Vinden jullie dat erg?

Hai
mijn vader is heel lief maar ik schaam me als hij mijn broer in het publiek kust, mijn broer is 28 en geen peuter meer. Hij kust hem op de koon bij het afscheid of de begroeting en zegt "Ik hou van je". En iedereen kijkt altijd naar ons en denkt dat die twee homo zijn. Zouden jullie dat ook genant vinden? Vinden jullie dat erg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

nou de meeste antwoorden vallen positief uit voor je vader en je broer dus dat moet je geruststellen helaas zijn er kennelijk ook nog steeds mensen die hier anders over denken.......
zelf ben ik ook vader van 2 zoons en ZEER hetero (!!!!!) grin
maar mijn 2 ( volwassen) zoons kus ik gelukkig nog steeds dat zijn en blijven namelijk altijd MIJN kinderen
mijn eigen vader zei toen ik 10 was dat "mannen"elkaar niet kusten....... op die leeftijd snapte ik daar niets van en dat heeft mij toen heel veel verdriet gedaan ...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Nee, ik zie het probleem niet zo. Tegenwoordig kunnen twee mannen elkaar gewoon een zoen geven, zonder bijbedoelingen. Maar als je broer het toch vervelend vindt dan zou hij dat even aan zijn vader kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dergelijk gedrag vind ik helemaal niet beschamend.
Je moet blij zijn dat je vader van je broer houdt, en het ook uit.
Er zijn heel veel vaders die hun liefde voor hun kinderen nooit tonen.
Je mag trots zijn op zo'n vader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pfff laat ze lekker kijken zeg!
Wees blij inderdaad zoals November al zegt! Wees blij dat hij zn liefde uit!
Ik geef mijn ouders ook nooit meer een kus als ik weg ga of wat dan ook. Word ook haast nooit gezegd van hou van je ofzo bij ons...
Maar als het nodig is zijn ze er wel voor me!
Ik zou me er zeker niet voor schamen.
Dat is nergens voor nodig..
Het is nooit nodig dat je je schaamt als iemand zegt tegen wie dan ook dat hij van iemand houd...ook niet als het wel 2 homo's waren.
Ik vind het zelfs triest dat jij je daar voor schaamt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wel zeker dat iedereen naar jullie kijkt, of dénk je dat alleen maar.
En dan nog, dat zegt meer over diegene die kijken dan over je vader en je broer, die veel om elkaar geven en zich daar niet voor schamen omdat te laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ze lekker kijken!! Geef je vader op zo een moment ook een kus..dat is veel belangrijker dan die blikken die op jullie zijn gericht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sharona, ze is 17. Het is niet triest dat ze zich een beetje schaamt, het is heel normaal. Als het een vrouw van 30 was, zou ik me pas zorgen gaan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een p tje van P.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ok Suzy maar 17 is wel bijna "volwassen" en homofobie is zooooo 2007 :-p
Nee, ik vind dat hooguit aandoenlijk.

Het is eigenlijk heel raar, dat wij het normaal vinden als twee vrouwen elkaar ten afscheid zoenen, of een man een vrouw, of andersom, maar dat we het raar vinden als twee (heterosexuele) mannen elkaar in het openbaar zoenen.
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Dat is prijzenswaardig, als je alles oppot, ga je eerder dood.
De enige manier om erachter te komen waarom die mensen kijken is het ze te vragen. Zelf gedachten vormen over wat ze zouden kunnen denken, heeft geen zin en voedt alleen je angsten maar.

Je moet proberen uit te zoeken waarom jij het genant vindt als ze wel homo zouden zijn geweest.

Je hebt verschillende soorten liefde, ouderliefde, broederliefde, naastenliefde en natuurlijk ook de liefde van een stelletje.
De meeste mensen kennen meer soorten liefde en kunnen zich dus ook best voorstellen dat er sprake is van een ander soort liefde. Waarschijnlijk gaan ze er van uit als ze je vader en je broer samen zien.

Wat je voelt is niet erg, het wordt pas erg als je er niets mee doet, slechte vibraties uitstraalt door je eigen angsten terwijl het eigenlijk nergens op gebaseerd is (ze zijn geen homo, je weet niet echt wat die mensen denken/vinden).

Zoek het uit, leer, er is niets aan de hand, een veiliger omgeving om op zelfonderzoek uit te gaan kun je niet krijgen.

succes. En vergeet niet gevoelens zijn niet fout, maar je moet er wel iets mee doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet gênant, ik doe het zelf... Mijn zoon vind dat niet erg, hij houdt ervan... En nee ik ben geen homo... Mijn zoon ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Elena, ik wil niet betuttelend klinken, maar...

Ik weet van één van je vorige vragen dat je 17 bent. Dat betekent bijna per definitie dat je minstens iets aan één van je ouders genant vindt. Op jouw leeftijd lijkt het namelijk nog heel belangrijk wat andere mensen van je denken.

Als je wat ouder wordt, zoals je broer, dan ga je vanzelf beseffen: andere mensen zijn helemaal niet zo enorm met jou bezig. Ze zijn te veel met zichzelf bezig om veel van jou te vinden.

