ik heb al mijn vrienden laten staan voor mij man 20 jaar geleden. Nu heb ik er geen meer. Hoe maak ik nu terug nieuwe vrienden? Waar vind ik die ?

11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet nooit je vriendinnen verwaarlozen voor een man.
Wat je met je vriendinnen deelt, kan je meestal toch niet met je man delen.
Ik kan me niet voorstellen zonder vriendinnen te leven. Probeer belangstelling voor andere mensen op te brengen, ga vrijwilligerswerk doen, kijk bij Contour, dat is een overkoepelende club voor vrijwilligerswerk.
Verder kan je bij de Zonnebloem, de wereldwinkel etc terecht. In Belgie ook bij thuiszorgorganisaties. In Nederland bij de verpleeghuizen en de huizen voor ouderen, zoek een hobby, die je met anderen samen kunt doen. Maar in de eerste plaats: toon en voel oprechte belangstelling voor anderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dit vraag je alleen aan mannen?
doralien
11 jaar geleden
neen hoor

Het beste antwoord

Daar zijn natuurlijk heel veel verschillende manieren voor. Een paar ideetjes:

- Zoek een leuke hobby bij een club/vereniging of iets dergelijks. Dat kan van alles zijn, Zumba-dansen, badmintonnen, volleybal, schaken, of een breiclub...Dat maakt niet uit, zolang er maar mensen komen ;-) Mensen met dezelfde hobby delen in elk geval 1 gezamenlijke interesse, en dat is een mooi aanknopingspunt voor een praatje. Als het klikt, zal het contact vanzelf intensiever worden en uiteindelijk ontaarden in een vriendschap.

- Ga vrijwilligerswerk doen, als je er de tijd voor hebt. Daarbij leer je een hoop mensen kennen en je kunt als het klikt misschien vriendschappen sluiten met andere vrijwilligers.

- Misschien kun je vrienden worden met mensen uit de buurt? Nodig de buurvrouw eens uit voor een kopje koffie en wie weet klikt het goed tussen jullie,

- Heb je leuke collega's op het werk waar je het goed mee kan vinden? Lang niet iedereen heeft behoefte aan contact met collega's buiten het werk om, maar wie weet de jouwe wel! :-) Nodig ze eens uit voor de koffie of een verjaardag, of knoop een praatje aan in de pauze met een collega die je nog niet zo goed kent.

- Zoek op internet of er meer vrouwen in jou buurt zijn die graag nieuwe contacten willen leggen en of daar iemand bij is die op jou als een leuk persoon overkomt.

- Misschien is het mogelijk je oude vrienden op te zoeken? Via internet is iedereen te vinden. Als je vroeger niet op een prettige manier elk een andere kant op bent gegaan, zou je kunnen beginnen met te zeggen dat het je spijt dat jullie elkaar uit het oog zijn verloren en dat je nieuwsgierig bent naar hoe het met diegene gaat. Wie weet kun je een oude vriendschap weer nieuw leven inblazen.

Vriendschappen opbouwen kost tijd. Je wordt meestal niet van de 1 op de andere dag vrienden, maar moet elkaar eerst beter leren kennen. Geef het tijd, heb geduld en dring je niet op maar blijf ook niet te afzijdig afwachten, neem wel initiatief!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
goede adviezen. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus 1!!!!
doralien
11 jaar geleden
heel hartelijk dank voor jullie raad , ik ga er werk van maken

Andere antwoorden (6)

Wordt lid van een wandelclub of van een andere vereneging .
En van daar uit kun je misschien een nieuwe vriendenkring opbouwen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve jezelf in het verenigingsleven storten en vrijwilligerswerk gaan doen, kun je ook nog eens goed rondkijken op de sociale media (Facebook, Schoolbank, Hyves, Twitter, LinkedIn) of je vrienden en vriendinnen uit die tijd nog ergens te vinden zijn. Ze zullen het misschien best leuk vinden als je weer contact met ze opneemt en een keertje bijpraat.

En als je nog weet waar ze uithangen, kun je ze gewoon een keertje opbellen. Dat wordt natuurlijk lastig als jullie ruzie hadden toen het contact verbroken werd, maar dan nog is het best een aardig idee om de ruzie na 20 jaar uit te praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad! Proberen bij te leggen is nooit verkeerd.
Plusje :-)
Probeer eens een oproep via marktplaats onder contacten.
11 jaar geleden
er zijn heel veel manieren om nieuwe vrienden te maken:

- schrijf je in in een (sport) club
- stel je eens voor aan je buren
- zoek het gsm nummer van je schoolvrienden op,...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ook eens een lijstje kunnen aanmaken met de namen van de vrienden van toen.
Misschien zit er meer dan één iemand tussen die je graag opnieuw wenst te ontmoeten.
Geen mens die het tegenwoordig nog raar vindt dat iemand na 20 jaar weer opduikt hoor want jouw verhaal is het verhaal van duizend en één vrouwen in een half dozijn.
Met andere woorden, mensen hebben er begrip voor dat jij jezelf verloren hebt in jouw relatie, dat is dus niets om je over te schamen, dat gebeurt soms zo snel dat je er geen erg in hebt en als je er erg in krijgt is het niet altijd even makkelijk om het tij te keren.

Je kan zo'n 'oude' vrienden vaak ook terug vinden via internet (facebook, netlog enz.)

Ik merk dat anderen reeds meer mogelijkheden hebben opgenoemd dan jij in dit leven nog kan uittesten, dus ik zou zeggen:
Geniet van jouw tweede jeugd en maak vrienden op de wijze zoals je dat vroeger deed, spelenderwijs en heel spontaan.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staan al heel veel goede adviezen.

ik heb ook nog twee ideeën, kijk eens bij schoolbank.
dat is ook een vorm van sociale media, hier kun je oude schoolvriendinnen en schoolvriendjes weer tegenkomen !

en misschien heeft je oude school binnenkort wel een reünie !

succes !