Hoe ga je om met een valse beschuldiging voor vreemdgaan?

Als jouw partner niet van deze gedachte af te brengen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.9K
Amadea
12 jaar geleden
Dan zit het tussen jullie duidelijk niet goed. Heeft het dan nog zin om bij elkaar te blijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort ongegronde jaloezie heeft vaak meer met de behoefte aan controle dan met liefde te maken.
Een waarschuwingsteken voor een 'foute man' zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sannebree: helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als dat bij haar weg is stelt de relatie ook niet veel meer voor
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb nu 5jaar een relatie mijn partner is al meerdere malen fysiek agressief geweest, marteld mij mentaal! En nu komt het beste hij zegt al enige tijd dat ik een HOER ben en dat ik hem al 2j elke dag dag in en uit bedrieg! Ik heb nog nooit iemand bedrogen als ik mijn partner wil bedriegen zal ik het wel eerst gedaan maken! Ik woon in een sociale woning en heb al reeds een andere aangevraagd als aleenstaande met 3kinderen dit lijkt me de beste oplossing! Ik heb in het verleden een drug probleem gehad en 3j geleden had ik een herval en kvoelde zou de band tussen mij en mijn partner kapot gaan, dus is het eigenlijk al 3j het slecht gaat! We doen niks meer samen( wel nog sex hebben) we spreken niet meer met elkaar! Het enige we doen is elkaar verwijten en veel stress bezorgen! 1 ding weet ik 100% zeker! “ dat alles goed komt!” Mijn raad is aan alle vrouwen die gelijkaardige problemen hebben, jullie worden gebruikte, het is tijd om aan jezelf te denken ipv je partner!

Het beste antwoord

Wat jij doet is geestelijk vreemdgaan. In zoverre heeft jouw partner helemaal gelijk. Er is duidelijk een hele intieme en vertrouwelijke relatie tussen jou en deze andere vrouw. Jouw partner voelt heel duidelijk aan dat jullie heel veel dingen niet meer samen delen en dat jij deze dingen wel met die andere vrouw deelt/bespreekt. Beste Savanna, jij denk misschien dat vreemdgaan pas zo heet als je met iemand het bed gedeeld hebt, maar op de vloer is het net zo erg. Dat is natuurlijk een grapje, maar ik wil hiermee zeggen dat de grens tussen geestelijk vreemdgaan en de rest maar één stapje is. Neem je partner dus serieus, want ze heeft gelijk. Als je met haar verder wil. verbreek dan alle contact met die andere vrouw, want zo heeft jouw partner geen enkele kans meer om nog iets van jullie relatie te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist en goede research gedaan. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....Men zegt ook wel: Nooit je vrienden opgeven! Een goede vriendschap opgeven voor een onzekere partner is nog al wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ mamarianne, dank je wel. De woorden die jij hebt getikt betekenen heel erg veel voor me! Zoals jij het verwoord heb ik er nooit over nagedacht. Maar dit is zo ontzettend waar! Nu pas voel ik eigenlijk pas de emotie opkomen, en begrijp ik waarom zij zich zo voelt. Ik bleef me maar verdedigen dat ik geen sex met haar had en verloor uit het oog wat het werkelijke probleem is. Nogmaals dank...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1! Geestelijk vreemdgaan = emotioneel vreemdgaan (emotionele ontrouw)! Savana, ik ben blij dat je tijdig tot zelfinzicht bent gekomen! Mijn ex kwam daar helaas te laat mee, toen het kwaad al was geschied. Emotioneel vreemdgaan doe je gewoon niet. Wil je het goed doen, ga dan echt vreemd (door met een ander naar bed te gaan)! Tis alles of niets ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (8)

Het enige wat je kan doen is praten, praten....

Maar dat niet alleen: vooral luisteren.

Waarom zijn die beschuldigen er?
Waarom heeft jouw partner dat idee?
Wat is er gebeurt?
Maar vooral: wat voelt jouw partner en waarom?

Luister heel goed naar wat zij zegt en wat zij denkt!

Dan kan je op een rustige manier die beschuldigen weerleggen.

