hoe ga je om met een adhd puber?

bij mijn dochtor vermoeden ze adhd. ze moet naar een adhd psychiater. als ze weten wat voor adhd krijg ze medicatie.
maar hoe ga je er mee om als ouders zijnde ze is bijna 16 jaar

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze heeft vast niet sinds kort ADHD. Ik zou een meisje van 16 jaar lekker laten sporten en proberen een rust moment op de dag in te lassen. Verder een hele strakke en goede structuur geven als ouders, dan moet het een heel stuk beter gaan. Vaak kun je met voeding ook al een boel bereiken, maar dat zou je aan je behandelde arts kunnen vragen. Heel veel succes en sterkte, ik weet hoe het is om ouder te zijn van een kind met ADHD... niet makkelijk.

Met structuur, regelmaat en consequent handelen kom je een heel eind, gooi niet alle nukken op adhd, een puber met adhd, heeft ook haar normale pubergedrag.

Als ze medicatie krijgt. En manieren leert om met haar adhd om te gaan. Zal ze wel wat rustiger worden. En ze is natuurlijk ook een puber ;-) Die zijn over het algemeen wat rebelser natuurlijk. En je kan zelf natuurlijk ook advies krijgen van de psychiater om haar beter te begrijpen. En beter met haar adhd om te gaan.

Net als met elke andere puber. Dat houdt in dat je als ouder je kind goed kent en daaraan je opvoeding aanpast. Het ene kind heeft veel aansporing nodig,.een ander moet je afremmen, structuur en duidelijkheid zijn belangrijk. Maar het belangrijkste in omgang met pubers vind ik humor. Ben zelf moeder van 3 zoons en door met humor te relativeren hoop ik ook de jongste zijn puberteit te overleven ;)

Omdat ik in een bibliotheek werk en er regelmatig vraag naar informatie over adhd in de puberteit, geef ik een boektitel door. Als u bibliotheeklid bent kunt u het in uw plaatselijke bibliotheek lenen of aanvragen. Zie: Pubers met ADHD, een oudertrainingsprogramma ISBN: 9026517041 9789026517044 Omslagtitel: Pubers met ADHD. - Met lit. opg. Formaat: 160 p : ill , 30 cm Recensie: Een zeer praktijkgericht en voor grote groepen lezers uitstekend herkenbaar 'hulpmiddel' voor ouders van pubers met ADHD en andere gedragsproblemen in de vorm van een trainingsprogramma. De kracht van de cursus ligt hem in het werken in groepen (wederzijds begrip, erkenning en herkenning) en het gedragstherapeutische uitgangspunt van de ouder als mediator (wederzijdse gedragsbeïnvloeding van ouders en kinderen). Naast het geven van algemene informatie over doel en organisatie van de training, is de brochure ingedeeld in een trainer- en een oudergedeelte. Doel van de training is het om ouders vaardiger te maken in het omgaan met de problemen rond hun pubers, het ordenen van problemen en zicht te krijgen op gangbare alternatieve wegen. Bevat onder meer opdrachten en uitgebreide literatuurlijst. Inzet ook zonder trainer is mogelijk. Alleen al het lezen van de tekst en het praten erover in relatie- of gezinsverband kan verhelderend werken. Breed aan te bevelen! G. Brandorff

Bronnen:
www.bibliotheek.nl

adhd is te stoppen met ritalin, maar ook met karnemelk met basilicum, in karnemelk zitten bepaalde microorganisme, die gevoed worden door de basilicum, en die microorganismen maken endorphine aan, en ook dopamine, die rust zorgen in het lichaam van uw puber, de hersenen volgen zn lichaam en komen tot rust

Bronnen:
studie in delft

Ik vind persoonlijk homeopatische middelen erg goed helpen en snel zonder vervelende bijwerkingen. Maar dit is maar een meningsverschil of je eerst ritalin zou willen proberen of andere medicijnen.

als eerste is het belangrijk om te kijken of het wel ADHD is, simpel weg door goed in de gaten te houden of ze veel suiker binnen krijgt, dit word vaak ( ook door psychiaters) aangezien voor ADHD terwijl dit simpel te voorkomen is door minder zoet te eten. veel kinderen van die leeftijd drinken energiedrank, vreemd genoeg denken mensen eerder aan ADHD dan aan teveel cafeïne. in de meeste gevallen is het hierbij al opgelost.. als beide mogelijkheden uitgesloten zijn kan je veilig stellen dat ze ADHD heeft, de medicatie voor ADHD zou als uiterste redmiddel gebruikt moeten worden, dit is vaak ook niet het geval. houd er rekening mee dat als iemand hiervoor aan de medicatie zit het probleem vaak niet opgelost word. iemand met een actieve geest plat leggen dmv medicatie is geen bevordering van de leef omgeving. belangrijker is dat je er mee leert omgaan. dit kan door wederzijds respect en door erover te praten. door een kleinbeetje rekening te houden met elkaar en haar voedsel patroon kan dit voor een prettigere situatie leiden dan medicatie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100