Hoe en wanneer moet ik vertellen dat ik brandwonden heb?

Toen ik 23 was is er een ongeluk geweest waar ik een derdegraads brandwond op mijn buik en schouders aan heb overgehouden. Ik ben nu 26 en die brandwond is er nog steeds. Ik ben nu een tijdje ah daten met een man van 27 (3 dates gehad en veel gesms't, ouders zijn goede vrienden maar we kenden elkaar eerst niet want hij is net uit amerika terug) en ik heb het gevoel dat onze relatie serieuzer wordt, maar wanneer moet ik hem vertellen over mijn brandwonden? Ik zit hier serieus mee.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik wil trouwens even benadrukken dat ik me echt heel erg op mijn gemak voel en voel dat het meer tussen ons begint te worden maar dat ik hem alleen niet af wil schrikken..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je aan het daten bent of chat is de tijd rijp om wat over je verleden te vertellen. Je zou dat kunnen doen door te vertellen dat je een ongeluk hebt gehad waar je nog best wel last van hebt soms. Dan vraagt hij heus wel door en kan je vertellen wat je wilt. Ik snap dat jij vooral zit met het uiterlijk, maar ik zou niet zeggen: ik heb een lelijk litteken, vind je me dan nog leuk? Ik denk dat die man daar ook helemaal niet mee bezig is. Als hij je leuk vindt wil hij weten wat er gebeurd is, hoe je het hebt ervaren en zo. Het is niet eens nodig om over allerlei uiterlijke kenmerken te hebben. Toegevoegd na 5 minuten: Juist door het gespreksonderwerp (uiterlijk litteken) te wijzigen in de gebeurtenis (het ongeluk), is het veel makkelijker om vervolgens aan te geven dat je er littekens aan over hebt gehouden die je zelf niet fraai vindt.

Ik vertel altijd snel over mijn littekens ... dan heb je tenminste snel in de gaten of mensen voldoende diepgang hebben om daar mee om te gaan. Veel investeren in iets waar later blijkt dat hij of zij er niet mee om kan gaan kan veel pijnlijker zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100