Als jouw partner overmatig jaloers is, op het ziekelijke af, dan is daar weinig aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn partner baseert het op gesprekken (email en sms) die ik heb met een goede vriendin. Ze is geschokt dat we zo een goede relatie hebben. In haar hoofd kan het niet anders dan dat we vreemd gaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze voelt walging en pijn. En dat doet mij mij heel veel pijn ook. Juist omdat je van jezelf zeker weet dat je de waarheid spreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel herkenbaar.
Mannen met een beste vriendin
en een onzekere partner. Het is aan jou om hier een weg in te vinden.
De vriendin opgeven?
Minder contact met de vriendin?
De relatie verbreken? ..............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou je contact verbreken met 1 van de twee?
als je partner onzeker is over jou relatie daarmee, probeer haar dan zeker te maken daarvan. bv:
-je bent zulke goeie vrienden, omdat er geen romantische gevoelens zijn.
-je liet haar die e-mails & smsjes zien, omdat je niets te verbergen hebt daarover. toch? ^^
Ik raad je aan om rustig te blijven.
En kalm met hem te praten wordt niet boos.
Je kan hem wel proberen duidelijk te maken dat hij denkt dat je vreemd gaat iets zegt over het vertrouwen dat hij in je heeft.

Ik weet je situatie niet en ook niet de omstandigheden.
Maar rustig uitpraten is de beste oplossing, beter dan schreeuwen want dan zal hij ook denken dat je wat te verbergen houdt.

Als hij je wat vraagt bijv. Wat deed je gisteren in de stad etc.
Leg het hem rustig en eerlijk uit.
Ook als je met iemand van het andere geslacht samen was moet je hem gewoon vertellen waarom enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraagsteller is een man
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben inderdaad een man. Maar dat maakt niet zoveel uit in dit geval (hoop ik). Bedankt voor je antwoord. Ik heb altijd eerlijk uitleg gegeven waar en met wie ik was. Maar voor haar gevoel ging ik vreemd, en dat gevoel is voor haar de waarheid. En blijkbaar ook een kleine stap naar de gedachte dat ik sex zou hebben met haar... En dit zit er zo enorm diep in, dat dit voor haar dus blijkbaar de waarheid is...
Ken je t spreekwoord zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten is je partner misschien vreemd gegaan of is hij misschien erg jaloers ik zou maar eens een heel goed gesprek aangaan heb je nog zin in een relatie waar je je iedere keer in moet verdedigen veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zo.n partner gehad,nou moeilijk om mee te leven hoor het ene probleem was nog niet opgelost of het andere begon al weer, als iemand ziekelijk jaloers is loop jij zelf altijd op eieren.Als je een x schuin kijkt hup dan heb je het al weer gedaan.Praat nog eens goed,zeg als deze situatie blijft, dat je er niet mee kan leven. misschien geeft dit een schok effect.
Het allerbeste.
12 jaar geleden
Elkaar blindelings durven en ook kùnnen vertrouwen, is een pure noodzaak voor een goede relatie.

Echter..rekening houden met elkaars gevoelens, is minstens zo belangrijk..

Dat je partner gevoelsmatig in opstand komt, tegen wat jij een onschuldige vriendschap vindt, kan ik zeer goed begrijpen.

De beschuldigingen' die zij uit moet je daarom niet als beschuldigingen aanmerken maar als een uiting van angst om jou aan een andere vrouw te verliezen.

En een vrouw voelt haarscherp aan..als een andere vrouw 'haar' gebied betreedt..of zelfs maar..dreigt te betreden..

Noem het voor mijn part ..jaloezie.. maar ik zie het veel meer als het benoemen van een panische gedachte die haar wellicht al vele nachten wakker heeft doen liggen.

Hoe je om moet gaan met die 'valse beschuldigingen' lijkt mij niet zo moeilijk.

Kies duidelijk voor je partner en zèg haar dat ook, praat met haar, begrijp haar zorgen en angsten, breek met die andere dame of breng die 'vriendschappelijke' relatie terug tot een, voor je partner, aanvaardbaar niveau.

En dan nog even dit: Wees niet boos op haar..maar wees dankbaar dat zij is..zoals ze is..want haar 'jaloezie' is een bewijs van haar liefde..voor JOU.

