Hoe ga je om met genegeerd worden? Zie voorbeeld

Je hebt een leuke dag met iemand gehad en later vraag je die persoon opnieuw uit voor een wandeling of iets dergelijks. Diegene geeft aan dat hij/zij wat anders heeft, dus ok, je legt je erbij neer.
De volgende keer maak je een complimentje en vraagt degene opnieuw mee uit of wat leuks te doen. Je ziet die persoon online, krijgt melding dat het bericht is gelezen, maar er komt totaal geen antwoord, en even later is de persoon offline.
Ik heb zoiets wel vaker en voel me dan best wel genegeerd, omdat daarvoor nog gezegd is dat diegene het zo leuk had en het zo gezellig met me vond. Wat maakt dan dat diegene niet even op zijn minst antwoord kan geven? Dit doet mij pijn en ik zoek een manier om hiermee om te gaan.
Meestal hoor ik nooit meer wat, maar wat als ik wel wat hoor, en ik me nog steeds gekwetst voel. Waar kom je voor jezelf op? Waar is dat normaal en acceptabel? T schijnt steeds meer gewoont voor mensen te worden gewoon geen antwoord te geven, maar ik vind dit best wel onbeleefd. Hoe ga ik hier nu het beste mee om? Alle tips zijn welkom.

Toegevoegd na 6 uur:
k Gaf hierboven een online voorbeeld maar kan net zo goed telefoon of in real life zijn natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik negeer je niet hoor ; ik lees wel eens een mailtje bij het ontbijt in de drukte 's morgens, heb nog niet meteen tijd om netjes, uitgebreid en overdacht te antwoorden en vergeet het vervolgens weer volledig :lol: Moet je inderdaad wel mee oppassen, ik weet het.....
Ik bedoel het maar als voorbeeld dat iedereen zijn zwakke plekken heeft, en dat zeker niet altijd meteen kwaadwil is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem als Marleen...Maar niet alleen 's ochtends, ook als ik op het werk of zo mailtjes lees of iets en de pauze is voorbij, dan vergeet ik vervolgens te antwoorden. Of ik check thuis heel even snel Facebook, maar moet daarna gelijk weg, dus heb geen tijd om tegen iedereen die op de chat praat terug te praten...Soms zie ik het dan niet eens dat er tegen me gepraat is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat dat nou juist de reden zijn dat ik geen account meer heb op facebook ed.
De opmerkingen: Jij bent ook nooit online en waarom reageer je niet enz, vond ik erg vervelend, mede omdat ik me verplicht voelde om te reageren, maar daar vaak helemaal geen behoefte aan heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel wat accounts, maar iedereen die me kent weet dat ik daar niet of nauwelijks actief ben. Bovendien ben ik sowieso wel een beetje van 'no promises, no demands' en zoek daar ook mijn (blijvende) vrienden op uit ; over en weer erg prettig. Alleen maar met elkaar omgaan als en wanneer je dat beiden wilt en kunt; geen 'verplichte nummers'. Daar heb je al huwelijk en familie voor ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, misschien scheelt het dat ik geen familie heb. Verplichte nummers ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Forall: Je schrijft: "en ik me nog steeds gekwetst voel. Waar kom je voor jezelf op? Waar is dat normaal en acceptabel?"
Je gekwetst voelen is iets, waar je zelf aan kunt werken.... daar kan niemand anders iets mee of iets aan doen.
Waar kom je voor jezelf op? Daar waar jij behoefte aan hebt.
Normaal en acceptabel bepaal jij ook zelf. Normaal bestaat niet en acceptabel is een mening/oordeel, dus subjectief.

Het beste antwoord

Ik wilde, zoals ik wel vaker doe bij een antwoord van Marleen, een + geven en doorgaan, tot ik bedacht dat ik één puntje miste.

Fatsoen

Het lijkt tegenwoordig (zeg nooit 'nooit') alsof 'men' geen manieren meer leert/heeft geleerd. Alsof mensen alleen nog aan zichzelf denken, niets meer voor een ander over hebben.

@Forallweknow, ik weet dat er ouders zijn die hun kinderen wel goed opvoeden, dus wat je nu vertelt over genegeerd worden moet je maar onthouden onder de noemer 'ervaring' en ook bedenken dat degene die NIET reageert/antwoordt voor jou helemaal niet interessant is !

Sterkte !

Toegevoegd na 41 minuten:
Toevoeging:

Hoe ga je er mee om / hoe kom je voor je zelf op ?

Je zou iemand die jou geen antwoord waard vond "een koekje van eigen deeg" kunnen geven ! Negeren...

