Wat is de beste manier (zo diplomatiek mogelijk) om aan de ouders van een zwangergeraakt meisje te vertellen dat hun dochter zwanger is?

Toegevoegd na 59 minuten:
Ok,ik wil jullie nu alvast bedanken voor al jullie goeie raad enzo,want om 8 uur vanavond gaan we naar haar ouders toe,dus álle verdere goeie raad is nog welkom....écht!

Deze vraag wil ik ook niet langer dan noodzakelijk is,laten staan,maar nogmaals:

álle ideeén,goeie raad enzo is van harte welkom...

(géén verwijtende opmerkingen aub.....)

Toegevoegd na 5 uur:
Zie voor mijn reactie op ál jullie reacties hieronder bij mijn reacties nummers 29 en 30,ok?..Ik ga de vraag nu sluiten: bedankt allemaal....;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch niet van jou??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh,ik schaam me dood...:-$ het is inderdaad wel van mij,ja...en nee,het is niet van die ruziënde meiden,maar van m'n vriendinnetje,ok? Ik wil d'r liefst niet verder op ingaan,ok? Het is zo al moeilijk genoeg. Dank jullie voor 't begrip alvast...;-) Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15 of 16 en dan vader.....oef.....
Kan dat diplomatiek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pipl: ooh,dank u wel!!!
We --mijn vriendinnetje en ik--- zitten al het héle weekend te tobben enzo,maar we houden héél erg van elkaar,maar we zijn ook bang voor alle reacties weet u... dank u!!
(ook voor het begrip enzo).....;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja,dank uwel!..ons hart bonkt ervan,zélfs om deze vraag op GV te stellen,maar álle raad is welkom,weet u wel? En een jongere broer van me moeder (m'n jongste oom is zelf ook nog maar 19,dus begrijpt t wel enzo) wil meegaan naar haar ouders (als * steuntje* in onze rug...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch maar abortus overwegen, zelf op je 16e/17e een kind opvoeden is enorm moeilijk, school gaat eronder lijden, studeren zit er niet meer in, andere leuke dingen kunnen niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pipl: ja,we hebben zo'n Predictortest gedaan (zelfs 2 keer!) en in beide keren was t resultaat positief (weet u wel: dat grootste ovale rondje kreeg beide keren een streepje,dusss....) en m'n vriendinnetje is al bijna 2 maanden niet meer ongesteld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Roland: nee,want ik (en ook m'n vriendinnetje vinden abortus= een nieuw leventje (met een ziel enzo dat reincarneert)= doodmaken=moord = karma * afkappen*.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Phoebanne: hééél erg bedankt ;) is heel lief...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Phoebanne: ja,die is op strand genomen..
Anderen zeiden dat ik op die gast uit die ouwe film de Blue Lagoen leek...kweet z'n naam ff nu niet en ga zo eten( we gaan om 8 uur vanavond naar haar ouders....duim alsjeblieft voor ons?...) bedankt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wens ik je veel sterkte toe. Het zal niet gemakkelijk zijn.
Laat je weten hoe het is gegaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een vraagje Dennis: zijn jouw ouders al op de hoogte? Dat is ook belangrijk. Zo ja: hoe reageerden zij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte ermee. Nog een optie die jullie kunnen bekijken; adoptie. Zo kan je vriendin (die 13 was toch?) en jij nog hard werken om zelf iets van jullie leven te maken, je maakt eventuele adoptie ouders ontzettend blij, en je kindje heeft kan opgevoed worden in een gezin die hiervoor klaar is, en het enorm graag wilt. Jullie zijn nog zo jong, en op deze manier bied je je baby een leven die jullie (waarschijnlijk) niet kunnen geven aan... Het is een zware en moeilijk keuze, maar ook een onzelfzuchtige keuze, denk als eerst aan de baby, dan pas aan jullie eigen gevoelens... En als je de ouders van je vriendin dit meegeeft, dat jullie dit als een optie bekijken, hopelijk zien zij dan in dat jullie hier volwassen en serieus mee omgaan, en nemen zij het iets beter op (want zulke nieuw goed opnemen, dat kan gewoon niet).. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Phoebanne: Bedankt voor de tip, had het nog niet gelezen.
Verstandige ouders hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes.
Is dit trouwens het "illegaal in NL" verblijvende meisje?
Zo ja, dan kan het zijn dat haar ouders hier wel blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@! C4th: héél kort: nee,is gewoon Nederlandse,maar durfde toen (nog_) niet een vraag rechtstreeks te stellen,k? soory...bedankt iig... @ rest: allemaal héél hartelijk bedankt! kmoet nu gaan....
Kristal
12 jaar geleden
nou Beach, jongen, sterkte!!
Laat ons weten hoe het gegaan is, ik hoop dat het meevalt voor jullie, maar je gaat gelukkig met haar mee naar haar ouders en dat is weliswaar normaal maar ook te waarderen!
Je loopt er niet voor weg, en ook al ben je bloednerveus, je gaat toch mee!
Goed zo jongen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud zijn. Jullie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok,beste allemaal: kben weer terug en zet hier even een kopie van een pm'tje aan iemand van hier ,omdat ik bekaf ben (van de stress en nawerking enzo): ik ga zo naar mijn bed,want ik ga slapen..m'n kop zit vol,ok? Ik ga óók deze vraag sluiten,goed? Maar niet vóórdat ik julie allemaal hééél,heel hartelijk heb bedankt...écht gigatop van jullie...;-) + xxxxxx Dennis. Hier is mijn verhaal : Ik ben eig. net terug van de ouders van m’n vriendinnetje en ben eerlijk gezegt kapot… Ik ben met m’n jongste oom (die is zelf nog maar 19) naar de ouders van m’n vriendinnetje gegaan: we hadden n. afgelpn donderdag een Predictortestje gehaald (= maar 0,95 Euro) en toen was tie positief (dat grootste ovale rondje kreeg,,,yep: een streepje!) Was zóóó megaschrikken dus… Vlgde dag een nieuwe test gehaald (voor de absolute zekergheid weet je wel) en yep: wéér positief,dus t = nu gigazeker!! Vanavond was ik dr om 8 uur bij dr ouders: me hart bonkte bijna uit me strot en dus ging ik zitten met me oom (eerst nog ff moeten pissen,van de zenuwen!!).. En toen zei m’n oom dus dat we wat te zeggen hadden dat ons allebei betrof enzo.
En toen kwam t verhaal: ik zat te trillen als een rietje weet je..die vader keek me allemaal strak aan,en dr moeder kreeg tranen in dr ogen enzo. Nou,en toen zeiden ze dat t dom was,maar dat we nu naar de toekomst moesten kijken en dat ze onze beslissing (van mij + vriendinnetje) zouden respecteren enzo en dat we geen overhaaste beslissing moesten nemen. En zo ging t nog wel ff door…later * brak* t ijs en omhelsde haar moeder m’n vriendinnetje enzo en bgon toen te huilen & wenkte mij toen ook en zei toen zoiets * je bent toch een lieve knul,hoor..word maar een lieve pappa,ok* en toen omhelsde ze mij ook. Ok,khad t me niet voorgenomen ,maar toen schoot ik ook vol en begon als een klein kind te huilen,weet je: wilde ik totaaaaaal niet !!! Nou,en toen hebben me oom & iki nog ff wat gedronken en zijn toen later weggegaan. Ben nu sinds kwart over 10 weer thuis & dan morge ook naar school….:-( whát a day!!.......pffffffffffffff…..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is héél moeilijk om n beste antwoord te vinden,maar ik moet een keuze maken,k? Maar allemaal nogmaals gigaveel dank voor jullie raad enzo....;-)
Kristal
12 jaar geleden
wow BeachDennis, wat een prachtige reactie van haar ouders, en je bent een dijk van een knul!
Nu proberen rustig te worden en met je vriendinnetje te bespreken wat je hiermee verder gaat doen. Blijven communiceren met jullie ouders hoor, en aangezien ze zo volwassen en liefdevol reageren kan je dat goed doen. Niet bang zijn als haar vader of moeder misschien toch een keertje wat onaardig doen, soms is dat even zo van de zorgen om jullie, maar ik vertrouw erop dat jullie er samen met jullie ouders wel doorheen komen, wat jullie ook besluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ kristal: oow,ben zó moe (heb gewoon n beetje koppijn weet u) ,maar wilde ff nog dit zeggen: bedankt voor uw lieve woorden,k? groetjes...

