Wat bedoelen vrouwen wanneer ze zeggen dat ze iemand willen die "tegengas durft te geven"?

Speciaal voor de vrouwelijke GV-ers....

Toegevoegd na 16 uur:
Uit de antwoorden proef ik dat vrouwen een gelijkwaardige partner zoeken. Geen schoothondje. Maar is dit tegengas? Ik vind de term "tegengas" nogal stuitend, eigenlijk. Zetelt niet echt in gelijkwaardigheid. Kan het zijn dat "nietdetuinman" gelijk heeft? Misschien zoeken sommige vrouwen een soort vaderfiguur en dit dan "tegengas" noemen. Het is maar een theorie...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
40.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een plus van een vrouwelijke GV-er +

Het beste antwoord

Grappig zeg deze vraag.

Ik heb het idee dat vrouwen die zo iemand zoeken zichzelf eigenlijk niet kennen, en deze vraag vooral komt door hun diepe onzekerheid en gebrek aan eigen karakter.

Ze vinden zichzelf wel heel sterk etc. terwijl ze dat juist helemaal niet zijn. Een (sociaal) sterk iemand kan juist met iedereen overweg en heeft geen "tegengas" nodig.

Ik vind dit soort vrouwen vaak nogal lomp en vol van zichzelf, ze menen dat ze alles mogen zeggen, alles mogen doen.... "want zo zijn ze nu eenmaal".

Dus wat zoeken ze? Iemand die de hele dag tegen ze zegt dat ze een ontzettend @#$wijf is en ze op hun plaats zet? "zo scha"t, nu ga je te ver", "ga eens even braaf in je mand"

Als je dat als vrouwnodig hebt ben je alles behalve sterk en moet je eens gaan werken aan je zelfvertrouwen en je zelfbeeld.

Ik heb niemand nodig die mij tegengas geeft, dat kan ik zelf. En mijn vrouw kan dat gelukkig ook zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Een echte man, en geen mietje... Een man met ballen... Die zijn er niet zoveel...

Een man die zelfstandig is en zijn mannetje staat...

Dat willen ECHTE vrouwen... lekker tegengas...

Toegevoegd na 37 minuten:
.

Nee ik ben geen echte vrouw... Dat klopt...

Als de vrouwen niet zien dat ik mijzelf neerzet zoals ik ben, dan geef ik meteen toe dat ik geen tegengas geef... (ik kan niet meer reageren, daarom doe ik dat zo)...

De grootste uiting van kracht is buigen als dat noodzakelijk is...

(denk daar maar eens over na, vrouwen)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Danielle1975... Wilde je meer tegengas?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ben een ECHTE vrouw die jou tegengas geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speciaal voor de vrouwelijke GV-ers???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, wat ik bedoel, ik ben een ECHTE vrouw. Volgens mij ben jij, XiniX dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Xinix!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ruzie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@purtje... en ook nog jij erbij, vrouwen helpen elkaar altijd in de strijd tegen mannen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk weer eens een plusje aan XiniX. Die softies, daar zit inderdaad geen vrouw op te wachten.
Dan bedoelen ze dat ze iemand willen die hen eerlijk zegt als ze het niet met hen eens zijn of als ze fout bezig zijn.Niets meer en niets minder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat zou ik graag eens zien dat Hyacint uit de tv-serie ''schone schijn''eens wat tegengas van haar man kreeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd. Tenenkrommend soms. Maar dan zou Hyacinth niet meer Hyacinth zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha...ach die arme Richard....wat een lul!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad daar loop je overheen en daarom is zij zo vreselijk dominant, ze moet eens goed tegengas krijgen lol + ook voor vele anderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je Taurus.
Nou, gewoon iemand die niet als een schoothondje achter je aanloopt en alles leuk en goedvindt wat jij zegt, doet of vindt.
Iemand die een eigen mening heeft en daar vooruit durft te komen en die durft te verdedigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Een man die de vrouw ergens op kan aanspreken en zijn grenzen kan aangeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij geven wel gas in ons autootje +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaaaa
Zeker geen softie,een die alles doet wat je zegt.We horen graag een weerwoord en niet overal...ja,dat is goed schatje...he getver!!
Een man heeft ook een eigen wil en hoeft geen Slaaf van zijn vrouw te zijn.
Soms mag het wel eens ff flink roken in huis,anders is het ook een saaie suffe relatie.
Lekker vlotgebekte en een eigen mening hebbende mannen...dat willen wij!
(ik heb er een)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een échte man, die een mening heeft en die ook uit, zelfstandig is, niet iemand die helemaal aan zijn vrouw 'hangt' en afhankelijk is van haar, dat zijn kinderen al. Voor sommige vrouwen is de man een extra 'kind' daar zitten ze niet op te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik dit illustreren met een voorbeeld?

Een vriend van mij mocht van zijn vriendin geen mobieltje..... dus deed hij dat ook niet.

