan je weer ingaan op wat ze verteld. En je eigen ervaringen vertellen enzo, dat is prettig. Dat vind ze leuk, en zo toon je je interese en voorkom je dat je standaard dingen vraagt... Want die standaard dingen heb je dus al gevraagd.