Het beste antwoord

In elk geval persoonlijk vertellen. Mij lijkt het het beste om dit samen te doen. Erbij zitten zou ik ook aanraden. En bij eventuele vragen alvast de antwoorden erbij verzinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u zó erg! Dit wilde ik ff weten... Dennis ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
succes jongen, wees goedvoorbereid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow, hééél hartelijk bedankt voor uw lieve worrden,k? ons hart bonkt in onze keel,maar vanavond gaan we (met 1 oom van me) naar d'r ouders toe (de mijne weten t nu al)... maar álle raad---ook van mensen hier op GV--- is welkom!!.. héél erg bedankt! groetjes, Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja: u hebt een welverdient plusje van mij,hoor...;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek nette kleren aan probeer zo volwassen mogelijk te zijn, neem het heft soms in eigen hand. Laat de ouders uitspreken, kijk ze in de ogen (niet naar de grond). Hou de hand vast van je vriendin als teken dat je veel om haar geeft (niet de hele tijd natuurlijk). Neem er een glaasje water bij, maar wat vooral belangrijk is dat je na deze avond veel contact blijft hebben en bij vragen zelf met oplossingen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer niet aan te veel dingen te denken, daar word je alleen maar nerveus van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O,u nog speciaal dank hoor: ja ik had nette kleren aan ;-) had m'n moeder ook al gezegt...
maar ik zat te trille als een rietje enzo (lees verhaal bij de reacties boven,ok?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het zóó moeilijk een beste antwoord te moeten kiezen,maar deze sprak mij dan het meeste aan.De allermeeste antwoorden waren echt goed,hoor.... Ok,bedankt.... Dennis