Voor jezelf opkomen ? Geen interesse meer tonen voor mensen die jou niet waard zijn. Ook al vind je hem/haar leuk ! Wees trots op jezelf en laat niet met je dollen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Jodokus voor dit lieve hart onder de riem. Soms denk ik weleens misschien moet ik die mensen zelf ook maar gaan negeren, maar ja daar wordt de wereld ook niet beter van, hoewel het bij sommigem ensen wel helpt als ze zien hoe irritant iets is dat ze zelf doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, psies ik geef dat dus ook altijd aan en als het kan zonder verwijtende toon in de trant van, "Ik voel me genegeerd, als het zus of zo gaat, en zou het op prijs stellen als je even antwoord geeft, dan weet ik waar ik aan toe ben. Als je niet kunt, want dan kan ik ook andere plannen maken. En dan nog wordt het genegeerd. Inmiddels heb ik dan ook iets van irritatie in me. En ja dan ga ik wat anders doen, maar leuk is anders. gelukkig kan ik mezelf ook heel goed bezig houden en daar lol in hebben.
Kristal
11 jaar geleden
Forall, wanneer je een dag met die persoon opgetrokken bent zal je misschien ook wel een 06 nummer hebben?
Als je het echt niet begrijpt is het beter om op te bellen, online kan er echt van alles aan de hand zijn.
En soms valt de verbinding weg nét op een moment dat het lijkt of een ander boos is of je negeert. Dat is mij ook nogal eens overkomen.
Het kán natuurlijk dat een ander eromheen draait en je niet durft te zeggen dat er geen verder contact gewenst is.
Het kan ook een misverstand zijn. Even bellen en je weet meer.
En als er dan evengoed verder geen contact uit voortvloeit; loslaten. Iemand kan een ander best heel aardig vinden, en evengoed verder geen behoefte hebben aan meer contact.
Dat hoeft helemaal niets met jou te maken te hebben maar met vele bezigheden, werk, familie en andere contacten.
Probeer het je niet persoonlijk aan te trekken meis, soms gaan contacten zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Kristal! Dat kan ook zeer goed mogelijk zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hoe vraag je het beste waarom iemand niet reageert zonder claimerig over te komen... veel mensen hebben tegenwoordig zo'n kort lontje. Mobiel bellen heb ik wat op tegen. k Vind internet juist zo handig omdat het niks kost bovenop mijn abonnement. In sommige gevallen doe ik dat wel. In real life of via stem is altijd nog beter...
Kristal
11 jaar geleden
Forall: dat kan ook heel lastig zijn, vooral als jij jezelf er al een naar gevoel bij hebt, alsof je afgewezen wordt.
Ik zou het ongeveer zo doen: Ik dacht: je hebt het waarschijnlijk druk, of er is iets anders aan de hand. Dus ik bel je even want ik hoorde niets. Mogelijk kwam het er niet van mij te bellen(mailen). Maar misschien heb je ook gewoon geen behoefte aan contact met mij? Dat zou ik jammer vinden natuurlijk want ik heb het heel leuk met je gehad toen we ....(vul in).
Ik zou dat graag willen voortzetten. Maar mocht jij daar geen behoefte aan hebben, om welke reden ook, laat het mij dan alsjeblieft even weten. Dan begrijp ik waar ik aan
toe ben :-). Zoiets zou ik ervan maken. Dan laat je de ander vrij op een vriendelijke manier. Overigens: als contact echt belangrijk is voor mij om voort te zetten, bel ik. Of ik bel en vraag of we kunnen skypen bijvoorbeeld, dat kost ook niets maar je kan elkaar wel horen en zien als je een webcam hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja klopt, wanneer dat mogelijk is doe ik dat ook. te weinig alleen, wellicht beter dat voortaan wat vaker zo te doen. maar dan moet ik er wel achter zitten en diegene net beschikbaar zijn. je tekst naar de ander vind ik zelf wta te lang. Ik heb zelf al meermalen negatieve eeffecten ervan gehad van mensen die vond dat ik daarmee van alles in zat te vullen ( kort lontje). maar ja hoe kun je zoiets nu zo kort en bondig mogelijk brengen. Van de week probeerde ik het zo: Hey *...* ( dat is geen smiley trouwens, maar beeld je in dat er een naam staatm, anders ziet het er zo eng uit), ik heb je gemaild of gesmst, maar nog geen antwoord gehad. Zou je even wat willen laten horen, of bel anders mij even, dan weet ik waar ik aan toe ben. dankjewel. Dit heeft gewerkt. Kristal jij en ik vinden dat allemaal heel lief klinken en rekening houdens met elkaar, maar ik ken mensen die zich daar dood aan ergeren, en daar moet je dan ook weer rekening mee houden. pfff. Maar daar is ook weer wat voor te zeggen... goeievraag voor goeievraag? Waar ligt de grens tussen uiten zoals je zelf wilt en uiten zoals de ander wilt dat je je uit? En hoe kun je deze vraag zo stellen dat het duidelijk is voor de beantwoorders?
Kristal
11 jaar geleden
Forall, daar hoef ik geen rekening mee te houden, mensen die mij te lief vinden en die het vervelend vinden dat ik rekening houd met anderen, daar heb ik verder niets mee. En zij niet met mij. Dat is toch ook prima? Zij zoeken gewoon ander type vrienden, en ik ook :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ach gelijk heb je ook... Wat doe ik nu moeilijk :) ik heb dat de afgeloopen twee jaar weg laten ebben omdat ik perse iemand van wie ik veel hield bij me wilde houden, die ik uiteindelijk toch heb los moeten laten en verloor omdat wat ik ook deed niet goed was, ten koste van mezelf. Langzaam maar zeker ben ik alles nog eens aan het nalopen. was dit wel zo fout? was dat wel zo fout? Volgens mij was ik toen ook al goed zoals ik was en weetr ik nu des te meer de reden om ook zo te blijven, mits ik van mezelf blijf houden. Want alleen ik ben mijn leven lang bij me. Ook al lul ik teveel en ben ik te lief en zachtaardig, te zweverig, een dwarsligger, soms wat opdringerig, of jaloers of claimerig. Gewoon op tijd stoppen met mensen met wie het gewoon echt niet gaat werken. Wanneer ben je uitgeleerd? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neverever!!!
Kristal
11 jaar geleden
joe haalt me de woorden uit de mond Wen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wie is joe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mie ;-)))
Kristal
11 jaar geleden
ja, joe is Mie... euh Wen bedoel ik :-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-))
Kristal
11 jaar geleden
:-))

Andere antwoorden (6)

In ieder geval moet je je alles wat op Internet gebeurt absoluut NIET persoonlijk aantrekken, want je hebt geen flauw idee wat er aan de andere kant gebeurt.
Zo heb ik mijn kinderen al snel het chatten / MSNen verboden, omdat er de grootste ruzies ontstonden als er eens iemand naar de WC moest, van zijn moeder niet meer online mocht of een computer crashte, en degene aan de andere kant zich genegeerd of doodgezwegen voelde, terwijl er - uiteraard- niks aan de hand was.

