Hoe ga je om met een valse beschuldiging voor vreemdgaan?

Als jouw partner niet van deze gedachte af te brengen is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat jij doet is geestelijk vreemdgaan. In zoverre heeft jouw partner helemaal gelijk. Er is duidelijk een hele intieme en vertrouwelijke relatie tussen jou en deze andere vrouw. Jouw partner voelt heel duidelijk aan dat jullie heel veel dingen niet meer samen delen en dat jij deze dingen wel met die andere vrouw deelt/bespreekt. Beste Savanna, jij denk misschien dat vreemdgaan pas zo heet als je met iemand het bed gedeeld hebt, maar op de vloer is het net zo erg. Dat is natuurlijk een grapje, maar ik wil hiermee zeggen dat de grens tussen geestelijk vreemdgaan en de rest maar één stapje is. Neem je partner dus serieus, want ze heeft gelijk. Als je met haar verder wil. verbreek dan alle contact met die andere vrouw, want zo heeft jouw partner geen enkele kans meer om nog iets van jullie relatie te maken.

Het enige wat je kan doen is praten, praten.... Maar dat niet alleen: vooral luisteren. Waarom zijn die beschuldigen er? Waarom heeft jouw partner dat idee? Wat is er gebeurt? Maar vooral: wat voelt jouw partner en waarom? Luister heel goed naar wat zij zegt en wat zij denkt! Dan kan je op een rustige manier die beschuldigen weerleggen. Als jouw partner overmatig jaloers is, op het ziekelijke af, dan is daar weinig aan te doen.

Ik raad je aan om rustig te blijven. En kalm met hem te praten wordt niet boos. Je kan hem wel proberen duidelijk te maken dat hij denkt dat je vreemd gaat iets zegt over het vertrouwen dat hij in je heeft. Ik weet je situatie niet en ook niet de omstandigheden. Maar rustig uitpraten is de beste oplossing, beter dan schreeuwen want dan zal hij ook denken dat je wat te verbergen houdt. Als hij je wat vraagt bijv. Wat deed je gisteren in de stad etc. Leg het hem rustig en eerlijk uit. Ook als je met iemand van het andere geslacht samen was moet je hem gewoon vertellen waarom enz.

Ken je t spreekwoord zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten is je partner misschien vreemd gegaan of is hij misschien erg jaloers ik zou maar eens een heel goed gesprek aangaan heb je nog zin in een relatie waar je je iedere keer in moet verdedigen veel sterkte

Zelf zo.n partner gehad,nou moeilijk om mee te leven hoor het ene probleem was nog niet opgelost of het andere begon al weer, als iemand ziekelijk jaloers is loop jij zelf altijd op eieren.Als je een x schuin kijkt hup dan heb je het al weer gedaan.Praat nog eens goed,zeg als deze situatie blijft, dat je er niet mee kan leven. misschien geeft dit een schok effect. Het allerbeste.

Elkaar blindelings durven en ook kùnnen vertrouwen, is een pure noodzaak voor een goede relatie. Echter..rekening houden met elkaars gevoelens, is minstens zo belangrijk.. Dat je partner gevoelsmatig in opstand komt, tegen wat jij een onschuldige vriendschap vindt, kan ik zeer goed begrijpen. De beschuldigingen' die zij uit moet je daarom niet als beschuldigingen aanmerken maar als een uiting van angst om jou aan een andere vrouw te verliezen. En een vrouw voelt haarscherp aan..als een andere vrouw 'haar' gebied betreedt..of zelfs maar..dreigt te betreden.. Noem het voor mijn part ..jaloezie.. maar ik zie het veel meer als het benoemen van een panische gedachte die haar wellicht al vele nachten wakker heeft doen liggen. Hoe je om moet gaan met die 'valse beschuldigingen' lijkt mij niet zo moeilijk. Kies duidelijk voor je partner en zèg haar dat ook, praat met haar, begrijp haar zorgen en angsten, breek met die andere dame of breng die 'vriendschappelijke' relatie terug tot een, voor je partner, aanvaardbaar niveau. En dan nog even dit: Wees niet boos op haar..maar wees dankbaar dat zij is..zoals ze is..want haar 'jaloezie' is een bewijs van haar liefde..voor JOU. Na alle doorgestane emoties verdient je partner nu wel een warme knuffel van jou..lijkt mij. Eentje waaruit jouw liefde voor haar duidelijk blijkt. Groet, Ton

aan jou de taak om uit te leggen waarom je vertrouwelijk dingen die je gewoonlijk met een partner bespreekt met een vriendin bespreekt. leg uit waarom het niet met je partner kan en juist die vriendin hiervoor uitzoekt. je weet zelf wat er kan gebeuren als mensen aansluiting vinden bij elkaar, en elkaar vertrouwen, begrijpen en dus op elkaar aanluiten (en waarschijnlijk ook wel wat er kan gebeuren en welk effect dit heeft als dit niet het geval is) je bent een persoonlijke en intiemen grens overgegaan, en of dit nu met een sms of mail is, of met platte sex maakt niet altijd uit. het gaat dus in feite niet over vreemdgaan zelf, maar om het idee wat er achter zit. je hebt gewoon het vertrouwen geschaadt, welke reden hier je dan ook voor hebt (snap wel dat je het niet met opzet doet, en er niets kwaads achter ziet maar zo werkt het voor je partner in ieder geval niet) Toegevoegd na 2 minuten: p.s. mocht je met spoed een kamer zoeken: vraag dan vooral niet aan je partner of ze wat weet!!

Vraag is waarom denkt je partner? Geef je misschien aanleiding hier tot toe of is je partner jaloers? In iedergeval blijven praten hoe moeilijk het soms ook kan zijn.En blijft dit tussen jullie in staan dan zou ik aanraden om in therapie te gaan.Sterkte.

Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek. Vraag hoe waarom hij/zij dit denkt en luister vooral goed. Heb je na dit gesprek zijn/haar vertrouwen nog niet terug gewonnen? Dan moet je je mischien eens afvragen wat een relatie waard is wanneer je geen vertrouwen in elkaar hebt... Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100