Iemand die niet van mensen houdt hoe noem je zo iemand en hoe ga je ermee om?

Vraag spreekt voor zich

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/lastige-mensen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je precies met "niet van mensen houdt"?
Er bestaan verschillende "typen" mensen die moeite hebben met het omgaan met anderen (Wat overigens lang niet altijd wil zeggen dat ze iets tegen andere mensen hebben).
Maar zij hebben hier op verschillende manieren moeite mee. Welk "type" persoon heb jij in gedachten, Zazoe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Marjol31n: Ik heb deze vraag gesteld omdat mijn dochter zegt dat ze niet van mensen houdt en omdat ik daarvan schrok.
Pieter2011
11 jaar geleden
Of je daarvan moet schrikken hangt een beetje af van het karakter en gedrag van je dochter, denk ik. Sommige mensen zijn nou eenmaal veel meer individualistisch ingesteld dan anderen. En het gezegde "Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik van de dieren ga houden" spreekt volgens mij een heleboel (heel normale) mensen aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met Pieter2011. Het hangt inderdaad af van haar karakter en gedrag en daarnaast van de situatie waarin ze het zei en de manier waarop ze dat deed.

Het beste antwoord

Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door het wantrouwen van mensen en een pessimistische visie op de samenleving. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie anti-sociaal of het tegengestelde van een humanist. Het woord misantropie komt van het Griekse misos ("haat") en anthropos ("mens"). Een synoniem voor misantropie is mensenhaat.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vraag spreekt niet voor zich vind ik.Want welke mensen bedoel je ? Psychopaten ? Dus mensen die geen gevoel hebben voor andere mensen of kluizenaars ?Mensen die er voor kiezen om op zichzelf te wonen en geen kontakt willen met andere mensen.De laatste categorie houdt soms niet van teveel mensen, of niet van mensen en mijdt ze daarom.
Voor beide categorieen geldt dat je niet hoeft te wachten op een echte band,en dit wetende ga je met hen om op een duidelijke rustige manier.Die jouw en de betreffende persoon niet schaadt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige autistische mensen kunnen heel moeilijk omgaan met andere mensen. Ze kunnen zich namelijk moeilijk voorstellen hoe een ander denkt: dat zijn veranderingen, en daar kunnen ze moeilijk mee omgaan.
Op den duur kunnen ze heel veel leren, het gaat alleen veel langzamer dan bij 'gewone' mensen.

Met zo'n persoon ga je het beste om, door heel duidelijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
houden autisten (daarom) dan niet van andere mensen? ik snap ff de connectie niet dus hoop dat je het uit kan leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Autisten houden wel van andere mensen, maar soms gaan ze het contact uit de weg vanwege het onvoorspelbare karakter van zo'n contact.
"Ik wil geen telefoon op mijn bureau". Ik beantwoord de vraag dus vanuit het perspectief van de vragensteller. Die heeft namelijk geen profiel van de bewuste persoon gegeven. Dus het hoeft geen misantroop te zijn. Het is waarschijnlijk gewoon een persoon, met wie de vragensteller niet goed kan opschieten. Wie weet iemand met autisme. Want autisten worden (helaas) vaak niet begrepen door hun omgeving.
Ik heb deze vraag gesteld omdat mijn dochter zegt dat ze niet van mensen houdt en omdat ik daarvan schrok.

Als er een soort wezens onvoorspelbaar is, dan zijn dat mensen.
Mensen hebben emoties, hebben daar vele manieren voor om daar mee om te gaan en dat kan per minuut wisselen.
Niet alleen de emoties, ook het gedrag is sterk wisselend.
Van dat oogpunt uit kan ik me de opmerking van jouw dochter heel goed voorstellen.
Om er direct een naam aan te geven (sticker opplakken) is wel heel resoluut.
Ga eerst eens achter de reden van deze uitspraak aan.
Waardoor houdt ze niet van mensen, wat maakt haar zo bang of afstandelijk?
Pas dan heb je een ingang om daar mee aan de slag te gaan.
Heel veel geduld en succes.