Anders is het als de persoon in kwestie ook IRL niet veel meer follow-up aan de voor jouw leuke dag lijkt te willen geven. Ook dat hoeft niet eens aan jouw persoonlijk / aan jouw als persoon te liggen. Het kan zijn/haar (of jouw) situatie bijvoorbeeld zijn die een eventueel vervolg of zelfs verdieping van de relatie in de weg staat. En niet iedereen is bij machte dat ronduit te zeggen - hetzij uit angst, hetzij om je niet te willen kwetsen (want natuurlijk toch gebeurt, maar dat terzijde).

Relaties zijn nu eenmaal hele rare dingen (daar reken ik ook vriendschappen onder). Soms moet je er veel moeite doen om ze op te bouwen en wordt ht toch niet wat, andere keren komen ze je min of meer vanzelf 'aanwaaien'. Wat precies de klik is tussen mensen, waar die begint en waar die ophoudt is een groot mysterie, maar zeker is dat het niet altijd tweerichtingsverkeer is. Je kunt stapelgek zijn op iemand die jou 'wel aardig' vind, of een instant hekel of reserve hebben bij iemand die wegloopt met jou. Beide zijn moeilijk, maar horen 'bij het leven'.

Je hebt in zoverre gelijk dat het steeds 'gewoner' wordt om geen antwoord te geven in die zin, dat contacten vluchtiger en oppervlakkiger worden, en mensen - vooral de computergeneratie- dat doortrekken naar 'echte' mensen. Dat is jammer, maar je weet wél meteen wat je aan ze hebt : als het energie moet kosten, haken ze af.

