Zouden jullie vragen?

Hoi

ik woon pas twee maanden bij mijn vader en zij vrouw in Nederland. Mijn moeder woont in Duitsland en ze praat niet meer met mij. Mijn vader, zijn vrouw en haar kinderen gaan Kerst bij haar ouders vieren. Mijn stiefmoeder mag mij niet en haar ouders denken ook heel slecht over mij, omdat ik toen ik 13 of 14 was echt een hekel aan haar had en toen was ik ook heel gemeen, maar nu ben ik veranderd, en ik zou graag bij de familie willen horen. Maar ik durf niet te vragen of ik mee mag met Kerst. Ik wil niet thuis in mijn eentje zitten, maar ik vind het ook zo zielig om te moeten vragen "Mag ik mee?" en als ze mij er niet bij willen hebben wil ik me niet opdringen. Wat zouden jullie doen? Vragen of niet vragen? Alvast bedankt:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vragen natuurlijk....maar eigenlijk hoeft dat niet nodig te zijn.
Je vader is de volwassene en hij hoort voor jou op te komen,je bent zijn zoon tenslotte.
Ze laten je toch niet in je eentje zitten met de Kerstdagen?
Maar joh....praat erover en vertel wat je dwarszit,dat je graag mee wilt.
En iedereen is als ze 13 of 14 zijn niet altijd even lief en braaf,je bent echt de enigste niet die toen gemeen kon zijn hoor.
Ik vindt het heel mooi van je dat je hier om raad vraagt!
Kom op....ga naar je vader...vertel hem wat je wilt...en maak duidelijke afspraken...Zet hem op hé!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig muts +1

Andere antwoorden (8)

Als je het vraagt, dan weet je meer... Krijg je een ja, ga dan gewoon mee en doe zoals je bent... Krijg je een nee, dan moet je thuisblijven...

Meer mogelijkheden kan ik niet vinden...

Ik verwacht dat je mee mag als je het vraagt, het zou heel vreemd zijn als je niet mocht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vraag je niet aan je vader of hij wil bemiddelen en wil vragen of je mee mag? Kerst is HET feest om dit soort meningsverschillen bij te leggen. Je vader heeft daar ongetwijfeld begrip voor en zal zijn best doen, dat weet ik zeker. Zeg dat je spijt hebt en dat je veranderd bent, dan komt het vast wel goed.

Dat je niet thuis wilt zitten in je eentje snap ik ook, dus begin er een serieus gesprek over.

Fijne Kerst!
14 jaar geleden
Vraag het, en wellicht kun je voor een verassing komen te staan. Je hoort toch bij de familie. Niets blijft hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch vragen. In de afgelopen tijd hebben ze vast gemerkt dat je veranderd bent. Misschien hebben ze je nog niet meegevraagd omdat ze denken dat je nog steeds een hekel aan haar hebt? Heb het er over en vergeet niet te vertellen dat je geen hekel meer aan haar hebt en gezellig samen kerst wil vieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je het ons vraagt, vraag je het ook je vader. Met dezelfde argumenten erbij. Dan is het goed.
14 jaar geleden
Ik denk dat het wel belangrijk is dat dit uitgepraat wordt, en niet alleen voor de kerst. Je woont bij hun in huis, daar moet een zekere harmonie heersen, dus jij en je stiefmoeder zullen er samen uit moeten komen.

Wacht niet, hoe eerder dit uitgepraat is hoe beter. Jullie zijn allebei mensen, mensen maken fouten en hebben de mogelijkheid om elkaar te vergeven. Praat erover, probeer het op te lossen, als het goed gaat vragen ze je vast mee. Maar dat deze onmin tussen jullie moet echt de wereld uit, zo snel mogelijk.

succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens een goed gesprek aan met haar. Met haar alleen, zonder je vader of haar kinderen erbij.
Vertel haar wat je voelt. Zeg dat je spijt hebt van hoe je toen tegen haar was, vertel haar dat je verandert bent en haar graag je goede wil wil tonen.
Vertel haar dat je ook graag mee zou willen met kerst.
Juist Kerst is een tijd van verzoening.
Succes. Ik ga voor je duimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi voorstel, +1
Ik zou het ook gewoon vragen. Ze denken waarschijnlijk dat je helemaal niet mee wilt en als ze horen dat je graag mee wilt, dan zullen ze daar vast rekening mee houden.