ben nu vrijgezel maar hou nog ontzettend veel van x maar ben verliefd op y, moet ik mijn verliefdheid achterna of bij het vertrouwde blijven?

x is mijn ex maar willen allebei elkaar trug, bij hem kan ik helemaal mezelf zijn hou echt super veel van hem. maar ik ben verliefd geworden op y, maar ik weet niet of het wel bij mij past, durf (nog) niet mezelf te zijn. ben nog nooit zo verliefd geweest... maar ik weet niet of ik mijn verliefdheid achterna moet gaan, uitzoeken of het wat is. of terug gaan naar mijn ex?

Toegevoegd na 27 minuten:
mijn ex is mijn ex geworden omdat ik helemaal niet goed in mijn vel zat. nu wel en we hebben het ontzettend leuk samen... dilemma...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Nu zie je het verschil tussen houden van en verliefd zijn.
In zo'n situatie zou ik absoluut kiezen voor houden van, dus voor x. Verliefdheid gaat meestal over en het is zeer de vraag of er in jouw geval bij y sprake kan worden van houden van!

Toegevoegd na 32 minuten:
N.a.v. je toevoeging (en jij bent degene die de weg bepaalt) handhaaf ik mijn mening zeker...De vraag blijft voor mij wel waarom je de verliefdheid voor y (zo) sterk bij jezelf toelaat. Het overkomt je? Maar bedenk dat verliefdheid (dus voor een andere letter van het alfabet dan x of y) je hele leven mogelijk blijft, zolang je er voor open staat.
Dit vergt dan enige discipline van je, als je dat wil en kan opbrengen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk goed dat het niet voor niets je EX is geworden.
Vaak vergeet je na verloop van tijd waarom het uit is gegaan, en onthoud je alleen de leuke kanten van de relatie met x.
Of je voor Y moet gaan, dan weet alleen jij.
Maar ik denk dat je wel heel goed moet nadenken of je echt terug wil naar je ex.
Misschien nog maar even een poosje vrijgezel blijven, dan komt de oplossing misschien vanzelf wel... Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Juist,even geen van beide.
Inderdaad: waarom is je ex je ex geworden? Wat ging er mis in die relatie en zou dat niet opnieuw mis kunnen gaan?
Ik zou, als ik jou was, een tijdje single blijven en Y ook wat beter leren kennen. Nog niet kiezen, geef jezelf de tijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment niets doen en vrijgezel blijven! Als je verliefd bent kun je niet helder denken, en vertroebeld de werkelijkheid! Als je verliefdheid straks over is, volg dan je hart... Als je ex en jij echt bij elkaar horen, komt dat vanzelf weer op zijn pootjes terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer te ontdekken wat je in y zo aantrekt. Welke eigenschap(pen). Veel mensen worden verliefd op iemand die veel vrijheid uitstraalt, durf zichzelf te zijn. Omdat ze deze eigenschap in zichzelf willen ontwikkelen.

Ga pas terug naar x als je helemaal jezelf durft te zijn, Heel veel houden van is niet genoeg, je moet samen door moeilijke tijden kunnen gaan. Iedereen zit wel eens niet goed in z'n vel die tijden komen en gaan, daar moet je samen doorheen kunnen.

Als je nog nooit zo verliefd bent geweest heeft hij iets dat van grote waarde is voor jou. Daar zou ik achteraan gaan. Tuurlijk de verliefdheid gaat over, dat geeft niets dat is zeker geen reden om hem te negeren. Als je vrij bent zou ik er zeker gehoor aan geven.

Je moet wel echt kiezen, je kunt je alleen echt in een relatie storten als er geen andere mannen in je leven zijn. Dat zou je ook van de ander verwachten....toch??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gaan voor gordijn nummer 3: daten. Met beiden. Waarbij je er natuurlijk wél tegen beiden open over bent dat je geen exclusieve relatie met ze hebt, dat het (nog) niet méér is dan daten.

Waarom ik dit zou doen: je meteen weer in een relatie storten met je ex, alsof je verder gaat waar je gebleven bent, lijkt me geen goed idee. Je brengt jezelf dan terug in een situatie waarin je eerder niet goed in je vel zat, het risico is dan dat je terugvalt in oude patronen. En je zult je blijven afvragen hoe het had kunnen lopen met je nieuwe verliefdheid.

Ga je direct voor de nieuwe verliefdheid, waarbij je je ex laat vallen, dan zul je je af blijven vragen of dat niet de grote liefde van je leven was met wie je happily ever after had kunnen leven.

Daarom zou het voor mij tijd zijn om overnieuw te beginnen. Me niet in een vaste relatie te storten, maar te daten, gewoon eens rondkijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf bij de vertrouwde.

eerste liefde is altijd de waare liefde vergeet niet.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga bij mij te rade...

Ga bij "mij" te rade...

Begrijp je mij? mij?

Ik vind het antwoord in mij...

ik vind het antwoord in "mij"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefdheid is iets heel moois, het maakt je blij en kleurt de wereld roze. Houden van is veilig en duurzaam. Ga bij jezelf na wat er nu anders zou zijn in je relatie met x, het is niet voor niets dat je toen gebroken hebt. Ben je nu toe aan meer vastigheid met x, of geniet je nog teveel van je vrijheid en verliefd zijn.
Blijf bij jezelf en je gevoel en neem geen overhaast besluit. Wees eerlijk naar alle partijen. Tenslotte zou je liefde voor x groot genoeg moeten zijn om haar niet nog een keer heel veel pijn te doen.
Heel veel sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet bij iemand blijven als je jezelf niet kan zijn. Het belangrijk dat je weet dat je word geaccepteerd door je partner en dat je je op je gemak voelt. Voel je je niet op je gemak dan kun beter bij die gene weg gaan of dit aan hem vertellen en misschien kan hij er aan werken, als jij daar nog voor open staat.