Stop er in elk geval niet te veel energie in ; als je niks meer hoort, doet het zeer, maar als je op de man af vraagt en uiteindelijk hard afgewezen wordt, óók. En als het 'meant to be' is, komt er vanzelf wel wat uit. Dat moet namelijk van twee kanten komen, en jij hebt jouw deel inmiddels gedaan. De rest is afwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord, zoals altijd!
Kristal
11 jaar geleden
van A tot Z een topantwoord. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben het met mijn voorgangers eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel grappig op het laatst dat je zegt over de pc generatie: als het energie moet kosten haken ze af" en daaronder "Stop er in elk geval niet teveel energie in" ;-)
Maar mooi antwoord blijf ik zeggen. Ook een pluim omdat je altijd sowiesi veel weet. Ik vind je een heel waardevol mens in veel opzichten.
1: negeer het negeren
2: spreek de ander er op aan
Hou toch eens op overal iets achter te zoeken en voor al die moraal ridders die het altijd over 'vroeger was men fatsoenlijker' hebben. Als je je genegeerd voelt is dat JOUW GEVOEL, daar kan de ander helemaal niets aan doen. Alleen JIJ kunt daar iets mee. Ofwel negeren, dan wel actie ondernemen. Online genegeerd worden is al helemaal niets zeggend. Als je zelf 1 persoon in je contact lijst hebt staan dan is het pijnlijk om geen antwoord te krijgen maar er zijn mensen die niet 1 niet 10 maar 100'en contacten hebben en onderhouden. Die hebben misschien -net nu- even geen zin of geen tijd. Niet iedereen hecht even veel waarde aan precies jouw opmerking op dat moment.
Leuk & goed gezelschap zijn werkt natuurlijk het best, maar is niet iedereen gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik bezig met een epistel te typen, komt jouw mailtje binnen.... dus maar even lezen (ik hou niet van dubbele antwoorden) en ik kan de mijne nu dus deleten....DANK JE....
LOL!!!
Ik vind je antwoord iets TE hard richting vraagsteller en moraalridders, maar voor de rest ben ik het ermee eens.
Als genegeerd worden pijn doet, dan is het een "leermoment" om es bij jezelf na te gaan, waaróm dat dan zo is. Het ligt bij jou en niet bij die ander en jij bent de enige, die er iets aan kan veranderen.
+ dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
das waar, vandaar mijn vraag ook. btw als je honderden mensen in je contactlijst hebt staan kun je ook bij jezelf afvragen hoe goed je al die mensen kent en wie het nou echt waard zijn in die lijst te staan. Wie zijn dan je echte vrienden en kun jij wel echt er voor al die mensen zijn, als je niet eens weet wie je aanspreekt en wie wie is tussen al die honderden mensen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe ik dus ook niet aan mee ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waaraan mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hyves, Facebook.
10 ziljoen "vrienden" maken.... dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gisteravond in bed (ja echt) heb ik hier nog aan liggen denken... en wat bij mij naar boven kwam, was dat 'men' gewoon te veel mensen 'bevriend', meestal uiteraard om dat aantal op te krikken, want dán pas ben je populair ! Maar wat de keerzijde is, wordt hier besproken. Geen aandacht voor al je "vrienden", omdat er maar 24 uur in een etmaal zit...
Dus conclusie : dat is te veel voor een mens en betekent per saldo dat díe mensen met té veel "vrienden" nooit aan de verwachtingen kunnen voldoen.
En daaruit @forallweknow moet je je eigen conclusies trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn persoonlijke conclusie is dat ik weinig mensen heb in mijn leven. Aan die mensen besteed ik aandacht. meestal nadat zij contact hebben gezocht. Toch stelt het me werg teleur dat ik voor veel mensen maar een wassen neus ben. even contact daarna gaat men weer verder. terwijl het aan alle kanten leek te klikken. Maar daarna heeft men weer nieuwe mensen gevonden en is daar weer druk mee. Of men is druk met studie werk, of alles wat in huis moet gebeuren. Ik vind dat echt jammer want ik zie veel kwaliteiten bij die mensen die blijven liggen omdat ze zichzelf voorbij lopen... k Zie veel mogelijkheden tot samenwerking die be4loofd wordt, waar ik daarom ook energie in steek, maar wat nooit echt tot stand komt, omdat de mensen het ook nog druk hebben met 1001 andere dingen, waardoor ik dus alles in mijn eentje doe.
Vanaf 18 jaar dop ik al mijn eigen boontjes. Maar ik ben niet geboren om solo te leven. Ik ben met sommige dingen afhankelijk van anderen.
Wat vriendschap betreft of relaties: ik vind het lastig hoor. de een wil morgen alweer wat doen, de ander wil maanden niets. doe je het een dan is het niet goed doe je het ander dan is het niet goed. Ik houd rekening met iederen en wie houdt rekening met mij? Dan denk ik weer: Waarom moet ik altjd de wijste zijn en rekening met anderen houden? Ik heb ook gevoelens. Dit zijn mijn slechte momenten. Je wordt hier ook sterk van natuurlijk... Maar klote is het soms wel...
