Ik wil een tattoo op mijn rug, mijn ouders zeggen als ik die laat zetten dat ze me het huis uit schoppen kan dat?

ik ben nu 18 bijna 19, slechte band met mijn vader en redelijk met mijn moeder

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je echt zó graag een tattoo, dat je dit risico wilt nemen, of in elk geval het risico op gigantisch gedonder thuis? Liever dan even twee jaartjes wachten, of wachten tot je op jezelf woont?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je 18 bent moet je zelf weten wat je wil doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjongejonge! Dit zou voor mij onmiddelijk aanleiding zijn om een plakplaatje op mijn rug te plakken en eens te kijken hoe ze daar op reageren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg niet dat de ouders redelijk zijn, de vraag is alleen of je het zo op de spits wilt drijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan er als 18-jarige toch best voor zorgen dat jouw ouders jouw rug niet zien?
En dus ook die tattoo niet zien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, da's een goeie, Momo. Als ze er dan over een half jaar toevallig achter komen, is het vast niet meer relevant om daar alsnog een hele heisa van te maken. In elk geval minder dan wanneer ze het zouden zien als VS er nu mee thuis zou komen en het zou vertellen/laten zien.

Antwoorden (5)

Dat kan.
Als hoofdbewoner kunnen je ouders je de toegang ontzeggen. Je mag dan nog wel (mogelijk onder politiebegeleiding je eigen spullen ophalen.)
Deze vraag heb ik ooit gesteld aan bureau voor rechtshulp en dit was mijn antwoord.
succes met je keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou kunnen!!
of ze het daadwerkelijk doen!!
je kan beter met je ouders praten, een tattoo is een voor de rest van je leven, en jij wilt vast niet voor de rest van jou leven ruzie met je ouders..
misschien kan je beter dan wachten tot de dag komt dat je op je zelf woont..
maar vanaf je 18e ben je volgens de wet volwassen en zou je in principe een tattoo mogen nemen..
maar goed, praat nog een goed met je ouders, neem ze anders mee naar een shop en laat ze zien hoe het werkt, miss veranderen ze van gedachte...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een vraagje Marion, als ouders ben je wettelijk aansprakelijk tot je kind 21 jaar is toch? Met 18 jaar mag diegene stemmen maar daar houd het dan ook mee op, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even ter aanvulling: Ja en een tattoo laten plaatsen en andere dingen waar je 18 voor moet zijn natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in nederland mag je zelfs nog jonger zijn om een tattoo te laten zetten, met toestemmig van je ouders, bij ons in italie vanaf je 16e jaar ...maar om de goede vrede te bewaren zou het beter zijn om de ouders te laten zien wat de vraagsteller wil gaan doen een tattoo is niet voor een week,maar voor de rest van je leven..
ik kan het weten ,ik bezit een tattoo en piercing shop, en kom dit soort gevallen dagelijks tegen..vandaar ik zeg, praat met je ouders..als ze het echt niet willen, wacht gewoon nog even..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marion je weet het antwoord op mijn vraag dan niet? @Even een vraagje Marion, als ouders ben je wettelijk aansprakelijk tot je kind 21 jaar is toch? Met 18 jaar mag diegene stemmen maar daar houd het dan ook mee op, dacht ik.@
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ..op 18 jarige leeftijd mag het kind zelf beslissingen nemen..miss leuke site voor jou!! http://www.18jaarwatnu.com/
Je bent volwassen, dus in die zin zit de zorgplicht er op. Dus dit is zeer goed mogelijk. Of he zo'n vaart zal lopen is echter de vraag, maar de sfeer in huis zal goed verziekt zijn. En daarnaast bezin voor je begint, je krijgt het kreng er bijna nooit meer af, en verwijdering of een poging daar toe is daarnaast ook nog eens behoorlijk pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Als je dit soort taal thuis hoort zou ik voor jezelf vast iets zoeken zodat je op jezelf kan. Maar dan moet je wel een baan hebben natuurlijk en voor jezelf kunnen zorgen, ik mocht ook heel veel dingen thuis niet maar heb gewoon gewacht tot ik het huis uit was en toen mijn eigen dingen gedaan, uiteindelijk is het wel jouw lichaam en jouw leven maar om op straat te staan voor een tattoo is wat overdreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is hun huis, zolang je onder hun dak woont hebben zij het voor het zeggen, zij betalen namelijk wel de rekeningen. Ik snap niet wat de reden is waarom je het dat uit wil gaan proberen? Als je op jezelf gaat wonen, neem dan maar een tattoo... Dan ben je volwassen. Als je het uitprobeert alsnog terwijl je daar woont vind ik een nogal puberachtig gedrag.
Het is wel aan de andere kant een beetje stom dat je ouders zo doen over een tattoo. Het is jou lichaam, zij hoeven er niet mee te lopen.