Is dit logisch wanneer je van iemand af wilt?

Laten merken aan diegene dat je een ander heb en het daar erg mee naar je zin heb. Wat je allemaal gaat doen met diegene. Is dat logisch om van iemand anders af te komen, of duidelijk te laten maken dat je echt niets meer van die ander moet?

Zelf heb ik het wel ooit is zo gedaan want ik wilde echt af komen van diegene. Achteraf erg triest, maar ben er zelf oko de dupe van geworden. Nu vraag ik mij dus af of het wel logisch is dat je zo gaat doen om van iemand af te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit is niet logisch... Dit is zelfs het verhaal omdraaien. Zoveel mogelijk laten merken dat je vreemd gaat en er dan zo voor zorgen dat je partner de relatie verbreekt.
Nee, dat is niet de juiste weg. Jij wilt van je partner af, maak dit je partner dan ook gewoon duidelijk. Probeer geen ruzie te maken in ieder geval. Probeer er over te praten, maak geen bergen verwijten enzo. Dat is voor jullie beiden beter.

Het beste antwoord

Het meest logische is dat je die andere persoon waar je vanaf wilt, gewoon wegsturen en als dat niet verstaan wordt, negeren en als dat niet begrepen wordt, steken...

Wat is dat? Ik heb mijn kinderen geleerd wesp te zijn... Wat is een wesp? een wesp is een klein dier waar iedereen respect voor heeft en de wesp wordt daardoor ook gerespecteerd, namelijk door zijn steek... Maar een wesp mag alleen steken als die moet steken... Wanneer moet een wesp steken als die klem zit, anders steekt een wesp niet, nee dan kan hij niet eens steken, want hij moet zich af kunnen zetten en dat is alleen als die klem zit... Dus als jij klem zit met die persoon die die niet nij je wenst, dan zet die persoon je klem, dus steek dan ongenadig hard... Maar alleen als je echt klem zit, niet een seconde van te voren...
En wat ik met steken bedoel, dat weet je precies op dat moment dat je klem zit... Wees een wesp... En iedereen, maar dan ook iedereen heeft respect en begrip voor je...

Now you know what to do...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een mooie!, dank je die metafoor zal vast van pas komen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze raad had ik in mijn jonge-volwassenheid kunnen gebruiken, Xinix.....ik was een té menselijke wesp, en vond het 'zielig'om te steken - daardoor is deze wesp een paar keer platgeslagen.....+10, als dat kon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nieuwsgierig, je maakt me blij... Dank je... Heel blij...

Andere antwoorden (5)

Als je van iemand "af" wilt, lijkt me het beste om dat in een gesprek (dus géén ruzie) duidelijk te maken.
En niet middels allerlei dubbelzinnige opmerkingen of hints over een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, logisch is het niet ! Het is meer de angst om de ander te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg gewoon direct dat je niet verder wilt met die ander. Anders krijg je alleen maar tramelant. Duidelijkheid is te verkiezen boven insinuaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
af is in jou begrip een relatie neem ik aan!
je kunt het die gene het beste duidelijk maken door een gesprek te voeren en daarin aan te geven dat je iemand anders leuker vind. Het is altijd moeilijk omdat je de andere partij niet wil kwetsen maar eerlijk zijn is het beste!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergens is het logisch als je niet achter je eigen waarheid durft te staan. En daar kunnen erg veel redenen voor zijn, groepsdruk iemand niet willen kwetsen etc.

Het is moeilijk van iemand af te komen, het zal altijd pijnlijk zijn. Als je kiest voor de behandeling zoals je zelf graag behandeld wilt worden, kun je in ieder geval achter je methode staan.
Probeer altijd te zorgen dat je jezelf en de ander recht in de ogen kunt blijven kijken. Dat kan alleen als je trouw blijft aan jezelf.

Ja, ik weet het... weten is makkelijk, maar doe het maar eens. Het is erg moeilijk de ander aan te kijken terwijl je hem echt pijn doet, het scheurt je hart. Vandaar dat ik het ergens wel logisch vind wat je gedaan hebt.