Waar jij denkt dat iedereen 'kijkt', denk ik dat dat anders zit. Mensen *kijken* niet, ze *zien* jullie. Heel even maar, mensen kijken namelijk niet massaal weg als een vader iets doet wat zijn 17-jarige dochter genant zou kunnen vinden. Misschien denken ze even 'goh, hij geeft hem een kus op de koon'. En dan gaan ze verder met hun eigen leven.

Terwijl jij nog bezig bent met wat andere mensen er allemaal van zouden kunnen vinden, denken die andere mensen er zelf al lang niet meer aan. En terwijl jij denkt dat iedereen denkt dat je vader en broer homo's zijn, kijken die andere mensen al lang naar dat zingende kindje dat huppelt aan de hand van zijn moeder, of die dakloze die de straatkrant verkoopt, of dat meisje dat door haar vriendje met een roos wordt opgewacht.

Dat je broer van 28 zich hier niet voor schaamt, is heel logisch. Hij weet dit allemaal al. Hij weet dat andere mensen helemaal niet zo met hem bezig zijn, en al waren ze dat wel, dat het niet belangrijk is wat andere mensen ervan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! +1 Grappig trouwens, het woord "koon"; was voor mij een onbekend woord, wij zouden "wang" zeggen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het zelf ook al een tijdje niet meer gehoord. Feest van herkenning, in mijn geboorteplaats Rotterdam heb je ook konen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een Brabander, vandaar dat ik het niet herkende ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je mooi omschreven. +1
Mijn zoon is 41 en we kussen elkaar altijd bij begroeting en afscheid.. En we doen dat niet op de wang,maar op de mond.
En we doen dat niet alleen binnenshuis,maar overal!
We zijn allebei hardstikke hetero en van incest is ook geen sprake! En mag ik van je weten,hoe jij weet wat de mensen denken? Ik krijg juist de indruk,dat men er wel sympathiek tegenover staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor mijn antwoord weer eens verwijderd wordt: Nee,ik vind het niet erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die mensen er al over nadenken, denken ze misschien wel: ik wou dat ik zo'n vader had!
Denk maar niet te veel na over dingen die je verwarren en denk vooral niet dat iedereen altijd verkeerde dingen denkt.
14 jaar geleden
h e l e m a a l niet raar..dat is nu liefde tussen een vader en zijn kind!
kunnen andere ouders nog een voorbeeld aan nemen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en hij blijft altijd...........het kind ......van zijn vader en moeder.....( net als jij :)
Echt een vraag voor je vader en broer eigenlijk, zij zijn de enigen die daar wat over te zeggen hebben ;) In de psychologie noemen we dit plaatsvervangende schaamte, niets om je zorgen over te maken :p Heb maar even schijt aan de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat vindt ik niet erg, sterker nog, ik denk dat meer vaders zo hun liefde voor hun zoon zouden moeten kunnen tonen. Hij wil het liefst de hele wereld laten weten dat hij trots op zijn kinderen is en erg veel van ze houdt.
Ik zou ook erg trots zijn op zo'n vader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helemaal niet erg. Beter een ouder die echte liefde toont dan gekochte liefde (in de vorm van cadeaus, die hij aan zijn kind geeft).

Nee puur, je moet wel een super vader hebben (heb ik overigens ook)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lieve vader mag gerust zijn genegenheid laten blijken, maar moet UIT RESPECT VOOR ZIJN ZOON EN ZIJN OMGEVING ZIJN UITING AANPASSEN AAN DE OMSTANDIGHEDEN.
Houden van is ook respecteren, blijkbaar beschadigt hij het imago van zijnn zoon op voor hem belangrijke plaatsen.
Daar moet hij dus mee stoppen.
Snapt je vader dat niet, dan moet hem ernstig verteld worden dat -door anderen- aan zijn bedoelingen getwijfeld wordt.
Hoe dan ook papa, stop daarmee!!
Zelf vader van twee volwassen zoons en twwe puberpleegdochters heb ik ook heel wat bij moeten leren.
Dat is niet erg, het willen leren is ook een bewijs van liefde en respect voor je kinderen en hun leefwereld.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Elená;

Ik zou me er pas voor generen als ik wist dat mijn broer zich daar niet goed bij voelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is juist heel goed dat je vader zich absoluut niet bezig houdt met wat een ander van hem denkt. Hij houdt van zijn kinderen en toont dat ook!! Je moet trots zijn op zo'n vader. Waren er maar meer zoals hij. En die mensen kijken niet naar hem omdat ze denken dat hij homo is, welnee joh.. ze kijken omdat ze jaloers zijn dat zij zoiets zelf wel willen, maar niet durven doen!

Weet je wat pas genant is: van die gezellige bijeenkomsten waarin men elkaar 3x zogenaamd zoent, zo'n zoen op de wang die in de lucht terecht komt. Dan zie je die getuite lippen en zo'n verveelde blik in de ogen. Dat is dus ongepast kussen/zoenen, en dat irriteert mij dus mateloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neej hoor.!

Wat een ander over mij vindt.

Heb ik schijt er aan.

Dus maak niet zo druk om.

Elk vader kust zijn zoon op zijn hoofd of tewel van veraf.!
Maak helemaal niks uit.

Dus wat ik net ook al zei, wat een ander over denkt. interesseer mij echt geen f*ke uit...

Dus laat die mensen op hun eigen niveau wat ze over een ander denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat niet erg nee!
Ik vind dat juist geweldig en mooi.
Vind jij het ook genant als je moeder jou kust?