Kristal
11 jaar geleden
Nou, mopper maar even goed door lieve Forall. Dat heeft een mens nodig. Ik wacht wel even... ;-) Leg even mijn arm om je schouder. En dan nu weer uit de slachtoffersrol stappen, kom op, ik reik je een handje. Even een pbtje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk hoor. Thnx. Dit zijn momentopnamen. schelden en tieren om dit soort dingen doe ik normaal in stilte... Als ik alleen ben. Probeer me verder te richten op mensen die meer op mijn golflengte zitten. Gelukkig bestaan er daar ook een aantal van :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had vroeger een vriendin die ze in de kroeg "een stoer wijf" noemden en zij zei heel vaak : "Huilen doen we 's nachts !" Nou @Forallweknow (which can't be a lot and it is certainly not enough...) dat mag, maar af en toe hier is niet erg : maak van je hart geen moordkuil en als dat wel dreigt te gebeuren, komt 't dan hier even leegstorten, goed ? ;) sterkte !
Kristal
11 jaar geleden
nou Jodokus, wat een lief voorstel :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
das lief jodokus maar denk dat datpinten gaat kosten. Ik zou dan ook graag zien dat er een soort van ruimte is waar wij hier op deze site zelf met elkaar kunnen praten met meerdere mensen tegelijk. Dat voorkomt chatten in de vragen ook denk ik... Daar is men hier niet zo gek op... Ik dank je heel hartelijk. Mijn moeder zei dat trouwens ook altijd: "Maak van je hart geen moordkuil"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chatten mag niet op GV, maar PBen wel: mijn vlopje is open voor je!!! <3
Kan het misschien zijn dat jij misschien te veel energie steekt in elke vriendschap die jij kan krijgen?
Misschien moet je het voortaan als je het is een keel leuk hebt met iemand een week later het vragen dan een dag later. Wat minder complimenten geven. Meeste mensen voelen zich ongemakkelijk als iemand veel complimentjes geeft en enthousiast is. Het is wel een leuke kwaliteit dus niet denken dat je hierdoor negatief bent. Waarschijnlijk ben jij gewoon een tof persoon.
Je mag best wel zo nu en dan is vragen waarom heb jij niet gereageerd op mijn mailtje? Of op mijn smsje? Als de ander persoon eerlijk is dan vertellen ze wat het is. Misschien ligt het aan hun (hoogst waarschijnlijk wel) en als het aan jou ligt dan kun je daar weer wat van leren. Negatieve kritiek is niet altijd negatieve kritiek want je kan er zoveel van leren om het voortaan anders te doen.
Het is natuurlijk niet leuk om te horen, dat heeft iedereen. Maar zorg dat je niet in de negativiteit blijft zitten! Sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een leuke dag gehad met iemand.
Daarmee begin je je verhaal.
Vervolgens begin je in je gedachten en verlangens daar je eigen emotionele invulling aan te geven en ga je daar verder op door met voorbereiden van een volgende stap: je vraagt die persoon opnieuw uit voor...
Daarmee ga je totaal voorbij aan de beleving van de ander.
Je blijft bezig met jouw gedachten, jouw emoties en vooral jouw "dromen".
De stap om die ander opnieuw uit te nodigen is niet een impulsieve gedachte, daar zit jouw beleving, jouw emotie en jouw verlangen achter. Die stap heeft voor jou een doel, heeft voor jou betekenis.
En als die ander niet weet wat jouw betekenis is van het uitnodigen, is het logisch dat jouw "droom" verstoord wordt door ieder signaal wat niet overeenkomt met jouw denkpatroon.
En dan geef je de hele maatschappij de schuld ( het schijnt steeds meer gewoonte voor mensen.....)
Je voelt teleurstelling, afwijzing, gekwetstheid en pijn.
Ga voor jezelf na wat jouw drijfveer is om contact te zoeken via diverse kanalen, wat zit er achter, wat heb jij nodig, wat zoek je?
Pas als je dat weet en dat ook kenbaar kunt maken naar een ander, is er sprake van communicatie op gelijk niveau.
En dan nog ben je afhankelijk van de reactie van die ander.
Jouw denken, jouw dromen zijn van jou en je kunt niet van anderen verwachten dat ze diezelfde gedachten direct begrijpen en daar in meegaan.
Vraag aan jezelf is dan ook:
Wat is mijn doel en op welke manier wil ik dat bereiken ?
Succes met het maken van jouw reisplan in je verdere leven.
Ik wens je al het goede, maar daar moet je zelf wel eerst aan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Opabokma, proost! Weer een zinvol antwoord +1
Wat doet nu het meeste pijn?
De eerlijkheid van de andere persoon, door alle contact te verbreken, omdat het niet klikte?
Of de frustratie van jou zelf, dat het weer niet loopt zoals je dat graag zou willen?

