Kan het gevoel in een dag veranderen?

Ik heb /had een relatie met veel problemen ik zag alles negatief en nu verlies ik hem. en zie ik eindelijk het licht. maar hij zegt dat het alleen als vrienden voelt. kan het gevoel dat in een dag veranderen? (gisteren voelde het nog als een relatie die niet goed ging).
ik heb dan het idee dat het langer speelt. we zouden samen op vakantie gaan, gisteren zou het nog blijven staan en vandaag is het niet meer als vrienden.

groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik ken het verhaal van de andere kant en kan je vertellen dat het niet op 1 dag over gaat.

dit kan zo langzaam gaan (maar zeker wel met genoeg redenen ook al zijn ze achteraf pas makkelijker aan te geven) dat het erin sluipt.

het klinkt bot, maar het is moeilijk om met een neg persoon te leven/om te gaan. misschien is je partner al die tijd met jou bezig geweest, met jouw gevoel, met jou kijk op de dingen. natuurlijk wil hij ook dat een relatie werkt, maar kan ondertussen zichzelf wel voorbij lopen. het gaat dan niet meer om jou en hem, maar om hem en je negativiteit.

gisteren kon het heel goed voelen als een relatie die niet goed ging. er moet immers 1 keer een moment komen dat iemand de knoop doorhakt, en dat is altijd van de een op de andere dag.

hij heeft niet gezegd dat de relatie niet niet goed ging omdat het voelde als broer en zus blijkbaar. waarschijnlijk om je niet voor je hoofd te stoten of om het voorzichtig duidelijk te maken.
omdat hij dit niet heeft gezegd wil het natuurlijk niet het geval zijn dat het gisteren nog NIET voelde als broer en dus terwijl de relatie niet goed ging.

ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar van de een op de andere dag gebeurd het echt niet hoor, daar moeten oorzaken voor zijn.

vraag hem hier eens na, zonder het te zien als een aanval. je vraagt hier namelijk om ZIJN beleving en gevoel, en dat kan je niet verdedigen (ook al voelt het als een aanval)

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is een vorm van acceptatie als de een definitief de knoop doorhakt in een relatie. Als een relatie lange tijd niet goed gaat dan is dit een verstandig besluit om elkaars tijd niet meer verdoen. Het heeft tijd nodig om te verwerken dat je plots weer single bent en je niet meer samen dingen doet. Nu besef je dat je hem kwijt bent en dat doet pijn. Later besef je dat dit ook het beste was. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij noemt het een relatie. Ik krijg toch echt het idee dat jij dat wel zo voelde en dat hij dat misschien eerder ook zo heeft gevoeld maar nu niet meer, alleen als vrienden.

Dan zit je dus niet op dezelfde golflengte, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik schat tamelijk jong en je vriend is dan waarschijnlijk (nog) niet aan een vaste relatie toe.

Zo'n gevoel verandert niet in een dag maar dat gaat geleidelijk en waarschijnlijk heeft ieder van jullie altijd een ander idee gehad van wat jullie met elkaar hadden.

Maar ook als vrienden kun je samen op vakantie gaan en misschien ontstaat er daardoor wel of later alsnog een echte relatie. En ook als je nu toch niet samen op vakantie gaat of hij niet wil kun je toch bevriend blijven en zolang er vriendschap is er hoop op meer.

Maar beter een goede vriendschap dan een slechte relatie.
12 jaar geleden
Je kunt ook samen op vakantie gaan als een laatste kans om te kijken of jullie nog van elkaar houden of niet. Aangezien jullie er nu dus bewust van zijn dat er iets niet goed zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dan wel dat het niet al te ver van huis is want niets is erger dan de eerste paar dagen van je vakantie er achter komen dat het echt niet werkt en dan vervolgens nog een hele tijd met elkaar opgescheept te moeten zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zou ik ook doen, nog 1 kans geven om het toch nog wat te laten worden!