Dat is niet erg sociaal van je partner, met alle respect. Hij is zich er, neem ik aan, van bewust dat jij er een uur later uit moet dan hij en dat je die slaap waarschijnlijk hard nodig hebt. Ik zou tegen hem zeggen: ik wil graag nog een uurtje pitten, dus ga jij er dan maar een uur eerder uit; ga naar de woonkamer, zet daar de radio aan en ga dan maar een uurtje op de bank liggen.

Een middenweg vinden in dezen lijkt me namelijk lastig. De radio uit of hij eruit (uit bed dus), zo simpel zie ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsja..mijn mening ook. +

Andere antwoorden (12)

Misschien eerst vragen of hij het niet wilt doen als jullie dat nog niet hebben gedaan. Hij zou als hij dat heeft oortjes in kunnen doen en iPod luisteren. Heel zacht zetten zodat jezelf verder kan slapen en hij het net hoort. Of op de bank gaan zitten en tijdens het ontbijt de radio in de huiskamer aan zetten. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kan je doen?

Dit is blijkbaar een discussiepunt in jullie relatie.

Ik vind een uur lang de radio laten spelen, terwijl je partner wil slapen wel tamelijk egoistisch.

Je kunt natuurlijk oordopjes gaan kopen.
Of voor je partner een koptelefoon aanschaffen.

Maar ik zou proberen het uit te praten.
Hij moet rekening houden met jou.
Misschien kun je een compromis vinden: zoveel ochtenden wel en zoveel ochtenden niet die radio aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad erg egoïstisch.
+
O O - dat verplichte tweepersoonsbed....

Ik vraag me werkelijk wel eens af, wat daar nou toch zo 'heerlijk' aan is.

Als je niet weggesnurkt wordt door je partner, lig je te rillen omdat hij het raam wagenwijd open wil hebben, terwijl hij in z'n slaap alle dekbedden rooft. Hij wil nog lezen, of wil een sigaretje roken in bed na het heerlijke samenzijn, en als één van de twee de scheurhoest van het jaar heeft, ligt de ander urenlang te woelen, omdat hij als een chinese kwelling elke paar minuten wordt wakkergeblaft....

Wat jij kan doen, is gewoon in je eigen kamer gaan slapen. En hij ook. Met de temperatuur die je lekker vindt, de harde/zachte matras die je fijn vindt, en op een tijdstip, dat je er ook aan toe bent om te gaan slapen.

En als jullie eens gezellig samen willen .....euh.....slapen, (en zo!!), dan kan dat natuurlijk ten alle tijden en met grote vreugde. Niet dat verplichte, onvermijdelijke, klakkeloze naast elkaar erin schuiven, maar samen onder één dekbedje, als je daar allebei, al dan niet trillend in je tuig, zin in hebt.
Of gezellig nog even samen dat laatste sigaretje roken, de dag doornemen, bijkletsen over de uren die je elkaar niet gezien hebt.
Om vervolgens na een lekkere zoen naar je eigen kamer, je eigen bedje, en je eigen ritme te gaan, nog even buizen, lezen, muziek luisteren of yoga-oefeningen doen.

We zijn toch niet 'joined at the hip', als we ervoor kiezen met een ander het leven te delen?

Laat hij lekker naar z'n radio luisteren 's morgens...jij draait je heerlijk ongestoord om en slaapt, tot jij eruit moet.
Zoals hij misschien al uren slaapt, terwijl jij overgegaan bent tot jouw persoonlijke 'quality-time' - zonde, toch, om totaal wakker naast hem te liggen in het donker, terwijl je nog zo graag even...(en vul maar in), omdat hij een ochtend- en jij een avondmens bent?

Ik vind het totaal geen bewijs van de 'goedheid' van een relatie, als er altijd maar samen in één bed wordt geslapen.
Ik ben een enorme voorstander van 'eigen, vrije keuzes maken', en dus kies ik óók graag, waar ik slaap.