Natuurlijk is het onfatsoenlijk zo te handelen en gewoon niets meer van zich te laten horen.
Daar lijkt deze vraag over te gaan, maar in werkelijkheid gaat de vraag over je zelf.

Laat ik het anders zeggen, de persoon in kwestie neemt wel contact met je op en er ontstaat een vriendschap en regelmatig contact.
Om dan na enkele jaren te horen, dat al die vriendschap gespeelt is en hij/ zij er al lang mee had willen stoppen maar het niet durfde te zeggen.
Dus jou al die tijd in de waan gelaten dat het een echte vriendschap was.

Mogelijk had je dan gezegd, waarom ben je niet eerlijk tegen me geweest!
Had dat dan eerder gezegd.
De pijn hiervan zou veel erger zijn geweest dan nu.
Jij hebt je vergist in die ander en niet andersom.

Veel mensen kunnen niet goed omgaan met hun gevoelens, kunnen zich niet goed uiten, dus laten ze maar niets meer van zich horen.
Ja dat is een pijnlijke ervaring, die weer ten kostte gaat van je eigen zelfvertrouwen.
Hoe je daar mee om moet gaan?
Er over praten, zoals hier op G.V.
Vragen naar een mening van een ander en je afvragen waarom het opnieuw is gebeurd.
Het leven is een grote les.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Applaus....! dikke +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi antwoord ed, dankje. En ja ik vraag ook: hoe ga je om met genegeeerd worden waarmee ik al aangeef het min of meer al bij mezelf te zoeken... Ik denk in sommige gevallen dat het echt wel goed is eens terug te negeren. Die mensen die dat er echt om doen worden dan vaak heel erg boos. Weten zelf nog niet hoe dat voelt. een andere keer geef ik het eens aan dat ik me genegeerd voel. Maar Marleen had van de week al een heel goed punt dat al een heel eind helpt. Voor wat internet betreft dan. In real life blijft het nog wel irritant maar kom ik erachter dat iemand die niet gauw antwoord, in zichzelf keert soms om zeker te zijn even later toch een voor hem juist antwoord te geven. En sommigen horen het ook gewoon niet. En wie op internet negeert negeert via telefoon ook. Een onderwerp op zich.
Ik kan toch ook niet altijd maar wachten tot een ander wat laat horen? Dus per geval; bekijken wanneer ik afstand houd en wanneer het "verantwoord" is wat van me te laten horen... Pff wat zijn wij mensen soms toch moielijke wezens... Iets simpel houden is heel moeilijk. Iets moeilijk maken is echter heel simpel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om nog even antwoord te geven op de vraag wat het meeste pijn doet: In deze tijd van crisis en een derde wereldoorlog op punt van uitbreken, is het beter te stoppen met drukdrukdruk zijn en weer met je medemens onderling dingen te gaan regelen.
Want wie repareert straks je kleding en deelt groente met je als je geen vrienden meer hebt, omdat je iedereen na twee gesprekken negeert en niks meer laat horen? Wie komt dan wat bij je repareren, omdat je het zelf niet meer kunt betalen? Wie neemt jou straks in huis als je dakloos wordt? Wat ik bedoel te zeggen is: ik mis de menselijkheid. Net zoals telfoons tegenwoordig wegwerpatikelen zijn, en andere voorwerpen, beginnen mensen in de ogen van velen ook wegwerpartikelen te worden.
Als ik voor iemand ga dan ga ik ervoor. En laat ik wat teveel horen, dan zeg het gewoon, maar negeer me niet dood. Als ik niet weet wat ik fout doe in andermans ogen, kan ik er ook niks aan veranderen. je bewijst me juist een dienst. want zo kan ik aan mezelf werken en een beter mens worden. Zoals ik nu aangeef dat dit zeer kwetsend en pijnlijk is voor veel mensen. Dat, lieve mensen is de liefde en tederheid waarover ik praat die al sinds de tweede wereldoorlog voor een groot deel zoek is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
was het een antwoord : je kreeg een +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Forallweknow: als je behoefte hebt, kunnen we doorpraten op pb (privéberichten = heel simpel en = nog steeds anoniem- zie maar!) als het kan helpen ...!
Of gewoon een nieuwe goeie vraag op GV zetten ;), komen we ook weer in gesprek - dit is een aanbod, doe er mee wat je wilt ! :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil een klepbox of een mailoptie waar je ook mails kan neerzetten die je aan meerdere tegelijk kan richten. dat zou het cvhatten in deze vragen op kunnen lossen :) Als ik nu met jou verder ga sluit ik Ed buiten... Wat ik schreef ax met name aan hem gericht. Op dit moment weet ik even niet zo goed wat te zeggen tegen jou hoewel ik graag nader kennis zou maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik merk het wel - pb=soort mailtje -
De moraal achteraf van jouw vraag/onderwerp : sluit niemand buiten en doe je het toch of overkomt het je, voel je niet aangevallen/-sproken/-vul maar in !;) no problem !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Forallweknow: ik las het nog even over, en dacht eerst : laat maar! Na 3 minuten dacht ik nee: hier gaat het ook over (jouw vraag).
Je zegt : als ik nu met jou verder ga sluit ik Ed buiten...
Naar mijn idee doe je jezelf nu tekort, vrouwen kunnen alles, je kunt namelijk met meer dan 1 persoon contact maken/leggen/onderhouden, anders zou je je zelf op 1 plan stellen met je internet-'missers'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij kan je niet buitensluiten, ook al zou ik niets meer horen.
jodokus52 voelt goed aan en forallweknow heeft een steuntje nodig, dus ga je gang................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik misschien iets schrijven, zonder mensen buiten te sluiten of tussen jou (Forall) en Ed in te gaan staan?
Was een grapske ;-) Forall: 2 reacties hierboven schrijf je heel veel... over hoe jij aankijkt tegen de maatschappij (de maatschappij zijn wij), dus hoe jij de mensen en de intermenselijke verhoudingen ziet en hoe die naar jouw idee zouden moeten zijn: hoe jij het graag zou willen en hoe jijzelf als mens daarin staat.
Het zou mooi zijn, als dat zou kunnen.... maar helaas is het een Utopia. Het zijn verwachtingen van jou, waarin je altijd teleurgesteld zult worden, wat je altijd pijn zal blijven doen. Want het bestaat niet. Tijdens ellende zijn mensen geneigd om met een andere instelling samen te werken. Dat is zeker waar. Maar het is niet geheel just, dat dit alleen maar het geval is, anders zou de oorlog een fijne situatie zijn.... misschien een open deur, maar ik wilde dat toch even noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch is het mogelijk. k Zie overal om mij heen ontwikkelingen gaande die die richting op wijzen. Maar dan wel van blijvende aard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is het mogelijk! Bij een aantal mensen bijvoorbeeld.
