Hoe kan je het gedrag benoemen van een persoon die binnen een relatie de gehele tijd wild horen dat je van hem bent ?

Even toelichting ik weet niet goed of ik op juiste wijze heb beschreven .Sinds een kort tijd heb iemand leren kennen en gehele tijd wild hij maar horen dat ik alleen van hem ben .Hoe kan je hier mee omgaan en wat is daar een oorzaak aan voor dit gedrag ?

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor jullie reactie het heeft me al wat meer inzicht gegeven.Ik was dit nooit zo in andere relatie gewent dus is dit voor mijn nieuwe .Kijk ik weet tijdens liefdes spel kan dit soort uitingen wel .Maar gewoonlijk omgaan minder dus viel het me echt op .
Kijk voorbeeld ik was van de week druk dus had ik hem niet ochtend even aan via msn of sms gestuurt en gelijk kreeg die middag de vraag of ik al vergeten was .
Maar nu zal ik me er wat meer in verdiepen want hij houd me niet van kinderen of wild ook niet dat stopt met site zo als fc book of hyves of andere dingen .
Geenszins van dat tegen deel als hij werkt dus niet online zeg ook doe leuk dingen he !Trouwens dit heeft niks met cultuur te maken is gewoon Nederland man en die gewoon vast baan heeft als chauffeur .
Wel moet zeggen heeft die overgewicht misschien daar zijn angsten misschien vandaan kunnen komen .Dom van mijn ik dacht niet dat dit voor man ook een probleem kon zijn zoals bij vrouwen namelijk zelf last van overgewicht
Weet als geen ander dat daar op afgewezen kan worden.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
zondag
12 jaar geleden
Ik ken een Nederlands-Turks stel waarvan de man (Turk) ook zegt dat zijn vriendin van hem is. Dat zegt hij dus ook tegen haar maar zij zit er niet mee omdat ze verder mag doen wat ze wil, dwz shoppen, naar de vriendinnen, in de stad rondhangen, naar familie, dat soort alledaagse dingen.
Je geeft niet aan of het je alleen verwondert dat je vriend dit zegt of dat het je ook hindert. Als het je niet hindert en als je niet in je bewegingsvrijheid beperkt wordt kan je het voor kennisgeving aannemen. Wordt je ergens in beknot dan moet je dat aankaarten in een gesprek. Helpt dat niet dan toch maar eens goed bij jezelf te rade gaan of je met deze persoon verder wilt.

Het beste antwoord

Dat lijkt wel erg veel op iemand met verlatingsangst.

Verlatings- en bindingsangst kunnen los bestaan.
Maar vaak is het een symptoom, en is er meer aan de hand.

Zie het even aan. Heeft de persoon ook heel goede eigenschappen? Gun hem dan de tijd.

Verlatingsangst gaat niet van de ene op de andere dag over. Het kost tijd. Reken op jaren. Reken ook op het leren volgen van de 'gebruiksaanwijzing'. Het went wel.

En verder: niemand is volmaakt. Je krijgt dit er dus gratis bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat begrijp heel goed en ben zelf een heel geduldig persoon en ik snap hel goed dat iemand angsten kan hebben .Hij geeft zelf ook aan dat die naar zijn scheiding 3 jaar nodig heeft gehad om dit verwerken .
en ondanks we elkaar pas kunnen heeft die zelf aan zijn ouders vertelt.buiten aan mijn bevestiging vraag .
Zegt die uit zich zelf ook de gehele tijd tegen mijn dat hij alleen van mijn is .
En dat aan niks andere meer kan denken .Maar naar feit dat kinderen heb doet die juist heel erg rustig en zorgvuldig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dielyla: ik heb je andere reactie ook gelezen.
Heel goed, dat je een vraag stelt. Een scheiding kan heel ingrijpend zijn. Ik weet daar zelf alles van. De kunst is, om er sterker uit te komen. Blijkbaar heeft hij het leerproces nog niet afgerond. Dat is trouwens bijna altijd zo, als de volgende relatie zich al aandient. Ik heb een idee wat je kan doen. Koop het boek "De zeven pijlers van een goede relatie". Dit is een onwijs goed boek. Het staat boordevol oefeningen om elkaar beter te leren kennen. Lees samen, praat samen en doe samen.
Ook de pijn die hij heeft opgelopen in zijn vorige relatie, kan hij door die oefeningen met jou goed verwerken.
Liefde is twee dingen: elkaar goed kennen en begrijpen; elkaar waarderen. Heel veel succes en liefde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He he, eindelijk een zinnig antwoord! ++
Kristal
12 jaar geleden
Mooi en inlevend antwoord Klaas, ik heb ook het gevoel dat het dat is. +1

Andere antwoorden (5)