Dus als jij ervoor kiest, je een uur te ergeren, totdat meneer eindelijk opstaat, en jou nog een uurtje welverdiende nachtrust/ochtendrust 'gunt', is dat jouw keuze. Maar er zijn andere keuzemogelijkheden.
Persoonlijke keuzes, en niet wat 'iedereen' 'normaal' vindt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's nou nog eens een heel goed, mooi doorwrocht antwoord Nieuwsgsierig! Al kan niet iedereen zich een eigen slaapkamer veroorloven, maar goed, da's dan weer een praktisch iets waar vast wel weer een oplossing voor te vinden is. In ieder geval een dikke + van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Wel grappig eigenlijk.
PLUS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder een eigen slaapkamer ? Nou, dan kun je net zo goed meteen gaan scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij vindt dus blijkbaar, dat een goede relatie begint en eindigt met of je ja of nee in één bed slaapt. Ik vind dat dus niet. Gelukkig mogen we zelf allemaal kiezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wij vinden het eigenlijk al vervelend als we in een hotel niet in een tweepersoonsbed, maar in lits-jumeaux moeten slapen. Maar goed, je hebt gelijk, ieder moet dat voor zich weten. Mijn vriendin en ik slapen liefst samen.
zondag
13 jaar geleden
Heel goed Nieuwsgierig, +. Ik ben ook sterk voor "baas in eigen bed" dus heb ik mijn partner opgehokt in een kleiner kamertje. Vindt hij niet erg want hij slaapt in zijn bed terwijl ik er ook zo'n beetje woon met radio, tv, boeken, kranten en een dagboek. Hopelijk binnenkort ook nog een laptop. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een slimme oplossing.. En ik weet wel wat een normale man zou doen als hij moest kiezen tussen een vrouw in bed of z'n muziekje 's ochtends.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondag, je zou het mij niet moeten flikken om mij "op te hokken". Dat zou je maar één keer kunnen doen, dan ben ik uit mezelf al weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dit niet kunnen. Ik slaap juist met mijn vriend in 1 bed omdat ik het heerlijk vind om in zijn armen in slaap te vallen en zo ook weer wakker te worden. Dat gevoel weegt zwaarder dan dat hij snurkt.
Dus probeer eerst een compromia te sluiten ipv er gelijk van uit te gaan dat het niet werkt en op andere kamers te slapen.
Het wordt tijd voor een goed gesprek. Een oplossing zou een headset kunnen zijn. Misschien wel eentje met bluetooth verbinding dan kan je partner zich tijdens zijn sluimersessie toch nog vrij bewegen en omdraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het 'probleem'; ik word ook graag langzaam wakker met de radio aan en mijn partner staat liever vroeg op, maar zonder dat gedoedel. Onze oplossing is, dat ik eerder naar bed ga en wat vroeger opsta, maar daarvoor wel een half uurtje de radio kan laten 'doedelen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij niet wil ophouden moet jij gewoon een uur eerder opstaan en wat hardcore luisteren. En kijken hoe hij reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het tamelijk asociaal van hem. Ik zou hem voor de keus stellen: of jij zet die radio af of ik doe het, maar dan doe ik het zo, dat hij ook nooit meer aan kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst lief aan haar/hem vragen of hij/zij de radio iets later wilt laten afgaan, en als hij/zij dat niet wilt, dan zou ik maar oordopjes kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt voorstellen of hij een klein radiootje onder zijn kussen legt met een koptelefoon/ oordopjes en dat hij toch kan luisteren zonder dat jij het hoort als hij dat wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potdorie zeggen dat ie niet zo egoistisch moet zijn en dat als ie zonodig moet luistrren die dat maar in de huiskamer doet met de koptelefoon op, Je nachtrust is hartstikke belangrijk!!! dan verkast ie dat ene uurtje maar naar de bank zeg. geef um een mp 4 speler off zo voor zijn verjaardag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla hem op zn "harsenpan".
Dit slaat nergens op.~

Zonder gekheid, ik zou de confrontatie aangaan en dit op (laten) lossen. Doet hij dat niet, dan zijn evt. gevolgen voor hem zelf.

Jij bent er ook nog hoor!, niet pikken!