Maar je kunt het niet verwachten danwel eisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan wordt het gezag. Probleem is alleen: je kunt het vriendelijk vragen maar de pijn van in de steek gelaten te zijn voelen, wat de ander oppikt, waardoor die denkt dat je er druk achter zet, terwijl je eigenlijk niemand onder druk wilt zetten, daadwerkelijk, maar mensen dat zo opvatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die pijn van afgewezen-/genegeerd-/in de steek gelaten zijn is jouw pijn als kind.... en kindpijn is veeeeel heftiger dan volwassen pijn. Dat is althans mijn ervaring. Ik denk, dat jij die ook voelt, van wat ik inmiddels van je weet ;-)
Als je dus in het nu denkt in de steek gelaten te worden, dan voel je meteen weer dat ontzettende rotgevoel....van toen je dat kind was. Het probleem wat je noemt herken ik ook. Mijn oplossing is, om dat te zeggen, bijvoorbeeld: "dit doet me zo ontzettend veel pijn... dat komt weg van mijn kindertijd. Ik bedoel het niet als jou onder druk zetten/dwingen. Het is iets van mij, niet iets tegen jou."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik ook wel geprobeerd. soms krijg je begrip, anderen vinden dat dan weer zweverig gelukl en onzin en wegstoppen achter feiten, noem maar op. Eind van het liedje is dat ik nog altijd met een enorme berg werk zit die ik in mijn eentje sta te doen. Ben nu kaft van koren aan het scheiden in veel opzichten en aan het doen wat echt belangrijk is. en me aan het richten op mensen die meer de zelfde insteek hebben als ik. Want jullie hebben gelijk. mensen bij wie het niet werkt, daar kun je gewoon niks mee. Kan me beter richten op dingen en mensen die wel werken voor mij, in figuurlijke zin. Met wie het gewoon makkelijk gaat. Maar we leven wel in een tijd dat iedereen het heel erg druk heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat anderen vinden, dat vinden anderen. Ik bedoel: dat is aan hun, niet aan jou. Maar dat vind ik ook nog steeds heel moeilijk. Verstandelijk denk ik zo, maar bij de opmerking dat ik l*l voel ik in eerste instantie meteen die pijn weer. Ja, men heeft het erg druk, algemeen gesproken. Maar niet iedereen hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
k ben echt een mensenmens en vaar wel bij regelmatig contact als het leuk gaat. maanden of weken ertussen heb ik grote moeite mee. wie mij aan kan reiken hoe ik daarmee om moet gaan vlieg ik om de nek ( nu zegt helemaal niemand meer wat :P )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Forall.een ding is heel belangrijk in je leven, je profileert je zelf tot de persoon die je nu bent en wordt dan verdrietig als de mensen je zo niet accepteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor Forall: Ed zegt wat en niet niks!!! Ik denk, dat daar een grote waarheid in zit.
Dus in het niet kunnen aanvaarden, dat een ander je niet aanvaardt óf dat je dénkt, dat een ander je niet accepteert.
Ook een goeie voor mij Ed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maken we die fout niet allemaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee; ik kan alleen voor mezelf spreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het ook niet als fout; eerder als groot ongemak ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat denken niet geaanvaard te worden inderdaad. door het genegeerd worden. Als ik dat stukje overwin overzie en daarmee om kan gaan, heb ik zoveel gewonnen... Ed dankjewel kun je het iets toelichten? profileren begrijp ik ook niet echt goed. Wat wil je precies zeggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mens is een kuddedier, wil graag met de massa mee lopen en er ook heel graag bij horen.
Maar de mens wil ook zich zelf profileren door te zijn wie hij is, dit wordt door veel dingen bepaald, zoals een eigen mening te verkondigen, de woordkeuze , bepaalde hobby's hebben, zich op een bepaalde manier kleden, zich duidelijk voor de buitenwereld afstand nemen voor bepaalde zaken, of juist het tegenovergestelde doen.
Dus gewoon te zijn wie hij/ zij wil zijn.
En dan alles bij elkaar, als het ware in een pakket, is die ene mens.
Die kan je opzoeken, of juist negeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuk dat je juist dit nu benoemt, Ed, want momenteel ben ik juist met deze materie bezig. De kunst is een gulden middenweg te zoeken met al die dingen in: wat is aanvaardbaar voor mezelf? Een voorbeeld: Ik loop graag in middeleeuwse kleding en in de winter draag ik daar een zwarte cape overheen. Meermalen hoor ik geroep achter me "he kijk daar heb je een heks" Nu kan ik dat vervelend vinden en kiezen toch weer alledaagse kleding aan te trekken. Maar ik kan ook poep eraan hebben, en er gewoon in rond blijven lopen met het risico dat mensen van alles van me denken en ik dus als een melaatse wordt behandeld. En er is een kleine groep die het machtig mooi vind dat ik kostuums draag en juicht dat toe, heeft respect dat ik dat durf. Ik kan er voor kiezen het zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken. Dan verloochen ik mezelf? Of verloochen ik mezelf als ik er in rond blijf lopen en mensen mij afwijzen, mensen die in feite dus een stuk van mij afwijzen. In zoiets - en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen - ben ik momenteel de gulden middenweg aan het zoeken. Kan het me niet deren dan blijf ik erin rondlopen. Maar kan ik bepaalde dingen voor elkaar krijgen als ik me op een bepaalde manier gedraag die ik anders niet voor elkaar zou kunnen krijgen bij een instantie, wat doe ik dan? Als je als langharig werkschuw tuig verkleed erheen gaat, kun je het schudden vaak. heb je nette kleding aan dan werkt het wel. Hoever ga je daarin? Ga je gewoon zoals je bent, maar wordt je dan met veel dingen buitengesloten, dan is dat verre van leuk en frustrerend omdat je gedwongen in een keurslijf wordt geduwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook ' normaal' gekleed gaan en denken, ik blijf toch wie ik ben, maar speel het spelletje wel mee.
Dan verloochen je je zelf totaal niet, nee, je bent dan zelfs extra slim.
Want van binnen blijf je wie je bent, dat kan geen mens je afpakken.
Maar er gaan wel aanzienlijk meer deuren voor je open, je wordt niet in een hokje meer geplaatst, minder vaak genegeerd, en ondertussen kijk jij wie er nu echt belangrijk is in je leven
Want degene die je nu negeren, heb je toch niets aan, zijn niet oprecht, passen niet bij jou.
Wees dus blij dat ze je negeren.
