Waarom vallen veel mannen op jongere vrouwen?

Ik ben 20 en zie het in mijn omgeving steeds vaker. Waar men op de middelbare school niets te maken wou hebben met jongere vrouwen, lijkt het nu wel in ofzo. Ik merk het bij mezelf ook wel, maar vind het eigenlijk idioot.

Een vriend van mij is bv. 22 en heeft een vriendin van 16..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is vreemd, juist de meiden uit de eerste en tweede moeten NIETS hebben van de jongens van die leeftijd en al helemaal niet als ze jonger zijn. Dat zijn nog echt jongens die niet toe zijn aan een relatie. Zij gaan dus juist daten met oudere jongens.
SnakeEye
12 jaar geleden
Je kan de vraag ook anders formuleren, waarom vallen jonge meiden op oudere jongens...?

Antwoorden (7)

Dat is het in een man ingebakken natuurlijke instinct om op zoek te gaan naar een jonge gezonde vrouw. Want dan is de kans het grootst op het voortbrengen van nageslacht.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ga je uit van de theorie dat mannen jagers zijn. Maar het zijn de vrouwen die de jagers zijn. De mannen moeten de nodige potentie tonen, dat zij in staat zijn om te zorgen voor hun nageslacht. en oudere mannen zijn nu eenmaal stabieler. Minder hormonen die rond gieren door het lichaam.
Dat komt omdat vrouwen eerder volwassen zijn in gedrag waardoor zij mannen leuk vinden die zich minstens net zo volwassen gedragen. Ook vinden veel vrouwen het leuk om letterlijk en figuurlijk tegen een man op te kijken. En ook het omgekeerde is waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat eerste geld volgens mij vooral in de tienerjaren. Daarna is het redelijk gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonde, je begon goed, en dan sla je de plank volledig mis.
Vrouwen gaan voor een oudere man omdat hij de stabiliteit en continuiteit kan verzorgen die nodig is om een gezin te vormen.
Een jongen wiens hormonen de overhand hebben is een risico factor.
Als een man van 60 een relatie heeft met een vrouw van 30 krijgt hij respect van elke man, ik denk niet dat ik dat hoef uit te leggen.
Dus als je oud bent heb je het goed geregeld als je een relatie hebt met een zo jong mogelijke vrouw. Dit denkbeeld is nu ook verschoven naar de jeugd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze niet tevreden zijn met de status quo, n.l. een vrouw die (ongeveer ) even oud is als hij zelf, maar waarin hij zich veel jonger voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar een man van 25 jaar en een vrouw van 25 jaar. De meeste vrouwen zijn sociaal-emotioneel veel verder ontwikkeld dan de man.(dat gebeurt al eind basisonderwijs).
Hebben dan ook een duidelijke mening, beeld van hun toekomstperspectief en vertonen evenwicht gedrag.
Voor een man gebeurt dat allemaal in een langzamer tempo.
En, ben nu eerlijk, als een man ergens een hekel aan heeft is het een "moederfiguur" die dingen voor hem gaat regelen, het gesprek overneemt en volwassener is. Dat maakt zijn ego en houding (in een groep) niet gemakkelijk.
In het begin kan het goed werken (fijn, zij regelt alles !), naderhand kan dat gaan irriteren.
Een man is bang om in een relatie op de tweede plaats te komen ( die heeft ook niets te zeggen, die zit "er onder")
Door het "inbouwen " van een leeftijdsverschil wordt een verschil in ontwikkeling in stand gehouden en kan de man zich (psychologisch)boven de partner "plaatsen".
Ik zeg niet dat dit altijd zo is, maar het traditionele maatschappelijke beeld houdt zich toch grotendeels vast aan deze rolverdeling.
Gezegde: De man is het hoofd van het gezin, maar de vrouw is de hals. En die bepaald welke kant het hoofd draait :0)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi geformuleerd +
Als man denk ik dat het gros van ook de oudere mannen dit wel wil . Bovendien denk ik dat ook de de wat oudere vrouwen ( in mindere mate ) in hun hart wel een jongere man wil (lust ) . Denk dat het van beide zijden een beetje ingebakken zit , dus een beetje in het bloed .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er helemaal van af. In jouw voorbeeld kan het bv. zijn dat die vriendin emotioneel op hetzelfde niveau staat dan haar vriend. Dan zijn ze in jaren wel verschillend, maar qua "niveau" gelijkend. Maar het kan ook zijn dat die jongen onbewust iemand zoekt die wat "kneedbaar" is, waar hij makkelijk bewondering van krijgt etc...Dat kan hem dan nog zuur opbreken als die vriendin verder opgroeit...
Bij oudere mannen is het - buiten wat je kon lezen in de andere antwoorden - ook vaak een teruggrijpen naar de jeugd. Een oudere man die met een jongere vrouw samen is, voelt zichzelf ook jonger. Mijn vader had vlak na de dood van mijn moeder een relatie met een vrouw van mijn leeftijd. Hij vond dat in het begin zalig, maar merkte tegelijk dat het generatieverschil toch ook zijn nadelen had. Die vrouw had andere eisen, een veel betere fysiek en verlangde ook nog meer seksualiteit dan wat hij gewend was met mijn moeder. Hij is nu opnieuw bij een vrouw van ongeveer zijn leeftijd en voelt zich veel gelukkiger. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de combinatie ouderen man jongere vrouw tot mislukken gedoemd is, maar wel dat iemand niet voor zichzelf kan weglopen. Ook al heeft hij een jongere vrouw bij zich.
liveisgreat