Als de huistelefoon gaat tijdens het oppassen en de kinderen slapen, is het dan het best deze wel of niet op te nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Telefoon opnemen.
De ouders kunnen ook bellen.

Toegevoegd na 1 dag:
U kunt afspreken met de bewoners hoe te handelen als er gebeld wordt.
Zij kunnen de telefoon doorschakelen indien zij geen telefoontje willen missen.
Zij kunnen ook een telefoonbeantwoorder functie inschakelen.
Maar de hoofdzaak is dat zij u kunnen bereiken.
(als u zelf geen gsm hebt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso de telefoon opnemen. Als ze licht slapen, worden ze al wakker van het overgaan van de telefoon. Zonde om een (misschien wel belangrijk) telefoontje te missen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Waarom zou je niet opnemen? Je kan altijd duidelijk maken dat je de oppas bent en een boodschap aan nemen. Maar als je twijfelt of denkt dat de ouders dit niet fijn vinden of je vindt het zelf vreemd om de telefoon op te nemen, overleg dit dan met de ouders of je de telefoon mag aannemen als hij gaat. Is helemaal geen gekke vraag hoor!;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
ja. telefoon aannemen met: goedenavond u spreekt met de oppas van huize .....

dan weten mensen dat je niet de man of vrouw bent die er woont en dat ze dus geen heel verhaal tegen je vertellen. je vraagt of je een boodschap aan moet nemen en schrijft dat op of je schrijft op wie gebeld heeft.