Met de stroom mee roeien, houdt je langer vol dan tegen de stroom in, maar het blijft roeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is, denk ik, kiezen en het aanvaarden van de consequenties.... in dit geval de consequentie van het dragen van deze kleding. Pas jij je aan en doe je kleren aan, die van je worden verwacht, dan kan de consequentie zijn, dat jij je er bijvoorbeeld niet goed bij voelt op dat moment.
Blijf je altijd lopen in Middeleeuwse kleding, dan is de consequentie, dat mensen dat raar vinden. Aan jou de keus!
Kies en aanvaard de consequenties. Met je eens Ed: vooral met je laatste zin!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooie spreuk amen
Kristal
11 jaar geleden
Wanneer je zorgzaam bent voor jezelf, voel je aan wanneer het nodig en gepast is om je te kleden op een manier die bij de situatie past. Wanneer je ergens aan het werk kan als verpleegster, wat je graag wilt omdat je dat leuk werk vindt, doe je jezelf juist geweld aan wanneer je solliciteert in middeleeuwse kleding (of met lange kromme nagels die zwart gelakt zijn (niet dat jij dat doet, even als voorbeeld)). Deze kleding hoort bij je vind je, maar is tegelijkertijd ook zo aanwezig (en prachtig!! ik heb het gezien ;-)) dat alle aandacht van jouzelf afgaat en zich richt op de kleding.
De kleding die jou zo jezelf laat zien, zoals jij het ervaart, werkt dus ook verbloemend voor anderen want men kan er niet doorheen kijken (ook gelukkig ;-)) om jou ware zelf te zien die dienstbaar wil zijn. Ze zien alleen excentriciteit.
Wat Ed zegt is het leven meespelen. Dat is mijn uitgangspunt ook: Speel wanneer het nodig is of beter is het spel mee en doe verder je eigen ding.
Ofwel: het gaat erom wat je graag voor jezelf wilt, of voor een ander, en soms pas je je (uiterlijk) aan om dat doel te bereiken. Dat is niet jezelf verloochenen maar juist goed zijn voor jezelf en compassie hebben met anderen die niet door de buitenkant heen kunnen kijken.
Dat je verder zo gekleed gaat, prachtig! Je doet er niemand kwaad mee, je voelt jezelf er prachtig in dus ... lekker blijven doen.
Ik vermoed dat levenskunst veel te maken heeft met weten wanneer je beter iets wel of niet kan doen, daar ontken je jezelf niet mee maar erken je juist alle verschillende aspecten in jezelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooooooooooooooiiiii!!!!
Kristal
11 jaar geleden
Dank Wen. En Ed, mooi antwoord, een welgemeende +1.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi kristal, dikke plus... dit zijn nou dingen waar ik wat mee kan
Kristal
11 jaar geleden
Fijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel lang geleden moest ik onder dienst, was toen nog verplicht.
In principe ben ik totaal tegen dit soort zaken en vond het vreselijk.
Tijdens mijn opleiding moest ik leren bajonetvechten, je leerde waar je het mes moest steken in de buik van je vijand.
Daarbij moest je verschrikkelijke schreeuwen geven, om je vijand te verwarren.
Dit ging me veel te ver en hield mijn mond,de sergeant zag dit en begon me uit te schelden voor alles, ik moest en zal er bij schreeuwen, anders kon ik mijn weekendverlof wel op mijn buik schrijven.
De oefening ging verder en we moesten weer schreeuwen, ik deed alleen maar mijn mond open en dicht, zonder geluid te maken, dat deden de andere wel genoeg.
Zo had ik dus toch niet gedaan wat er van me verwacht werd, tenminste zo leek het.
Maar ik had dus niet als een dier gebruld, maar dat wist de sergeant niet.
Hiermee had ik mijn eigen niet verloochend en van de sergeant kreeg ik een complimentje dat ik het zo goed deed!!
Ik speelde mee met het spel, maar bleef tegelijk me zelf.
Dit gaf een geweldig goed gevoel!!
Soms moet je met het leven mee spelen om verder te komen, maar ondertussen je zelf blijven. dank je kristal!
Kristal
11 jaar geleden
Ja! Mooi voorbeeld Ed! Zo heb ik ook van soldaten begrepen in de oorlog dat zij wel schoten, maar helemaal niet wilden schieten en al helemaal niet wilden doden, en dus steevast over de vijand heen schoten.
Daar moest ik nu meteen aan denken natuurlijk Ed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jeetje thnx voor het delen Ed. Ik zou dat echt niet kunnen. Hoewel ik al door veel heen ben gegaan met soortgelijke voorbeelden, maar misschien wel juist daarom. Momenteel train ik mezelf regie uit handen te geven, maar lange tijd heb ik me niks meer laten aanleunen en was ik stronteigenwijs. was het zo zat onderdrukt te worden en te doen wat anderen zeiden zonder zelf een mening te mogen hebben...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik ook niet, maar destijds was je verplicht in dienst te gaan.
Kristal
11 jaar geleden
Ja, het was destijds voor jonge mannen of de dienstplicht vervullen of naar de gevangenis.
Of met S5 eruit, dat betekende dat je het psychisch niet vol kon houden maar dat had dan weer nadelige consequenties voor na de diensttijd als je een baan zocht. Beter geen S5 te hebben dan want dan dacht de werkgever dat je niet tegen onder druk werken kon... Ik denk dat veel jonge mannen helemaal niet wilden, net als jij Ed, maar er was weinig keus.
Kristal
11 jaar geleden
Maar goed, Forall, dit was even off topic... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha kristal een S5, ja die heb ik gehad!!
Nadat ik in hongerstaking bent gegaan van 10 weken.
Het enige machtsmiddel dat ik had.
En inderdaad, ze waarschuwde me voor de gevolgen, ik zou totaal mislukken in de maatschappij, een minderwaardige burger zijn, nooit meer voor een overheidsbaan in aanmerking komen enz. enz.
Nou je weet, het is allemaal best afgelopen, heb nooit iets kunnen merken dat ik een S5 gehad heb.
Het heeft me wel veel geleerd, dat je bepaalde dingen in het leven kan afdwingen en je niet alles hoeft te accepteren.
Kristal
11 jaar geleden
Ik heb het altijd al gedacht Ed ;-)))
wanneer je die gene weer treft kan je het uitspreken en zeggen , ik vindt het jammer dat ik geen reactie van je kreeg .
daar mee kom je al voorjezelf op .

Je kunt het beter even na vragen checken aan die persoon , van hey ik voel me genegeerd door jou , klopt dit is ditbewust of onbewust zo gegaan ??

hiermee wordt het duidelijker voor je .

waarschijnlijk heeft die andere geen flauw idee en is zich van geen kwaad bewust .

en anders merk je het snel genoeg aan de lich houding enzv .

Dat is pas echt Kt je stelt je kwetsbaar op en als het wordt bevestigd van ja het is bewust dan is het bitter voor jou .

Het is ook vaak je eigen invulling gedachten/gevoelen die je er aan geeft .
het is erg herkenbaar .het vreet energie .je piekert je scheel en je hebt jezelf ermee .

hoe sneller iets uit de lucht en duidelijk is ,hoe minder lang jij je gekwets hoeft te voelen .

hoop dat ik duidelijk overkom .