Na alle doorgestane emoties verdient je partner nu wel een warme knuffel van jou..lijkt mij. Eentje waaruit jouw liefde voor haar duidelijk blijkt.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeeel mooi!!!!! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor dit inderdaad mooie antwoord. Ik ben het ontzettend eens met de eerste stuk. Alleen het stuk waar je zegt: "kies duidelijk voor je partner" heb ik moeite mee. Ik kan niet leven in een relatie waar ik word beschuldigd voor sex met een andere vrouw. Dit is puur een vertrouwenskwestie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het geen prettige gedachte om je van overspel beschuldigd te voelen of te weten, zoiets zou ook mij pijn doen. Maar ik vermoed toch dat zij niet de bedoeling heeft jou pijn te doen..maar zich eerder wat door heel die situatie bedreigd heeft gevoeld. Zij reageerde wellicht een beetje onhandig/onbeholpen op heel die kwestie, maar n.m.m. was dat zuiver uit liefde voor jou.. Als jullie samen praten..echt gaan praten..moeten jullie nog tot elkaar kunnen groeien. Als zij angst heeft om jou te verliezen aan een andere vrouw.. betekent dat toch feitelijk dat zij nog altijd heel veel van jou houdt.. Geef háár, jezelf èn jullie relatie een kans..en laat jullie liefde weer opbloeien. Ik geef jullie (ongevraagd) dit advies..omdat er tegenwoordig zoveel verbintenissen vast lopen..soms zelfs om niets belangrijks .. En elke relatie die behouden kan blijven..zie ik als een groot winstpunt. Groet, Ton
aan jou de taak om uit te leggen waarom je vertrouwelijk dingen die je gewoonlijk met een partner bespreekt met een vriendin bespreekt.

leg uit waarom het niet met je partner kan en juist die vriendin hiervoor uitzoekt.

je weet zelf wat er kan gebeuren als mensen aansluiting vinden bij elkaar, en elkaar vertrouwen, begrijpen en dus op elkaar aanluiten (en waarschijnlijk ook wel wat er kan gebeuren en welk effect dit heeft als dit niet het geval is)

je bent een persoonlijke en intiemen grens overgegaan, en of dit nu met een sms of mail is, of met platte sex maakt niet altijd uit.

het gaat dus in feite niet over vreemdgaan zelf, maar om het idee wat er achter zit. je hebt gewoon het vertrouwen geschaadt, welke reden hier je dan ook voor hebt (snap wel dat je het niet met opzet doet, en er niets kwaads achter ziet maar zo werkt het voor je partner in ieder geval niet)

Toegevoegd na 2 minuten:
p.s.
mocht je met spoed een kamer zoeken: vraag dan vooral niet aan je partner of ze wat weet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor dit antwoord wat overeen komt met wat anderen indedaad ook zeggen. Het is inderdaad een bevestiging voor me dat het een gevoelskwestie is geworden. p.s.
deze kamer is voor haar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel voor je spontane reactie. ook als de kamer voor haar is zal ze wat achterdochtig kunnen zijn in deze sitautie (zit ik daar en kan jij lekker close je ding bespreken en wellicht toelichten in 'real life') vervelend als je je zo op glad ijs bevind door de (vrij logische) gedachte en gevoel wat je vriendin erbij heeft. ik denk echt dat je goed rond de tafel moet gaan zitten om dingen toe te lichten, maar van de andere kant zijn emoties en ideen van een ander niet iets waar je je uberhaupt tegen kan 'verdedigen' lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ eucalypje, mijn vriendin zoekt een kamer. Het is duidelijk dat we (voorlopig) elkaar niet meer willen zien. En als ik heel eerlijk ben dan wil ik dat ze weg gaat omdat ze mij beschuldigd en dus mij niet vertrouwd. Helaas is het probleem nu even dat ze vind dat het huis ook van haar is. Dus ze wil niet zomaar weg…
Vraag is waarom denkt je partner? Geef je misschien aanleiding hier tot toe of is je partner jaloers?

In iedergeval blijven praten hoe moeilijk het soms ook kan zijn.En blijft dit tussen jullie in staan dan zou ik aanraden om in therapie te gaan.Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek. Vraag hoe waarom hij/zij dit denkt en luister vooral goed. Heb je na dit gesprek zijn/haar vertrouwen nog niet terug gewonnen? Dan moet je je mischien eens afvragen wat een relatie waard is wanneer je geen vertrouwen in elkaar hebt...
Succes