Andere antwoorden (9)

Niet doen. Laat de dochter het vertellen. En als jij haar zwanger hebt gemaakt, succes ;) ( reageer ff of je haar idd zelf hebt zwangergemaakt )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal dan adviseren om het samen te vertellen, dan sta jij er niet alleen voor en dan staat zij er ook niet alleen voor. Dan heb je wat steun van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd: U ook héééél hartelijk bedankt... Had ik ff nodig,voor de zekerheid...;-) groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg veel succes ermee.. Ik snap dat het erg moeilijk is, maar je kunt het beste het maar gewoon accepteren en het samen vertellen.. En stel het niet uit, anders blijf je het uitstellen en dan wordt het alleen maar moeilijker om het te vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dank u wel: we (mijn vriendinnetje,ik en een oom van me,als steun) gaan vanavond naar d'r ouders ....we zijn doodnerveus!!...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja,soory: een plusje voor u ,hoor..;-) Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha bedankt, heel erg veel succes ermee! En blijf gewoon jezelf;) Bedankt voor het plusje. en btw zeg maar je hoor.. haha :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,duimel voor ons : we gaan om 8 uur vanavond naar haar ouders toe...:-( pfffff.......( kben écht zenuwachtig!!)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik duim voor jullie. Heel veel succes ermee. Wat zeiden je ouders er eigenlijk van?
Sowieso persoonlijk, anders kom je onbeschoft over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertel ze dat ze opa en oma worden, dat klinkt beter dan dat ze zwanger is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,ok,maar dat komt dan toch op hetzelfde neer?
Sh*t!! we zijn écht giganerveus! we gaan vanavond rond 8 uur naar d'r ouders toe (met en oom van mij als * buffer* zeg maar),maar t hart bonkt in mijn keel...:-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja,k vergeet het steeds (de zenuwen hoor) : u ook een plusje...;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opa en oma komt wat liever over, heel veel sterkte en wijsheid
als jij de dader bent, dan ga je met je ouders een afspraak maken met haar ouders.
dan gaan jullie met zijn allen bespreken wat nu te doen?!

natuurlijk laat je dit een meisje niet alleen opknappen!!
zoiets ontstaat nog altijd door twee mensen !!

ik weet niet hoe oud zij of jullie zijn, maar je zou ook nog kunnen besluiten naar het nvsh te bellen voor raad.
om samen tot een besluit te komen.

Toegevoegd na 14 minuten:
jullie ouders zijn ook jong geweest. goed argument.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt het erg zakelijk :S moet 'zwanger geraakt meisje' niet zijn, mijn vriendin? Of was het een one night stand?

Als het zomaar een keertje was vind ik het erg netjes dat je het nog wilt vertellen tegen die ouders, veel jongens zouden lekker de benen nemen en geen stap in het huis van die ouders zetten.

Ik denk dat de ouders als je het ze verteld wel een plan van aanpak willen weten, dus daar zou ik eerst eens goed over na denken als jij haar zwanger hebt gemaakt..

Wil je bij haar blijven en het kindje samen opvoeden etc.

Diplomatieke manier om zoiets te vertellen is er niet echt, er zullen emoties bij vrijkomen, het is niet zomaar iets.
Ik zou zeggen laat ook jouw emoties zien zodat de ouders zien dat het jou ook wat doet, dan heb je meer kans op een redelijke reactie dan dat je heel zakelijk overkomt.
Dan denken die mensen ook.. 'het is wel onze dochter waar je't over hebt!'