Enerzijds een bezittelijk persoon. Waarschijnlijk ten diepste heel onzeker. Maar het kan ook een heel dominant persoon zijn. Hij laat je weinig vrijheid.
Het lijkt mij geen goede basis voor een relatie. De juiste basis is immers het geven en ontvangen van vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke ik weet dat hij 3 jaar geen relatie heeft gehad na zijn scheiding en ondanks we elkaar pas kunnen .hij gelijk aan zijn ouders heeft vertelt dat men nu kent .Maar merk en voel dat iedere keer om bevestiging vraag of ik van hem ben.Maar op ander vlak aan gezien ik zelf kinderen heb gaat weer heel rustig en zorgvuldig mee om.
Daardoor snap ik zijn gedrag niet zo.
Volgens mij ziet die persoon je heel graag en wil hij jou niet verliezen, waarschijnlijk is hij ook wel wat onzeker.
Ik zou denken beter zo dan het tegenover gestelde toch.
Leer elkaar wat beter kennen nu en dan zie je wel hoe het uitdraait geef het een kans.
Alvast veel succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1 zo is het, wacht het even af.
Zo iemand heet een drammer en claimer. Als mens, zelfs in een relatie ben je nooit een bezit van elkaar alhoewel veel mensen dat denken. Vaak is dit claimgedrag angst om iets kwijt te raken. In een gezonde relatie geef je elkaar de vrijheid en die vrijheid zorgt meestal dat je ruimte ervaart en bij iemand blijft. Claimgedrag stoot juist af en is een hele benauwende vorm van een relatie hebben. Erg vaak loopt dit dan ook mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij of zij is bezitterig ( het zijn niet alleen mannen maar ook vrouwen ).

Als er geen agressie bij gemoeid is hoeft er (nog) niets aan de hand te zijn, mits hij bereid is om in te binden.
Mocht degene agressief zijn of anderzijds een inbreuk maakt op jouw eigen persoonlijke levens sfeer ( wegjagen of verdrijven van jou eigen vriendenkring, of jou denigrerend behandeld ) dan wordt het anders.

Dit gedrag kan voorkomen uit zoals al eerder genoemd is verlatingsangst en onzekerheid.
Maar soms gaat het nog dieper, denk aan de wijze van opvoeding, culturele achtergrond etc.

Probeer het duidelijk te maken dat je geen bezit bent en dit niet wilt, niemand is bezit ( die tijd hebben we ver achter ons gelaten ).
Mocht hij dit niet inzien en niet wil veranderen dan heb je twee keuzes.
Of je berust je erin en dan weet je waarvoor je kiest.
Of ieder gaat zijn eigen weegs.

Ik zeg niet dat je moet breken en dat geef ik ook niet als advies.
Maar zeg er wel bij, bezint eer gij begint.......

Toegevoegd na 2 uur:
Een aanvulling op uw aanvulling.
U verteld dat uw vriend chauffeur is,
dan is een relatie al helemaal gebaseerd op vertrouwen en moet hij om een relatie gezond te houden u alle vrijheden geven.
Daar u als het uitloopt tot huisje boompje beestje, met iemand heeft te maken die amper thuis is en dat u alle zaken thuis moet regelen en ook een eigen sociale kring moet opbouwen.

Ik kon er niet zo goed uithalen voor wat de kinderen betrof.
Of als er kinderen in het spel zijn of dat er tegenstrijdige
gevoelens zijn qua kinderwens.
Mocht dit het laatste zijn, let wel gezien de aard van het beroep van uw vriend dat u ze voor het grootste gedeelte van de opvoeding er alleen voor staat.

Dit vergt zoals wij dat noemen een heel ander kaliber vrouw.
Ik ben door mijn werk ook veel en lang van huis, en moet blindelings op mijn vrouw kunnen vertrouwen.
Deze heeft dan ook naast het huisvrouw en moeder zijn, ook een geheel eigen leven en een eigen sociale kring.
Als ik hier ook nog paal en perken aan ga stellen dan weet ik dat ze stok ongelukkig wordt en in eenzaamheid wegkwijnt of dat ze de troost bij een ander zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite hoeven we mensen niet in hokjes te duwen omdat iedereen anders is, iedereen is uniek en kunnen we niet met anderen vergelijken.

Ook moeten we niet voor elk soortig gedrag een naam gaan zoeken of voor elke manier van reageren een naam zoeken, soms zijn er nergens namen of diagnoses voor, dit soort gedrag wat jij noemt is geen ziekte.

Dit gaat over een man die misschien dolblij is met een vriendin als jij die hij in geen geval wil verliezen. Een man die duidelijk op de hoogte is van de gevaren op internetsites als facebook en hyves, een man die duidelijk weet dat daar op die sites genoeg vrouwen worden lastiggevallen door vreemde mannen die meer willen dan alleen virtuele vriendschap.

Waarschijnlijk ben jij zo belangrijk voor deze man dat hij doodsbang is jou te verliezen, dat kan je eigenlijk alleen maar als een complimentje opvatten. Het zou pas zorgwekkend zijn als hij jou zelf verplicht op die sites actief te worden of jou verplicht mannelijke vriendschappen aan te gaan en het fijn vind jou 's ochtendsvroeg niet te horen en het hem zelfs niet interesseert waar jij heen gaat of wat jij doet.

Je hebt gelijk, ook in een relatie is het belangrijk dat je elkaar ook wat vrijheid gunt maar als je helemaal vrij wil zijn en jij je absoluut geen bezit van hem wilt zijn en je ook niet zo wilt voelen maar dat tegen je zin wel voelt is het misschien het overwegen waard om na te denken of dit wel DE man van je leven is waar je een toekomst mee op wilt bouwen. Tuurlijk is geen een persoon een bezit van iemand maar dat bedoeld je vriend ook niet, hij bedoeld dat hij jij jezelf niet deelt met een andere man. Als jij dit als bezitterig en vervelend en benauwend gedrag ervaart kan je hem dit gewoon vertellen en als hij niet veranderd is het gewoon jouw prins niet.