Scheiden er gemiddeld meer mensen dan 10 jaar geleden?

Ik zie het steeds vaker in mijn omgeving!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt mij dat het steeds normaler wordt, aangezien er veel minder een taboe op is, dan jaren geleden... Of er meer mensen gescheiden zijn, ik weet het niet, wel dat er veel meer open en bloot over gepraat wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel een lange tijd gehad dat elk vriendje of vriendinnetje die ik had altijd gescheiden ouders had. Ik heb sinds twee jaar geleden voor het eerst weer vrienden gekregen waar de ouders van nog steeds getrouwd zijn..

Antwoorden (2)

Op de site van het CBS kan je het aantal huwelijksontbindingen zien tot en met 2010.
Als je ziet dat er vroeger in 1950 meer dan de helft minder mensen een scheiding aan gaat, dan wil dit denk ik toch wel wat zeggen over de waarde en normen van vroeger en nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in 2001 was een dieptepunt dus ik denk juist niet dat er nu meer mensen scheiden dan 10 jaar geleden.

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA18336B-A25B-4FB1-A93F-9811CBD8DB18/0/pb02n026.pdf

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog wat recentere informatie en je ziet dat de lijn inderdaad daalt de afgelopen jaren: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=37425ned&D1=3&D2=0,10,20,30,40,50,58-59&HDR=G1&STB=T&VW=T