Wat nou, ik mag geen mobiel? Ik verdien toch het geld hier in huis dus ik koop een mobiel..... dat is de reactie die je dan zou verwachten. Of in ieder geval de discussie aangaan waarom dat niet zou mogen. Niet gewoon klakkeloos aannemen en ja en amen knikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze geen vent willen,die steeds zegt: Ja liefje,zeker liefje,goed schat! Met het risico op flinke ruzies. Maar dan heb je weer iets om het goed te maken en dat kan ook leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan bedoelen we dat we niet op zoek zijn naar een Ja-knikker (ook al lijkt dat soms wel zo). We willen uitgedaagd worden, met je in discussie kunnen treden en dat je NEE durft te zeggen als we met een onzinnig voorstel komen. Niet om het Nee, maar omdat het door iemand wordt gezegd die het beste met ons voor heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het vreselijk beklemmend gaat voelen als je man alles maar goed vindt wat je doet, draagt en zegt.

Zo kan je over een man heen lopen wat een echte goedzak is en zo alles gedaan krijgen. En daar ook misbruik van maken. En ga je als vrouw steeds verder je grenzen opzoeken en uiteindelijk ben je dominante ka voor je man.

Wij willen dus iemand die tegengas geeft omdat wij ook niet altijd gelijk hebben en een man die er tegen in zal gaan om het uit te leggen dan kan je daar van leren. Anders sta je als vrouw stil.

Dus een vrouw heeft ook eens een pas op de plaats nodig en van daaruit kan je samen weer verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wilt een volwaardige partner die je aan kan vullen en waar bij je je vertrouwd voelt en ook wel een heel klein beetje aan kunt hangen. Je wilt een partner en geen hond die achter je reet aan loopt. En die alles maar goed vind en ja en amen op zegt. Want daar ga je als vrouw zijnde over heen lopen. Je gaat zo'n persoon uitdagen op soms best een heel verkeerd manier. Op den duur zakt je respect naar het nul punt voor zo'n persoon. En dat willen we niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een man die durft te zeggen wat die denkt en voelt. Ook word er vaak mee bedoelt dat ze een man willen die hun(de vrouw) op hun plek kan zetten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kracht van de vrouw is goed en sterk, een stelling die ik als man durf te schrijven. Vrouwen zoeken mannen, echte mannen en geen spierbundels, een man die empatisch is ingesteld die zijn vrouw begrijpt, en zich kan opdienen als een stille bestuurder. Soms is de aanvullings waarde niet altijd even optimaal, maar geef de vrouw nu niet eens verbaal ongelijk maar zo`n gelijk dat zij het gevoel heeft het zelf bedacht te hebben. Dit is niet iets wat in waarde is uit te drukken. Twee mensen als vrouw en man delen immers in onafhankelijk samen delen. Een vrouw wil serieus genomen worden, en macho gedrag gauw zat, de sturing zit ook niet in het tegengas geven, maar met elkaar mee bewegen. Soms zeggen woorden veel te veel, soms is zwijgen begrijpen doormiddel van de Kracht van de Vrouw. Deze energie van de vrouw moet sterker worden en gelukkig zijn er al veel verbeteringen.
De vrouw wordt sterker met de jaren. En dat is maar goed ook. Ik steek een kaarsje aan voor Lubna al-Hoesein die mag kiezen welke straf zij wil gevangenis straf of 40 stokslagen, omdat ze een broek droeg in Soedan. Deze Soedanese vrouw was in functie van de Verenigde Naties. Zo'n vrouw verdiend steun, vandaar mijn lichtje. Vrouwen zijn niet het zwakke geslacht want de vrouw staat voor kracht en haar beheerste innerlijke kracht is vele malen groter dan de spieren van de man. Mannen moeten eens het denken stoppen en meer bezig moeten zijn met het hart. De wereld ziet er mooier uit. Niemand zou het in zijn hoofd halen om een vrouw te meppen met 40 stokslagen, en al helemaal niet voor het dragen van een broek. De geest is langzaam aan het veranderen, vrouwen als managers, regering-leidsters, en er komt nog veel meer in de komende tijd. De symboliek van Maria is er niet voor niets. Daar steek ik dus een kaarsje voor aan. Ik wens alle vrouwen innerlijke liefde gevoed door kracht voor een vrouwvriendelijke wereld. Ikke als man gaan hen niet voor of loop erachter,maar zij aan zij voor een beetje mooier wereld. Voor de goede balans. Geen tegengas, maar in liefde meebewegen, de eenheid van liefde Ying en Yang,
Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat veel vrouwen daarmee bedoelen is dat een man niet alleen Ja, amen zegt maar ook zijn mening geeft. of nee tegen haar durft te zeggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarmee wordt meestal bedoeld dat het een man is die de vrouw op sommige momenten afremt op bepaalde momenten of op het gebied van bepaalde karaktereigenschapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bestaan ook niet. Het enige dat jou wijzer kan maken is het beeld van jezelf dat je weerspiegeld ziet in anderen. Maar denk niet dat die anderen ook echt degenen zijn die jij denkt dat ze zijn. Je bent het zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die niet over zich heen laat lopen, en op tijd en plaats zegt wat hij er van vindt.
Dat hoeft helemaal geen macho te zijn.
De vrouw die dit vraagt zal van zichzelf weten dat ze zo'n partner nodig heeft.!!!!!!!!!!!