Ik wil een tattoo op mijn rug, mijn ouders zeggen als ik die laat zetten dat ze me het huis uit schoppen kan dat?

ik ben nu 18 bijna 19, slechte band met mijn vader en redelijk met mijn moeder

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan. Als hoofdbewoner kunnen je ouders je de toegang ontzeggen. Je mag dan nog wel (mogelijk onder politiebegeleiding je eigen spullen ophalen.) Deze vraag heb ik ooit gesteld aan bureau voor rechtshulp en dit was mijn antwoord. succes met je keuze.

dat zou kunnen!! of ze het daadwerkelijk doen!! je kan beter met je ouders praten, een tattoo is een voor de rest van je leven, en jij wilt vast niet voor de rest van jou leven ruzie met je ouders.. misschien kan je beter dan wachten tot de dag komt dat je op je zelf woont.. maar vanaf je 18e ben je volgens de wet volwassen en zou je in principe een tattoo mogen nemen.. maar goed, praat nog een goed met je ouders, neem ze anders mee naar een shop en laat ze zien hoe het werkt, miss veranderen ze van gedachte...

Je bent volwassen, dus in die zin zit de zorgplicht er op. Dus dit is zeer goed mogelijk. Of he zo'n vaart zal lopen is echter de vraag, maar de sfeer in huis zal goed verziekt zijn. En daarnaast bezin voor je begint, je krijgt het kreng er bijna nooit meer af, en verwijdering of een poging daar toe is daarnaast ook nog eens behoorlijk pijnlijk.

Ja dat kan. Als je dit soort taal thuis hoort zou ik voor jezelf vast iets zoeken zodat je op jezelf kan. Maar dan moet je wel een baan hebben natuurlijk en voor jezelf kunnen zorgen, ik mocht ook heel veel dingen thuis niet maar heb gewoon gewacht tot ik het huis uit was en toen mijn eigen dingen gedaan, uiteindelijk is het wel jouw lichaam en jouw leven maar om op straat te staan voor een tattoo is wat overdreven.

Het is hun huis, zolang je onder hun dak woont hebben zij het voor het zeggen, zij betalen namelijk wel de rekeningen. Ik snap niet wat de reden is waarom je het dat uit wil gaan proberen? Als je op jezelf gaat wonen, neem dan maar een tattoo... Dan ben je volwassen. Als je het uitprobeert alsnog terwijl je daar woont vind ik een nogal puberachtig gedrag. Het is wel aan de andere kant een beetje stom dat je ouders zo doen over een tattoo. Het is jou lichaam, zij hoeven er niet mee te lopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100