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,Zoekende: Héél erg bedankt voor uw mooie en gevoelige antwoord,écht! We (m'n vriendinnetje en ik) willen het gewoon houden,want ik (en ook zij hoor) vinden b.v. abortus=nieuw leven doodmaken=moord... Maar mijn ouders weten t nu (mijn vader pakte het vrij cool op,alleen mijn moeder moest ff huilen enzo,maar staat ook in principe achter ons besluit) Nou nog dus haar ouders. Ik ben best wel bang om d'rbij te zijn,maar ik heb ook * schuld* ,maar m'n hart klopt in me keel (ook van m'n vriendinnetje).. Héél erg bedankt voor uw goeie raad...;-) Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bevrucht eitje is nog geen nieuw leven.
Jij noemt hier dus alle meisjes en vrouwen die ooit een abortus hebben ondergaan moordenaars.
Onvoorbereid een nieuw leven in de wereld zetten is,zacht uitgedrukt,een hele domme beslissing.
Je moet daar niet lichtvaardig overdenken!
Dat is een beslissing waar je geestelijk,praktisch en financieel op voorbereid moet zijn.
Eerst maar zelf opgroeien voor je de verantwoordelijkheid voor een andere mens op je neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pipl: héél erg bedankt voor uw lieve raad en woorden...
dank u voor de hoop die u geeft,k? @Laurena: kweet ook wel dat het stom is geweest. Ik voel me best wel een * loser* ,ok? Maar het nieuwe leventje ahw. doodmaken: nee,want ik geloof in een ziel enzo en in reincarnatie,dus wanneer je dat nieuwe leven doodmaakt,is dat slecht karma enzo...en mijn vriendinnteje denkt dr ook zo over (we houden hééél veel van elkaar,écht: we hebben best wel ff moeten huilen en zijn ook hééél erg emoti nu,ok?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders waren ook heel jong( zaten nog op school)en ik kan je wel vertellen:met mij (en ook mijn zusje en broertjes )is het zeker niet goed gekomen.Ze waren totaal onvoorbereid en hebben ons ook altijd gewaarschuwd uit te kijken ook niet zo dom te zijn.Ik ben de eerste jaren opgevoed( en woonde) bij mijn opa en oma.Mijn ouders hadden nog teveel tijd voor zichzelf nodig en mijn vader werkte overdag en ging s'avonds naar school en later ook nog studeren.Ik weet nog dat ik stil moest zijn omdat papa zat te leren!
Hier zijn jullie gewoon niet klaar voor,deze beslissing kan je helemaal nog niet nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ zoekende: u ook een plusje...en bedankt.. @ MSK: nou,dan zou u nú mijn hart 's in míjn keel moeten voelen kloppen,dan * piept* u wel ff anders,k?
Kristal
12 jaar geleden
MSK, als je even naar zijn andere vragen kijkt kan je zien dat dit wel eens mogelijk kon gaan gebeuren.
Ik heb niet het idee dat hij zomaar wat loopt te verzinnen.
Helemaal niet zelfs.
Ik weet niet hoe lang jullie het al weten, van de zwangerschap, maar hebben jullie/heeft zij er al over nagedacht wat haar plannen zijn?

Weg laten halen, houden, afstaan ter adoptie wat willen jullie, sterker nog wat wil de dame zelf.
Wil ze nog studeren, wil ze moeder worden.

Als je ouder dan 16 bent hoeven je ouders het niet te weten te komen als jij dat niet wil.
Ik geloof dat je zo'n 12 weken de tijd hebt om tot een beslissing te komen voor evt abortus, als ze dat zou willen.

Mijn advies, ik zou eerst eens goed nadenken wat je zelf wil, en als zij/jullie daar achter zijn(het moet niet te lang duren) Ga dan eventueel naar de ouders met het verhaal, mocht je voor abortus kiezen, dan kan je het toch aan je ouder vertellen, maar ze hoeven er niks van te weten dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in ieder geval samen met haar het vertellen. Ik snap dat het voor jullie beide erg moeilijk is, dus dan kan je het beter samen doen.

Als het een one-night-stand was, en niet je vriendin, dan kan ze het misschien beter alleen vertellen, omdat de ouders het misschien onprettig vinden als er een volkome vreemde bij komt zitten.

Ook is het erg belangrijk om het in ieder geval te vertellen, ongeacht hoe bang jullie zijn of hoe boos haar ouders gaan worden. Wacht niet te lang, want door uitstellen wordt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,bedankt ....kmoet nou gaan! iig een plusje ;)
Ik begreep uit je reactie dat je tegen abortus bent maar wat dacht je van het kind ter adoptie afstaan? Ik denk dat de klap dan een stuk minder hard aankomt en adoptieouders zijn meestal betere ouders dan erg jonge jongeren. Maar zeg het snel en niet eerst er omheen praten want dan word het steeds moeilijker. Zo kan ik bijvoorbeeld na lang wachten het helemaal niet meer zeggen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok,jij ook bedankt voor je antwoord,maar ik was al weg en kan m dus nu pas lezen)
ook een plusje voor de moeite..;-)