Baby's wennen al in de baarmoeder aan het eten wat de moeder normaal gesproken eet. Als een vrouw gewend is om pikant te eten, dan krijgt de baby daar tijdens de zwangerschap al het eea van mee.
Als het incidenteel is dat moeder stevig gekruid eet, dan zou ik zeker de eerste drie maanden oppassen. Buikkramp bij een klein baby'tje is NIET fijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik verwacht niet dat de moeders in India stoppen met curry eten als ze borstvoeding geven, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt
13 jaar geleden
Het zou kunnen maar de meeste baby's reageren heel heftig op gekruid eten.
Vaak hebben ze dagen erna nog last van buikkrampen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eigen ervaring.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/subjects.asp?id=280823
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het etenvan scherpe spijzen kunnen idd in de moedermelk zitten, het kan behoorlijke krampjes geven bij de zuigeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de curry ook koud kunnen eten.
Maar als je bedoelt "pikant", dan is het verstandiger om de mildere versie te gebruiken ivm de krampjes, zoals eerder al aangegeven. Zeker als je kindje net een paar weekjes oud is. Langzaam maar zeker kun je je maaltijden pittiger laten worden, maar wel blijven observeren hoe je kindje daar op reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan spreek uit eigen ervaring
ik at altijd pittig en ook tijdens borstvoeding geven resultaat is nu dat mijn kindje alles eet hoe pittig het ook is