Kan je bindingsangst hebben als je tussen de 14 en 17 jaar oud bent?

Dan weet je toch nog helemaal niet veel van relaties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Hoi!
Natuurlijk kan dat! Als je zou zeggen tussen de 4 en 6 jaar oud speelt dat nog niet. Ja zeker kan dat op die leeftijd! Je bent (weet niet of jij nou 14 of 17 bent) er serieus mee bezig, 1 ding, laat het je lol niet bederven en laat het los is het spreekwoord "Laat het los, als het van je gehouden heeft, komt het vanzelf terug" zelfs een iemand die met jullie leeftijd nog 2 jaar ouder is, heeft bindingsangst na mijn relaties (14+17=31) en ik ben 33 en heb heb ook bindingsangst, meen het! Kan krijgen wat ik wil en ik heb angst "dat het weer mislukt". Misschien heb JIJ wel een tip voor MIJ? who knows? Eigenlijk zit ik met hetzelfde probleem bedenk ik me net. Ben geen fotomodel, maar heb méér dan aandacht genoeg en durf het gewoon niet aan. Gek hè ? Je hebt de tijd nog hahaha!En nee het is niet gek om bindingsangst te hebben. Zei die mafketel van 33 met GENOEG relaties achter de rug. Vertrouw op je gevoel en als het niet goed voelt, er zijn meer mensen op deze wereld die zich onzeker of angstig voelen en op jou of jullie leeftijd is dat supergezond om je dat af te vragen! Stoere vraag en je komt er wel uit, met hem/haar, en anders een ander! (klinkt sletterig, was ik ook ooit) Maar angst is een slechte raadgever en zeg er gelijk bij dat ondanks jullie leeftijden bij elkaar opgeteld ik ouder ben, met hetzelfde probleem zit maar 3 relaties heb kunnen redden in jullie leeftijdscategorie als "oompje". VOLG JE HART! dan komt de rest vanzelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan,.. dat is een fase in je leven en het komt omdat alles veranderd aan je lichaam en het is gewoon de puberteit;),.. bij elk mens ligt het anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor!

Bindingsangst is de angst om zich te hechten aan iemand uit angst om gekwetst te worden, verlaten of afgewezen te worden. Vaak is het vertrouwen in belangrijke personen reeds vroeg in het leven gebroken door negatieve ervaringen. Iemand met bindingsangst kan daardoor niet echt psychisch en/of lichamelijk intiem zijn.

Het kan dus zeker, het heeft niets te maken met je ervaring in positieve zin - meestal komt het door bijvoorbeeld het wegvallen van een ouder op (zeer) jonge leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bindingsangst tussen jongeren van veertien tot zeventien jaar oud is niet alleen zeer goed mogelijk..maar zelfs de leeftijd waarop mensen het meest vatbaar zijn voor die 'kwaal'

Bindingsangst is vaak het gevolg van onzekerheid en juist de onzekerheid komt bij vrijwel alle jongeren van die leeftijdsgroep voor.

Vaak hebben zij al met negatieve problemen als afgewezen zijn en/of stuk met gelopen liefdesrelaties, te kampen gehad.

Waardoor zij er angst voor krijgen zich nog aan iemand te 'geven'..dus zich aan iemand te binden..

Soms komt het zelfs voor dat ouders een zo perfecte relatie met elkaar hebben dat de jongere vreest dat dit voor hem/haar niet weggelegd is..c.q. onbereikbaar zal zijn.. en ontwikkelt zich geleidelijk aan hun bindingsangst..

Het antwoord op je vraag is een volmondig: 'Ja, dat kan heel goed het geval zijn'

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit een leeftijd is waarop het bij jou tot uiting komt, maar het komt in alle leeftijden voor en is vervelend als je het hebt. Succes en zet hem op!