Wat als je gaat houden van een man die nog maar kort geleden de partner is verloren door overlijden?

Ik houd van een man die nog maar kort geleden zijn vrouw heeft verloren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst eens heel snel de foto weg halen, maar dat is mijn mening..... Verder moet je maar heeeel rustig aan doen met hem.

Antwoorden (10)

Dat is heel moeilijk, maar echte liefde kan alles aan.
Je zult heel sterk in je schoenen moeten staan. Als deze man nog maar kort geleden zijn partner is verloren zal hij nog veel behoefte hebben om over haar te praten. Jij kan dan het gevoel krijgen van een soort onzichtbare rivale. Je kan het gevoel krijgen dat zij perfect was, en dat jij daar nooit tegenop kunt boksen. Belangrijk is dat je zelf ook naar je partner uit wat je denkt en voelt. Geef zijn liefde voor haar een plaats, en voel jezelf nooit op de tweede plaats staan.

Ik heb een goede vriendin in dezelfde situatie, en zij en haar vriend zijn nu al ruim 2 jaar bij elkaar. Ze wonen in zijn huis, maar dat hebben ze wel samen opnieuw ingericht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speek je uit maar dring je niet op. Geef hem de gelegenheid te rouwen. Verder is ht verstandig dat hij eerst zijn leven weer enigszins op de rit heeft voordat jij een relatie met hem aangaat.

Wanneer dit te vroeg gebeurd zal hij jouw liefde 'vertalen' als zijnde zijn liefde, terwijl hij alleen maar behoefte had aan liefdevolle aandacht, een luisterend oor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eerst of je zelf gewenst bent of surrogaat moet worden van de weggevallen partner...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen één situatie is te vergelijken met de andere, natuurlijk.
Ik ken dit van nabij van mijn vader.
Ze hadden een hechte band, en waren redelijk gelijk-gestemde zielen.

Ondanks het feit dat mijn zus en ik ons uiterste best deden er zo veel mogelijk voor hem te zijn, zat hij toch vaak lang alleen in dat lege huis vol herinneringen. Eten deed hij, als hij er aan dacht, maar koffiezetten voor zichzelf deed hij nauwelijks. Hij zat halve nachten op, en de wereld was stil, leeg, en zinloos.

Na 3 maanden is een weduwe bij hem ingetrokken, die het heft in handen genomen heeft. Er was weer een beetje regelmaat, hij hoefde nooit meer alleen te eten, of alleen naar de tandarts, of alleen koffie te zetten, en wat nog belangrijker voor hem was : hij kon weer voor iemand zorgen.

Maar hij heeft het nog wel vaak over onze moeder, ook in haar bijzijn. Het is een stuk leven, wat je erbij zult moeten nemen. Zeker in het begin zal je geconfronteerd worden met zijn verdriet, dat in het begin heel scherp zal zijn, en het eerste jaar is moeilijk. De eerste kerst zonder 'haar', de eerste narcissen in de tuin, die zij geplant heeft, de eerste verjaardag....

Als je sterk genoeg bent, om dat verdriet erbij te nemen, en dat met begrip en liefde kunt mee-beleven, dan ga je samen nieuwe herinneringen maken, nieuwe dingetjes in huis kopen, nieuwe kleine dagelijkse dingen tot nieuwe gewoontes maken. En zal een diepe liefde kunnen groeien tussen jullie, die gebaseerd zal zijn op grote genegenheid, warmte en heel veel tederheid.
Je houdt nu al van hem - voorlopig is het enige belangrijke, dat je er bent voor hem. Meer en meer zal hij er ook zijn voor jou, en krijgen jullie het goed, samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben geroerd... heel mooi verwoord.
Fijne maar ook moeilijke situatie.
Wat je niet schrijft is: of de man dit al weet.?
In ieder geval is dit heel natuurlijk, maar je zult wel de tijd moeten nemen.
Weet hij nog van niets dan laat hem voorlopig ook niets merken.
Weet hij er wel van bouw het dan langzaam op zodat hij het tempo kan bijhouden, c.q. zelf aangeven.
Hoop voor jouw dat het goed gaat.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je maar de rust en tijd in acht neemt, komt het vanzelf goed. Als jullie bij elkaar blijken te horen kom je toch wel samen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou nog een beetje afstand, geef hem de kans te rouwen.
Voor hem is het niet mogelijk om te rouwen en verliefd te zijn, die combinatie gaat niet. (mijn mening niet een vaststaand feit natuurlijk)
Wordt hij verliefd dan komt hij niet aan rouwen toe en rouw is een periode die je door moet, ieder op zijn eigen manier en ieder in zijn eigen tempo. Het is belangrijk dit proces door te gaan, kan je later veel problemen geven als je dit onderbreekt.
Geef hem steun en een luisterd oor, ook na maanden ook na een jaar.
Tijd is het belangrijkste in deze.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is moeilijk. Ga vooral niet lopen dwingen met dingen en geef hem de tijd. Misschien heeft die wel nog een paar jaar nodig vordat die aan een nieuwe liefde kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen tijd verliezen.
Ik zeg gewoon zo snel mogelijk je liefde verklaren. iemand die overleden is overleden.
En die man heeft zeker behoefte aan een vrouw.

succes.!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verliefdheid overvalt je...verwar je niet met medelijden
als je zeker weet dat je verliefd bent zoek je toenadering en bied je je hulp aan dan zie je als het ook van zijn kant gaat komen.hem dwingen heeft gen zin,als het moet komen komt het toch
hoe lang partner dood is heeft geen belang ligt van mens tot mens af de ene heeft meteen behoefte aan een nieuwe partner de andere heeft verwerkingstijd nodig
doe rustig aan en kijk de kat uit de boom.veel geluk ermee
;-)