Ik wil mijn overleden opa zien, wie kan me meer uitleg geven?

Toegevoegd na 50 seconden:
Mijn opa is al een paar jaar overleden, en in mijn droom heb ik hem gezien, nu wil ik hem graag in het echt zien.

hoe kan ik contact met hem maken zonder dat het gevaarlijk is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (13)

Als je dat echt wilt (en er in geloofd)
Kan je contact opnemen met een paragnost

Bijv.: http://www.lammertbegeman.nl/paragnost.htm
Maar er zijn er nog meer, ook mensen die gespecialiseerd zijn, op een bepaald vlak
(bijvoorbeeld geesten)

Toegevoegd na 25 seconden:
Het is niet gevaarlijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet, je kan hem niet in het echt zien als hij dood is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
En toch is het beter dan het uwe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Deus, als ze er in gelooft, en haar geld er aan wil verspillen, moet ze zeker naar een paragnost of andere goochelaar gaan, maar ze moet zich wel realiseren dat ze gewoon beduveld wordt.
Een gewaarschuwd mens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind dit een goede uitleg, al zal het net zijn wat de vraagsteller wil horen m.i. beter dan verwijzen naar iemand die een opa zou kunnen tonen aan iemand ALS je erin geloofd, maar gelijk ff de geest uit je knip haalt omdat het 99 van de 100 keer zo belachelijk veel moet kosten dit 'contact'. ze zou ook naar char kunnen gaan waar (hoe bijzonder) elke geest een soort van LINGO speelt (ze zeggen NOOIT hoe ze heten, het is altijd een gok en raad spelletje) weet je, als je er zou echt in geloofd kan je ze overal en altijd zien, elk moment dat je wil, en zelf als je het NIET wil. of het gezond is voor je psyche is een andere vraag. mijn vader is nu bijna 2 jaar geleden overleden. ik denk dat het beter is te aanvaarden en te accepteren dat dit gewoon de waarheid is. ik zie hem niet meer, hoor hem niet meer, kan niet meer hem praten, kan me niet meer aan hem ergeren, en kan niet meer hem lachen. ik ga niet stilstaan bij dingen waarvan ik weet dat ze niet kunnen zonder dat ik mezelf voor de gek hou. en als ik een keer over hem droom is dat enorm gezellig, maar zeker geen bezoekje van 'generzijde' .....MIJNS inziens dus.
Als u het mij toestaat zou ik hier graag een Bijbels antwoord op geven.

Aangezien de doden „zich van helemaal niets bewust” zijn, is het in werkelijkheid onmogelijk met hen in contact te treden (Staat in het bijbelboek ;Prediker 9:5).

Gods wet aan Israël verbood het ondervragen van de doden, en op de beoefening van spiritisme stond de doodstraf.

En in het Nieuwe Testament wordt uitdrukkelijk gezegd dat degenen die spiritisme beoefenen, „Gods koninkrijk niet zullen beërven” (bijbelboek Galaten 5:20, 21; Opbenbaring 21:8).

Er is maar één mogelijkheid om gestorven geliefden terug te zien.
Dat is straks onder de regering van Gods Koninkrijk.
Bid of jij daar mag zijn ,bid dat God je lieve opa een opstanding mag geven.

Jezus zei in wat opgetekend staat in het evangelie van Johannes 5:28, 29:

... Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.

Veel sterkte toegewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
capthavoc
12 jaar geleden
echt wel + je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iets geen zin heeft (doden horen niets en kunnen niets) waarom staat er dan een straf op?
hoe kan je ze ondervragen? niemand heeft de garantie dan men dierbaren terugziet, niet omdat het in een boek staat lijkt me. en daarbij, stel nu dat mijn opa een SSer wat niemand wist, maar wel een hele leuke opa was.
wie zegt dat ie niet naar de hell gaat (of hoe men het noemen wil) en mijn opa helemaal niet terug zie, als bid ik elke avond. is het niet zo dat iemand een opstanding krijgt of niet (er even van uitgaande dat het zo zou zijn) heeft het bidden met deze vraag dan wel eens zin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas kan ik hier geen + op geven, met niveau 1.
Toch een goed antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sja dan moet je natuurlijk wel weten wat goede en verachtelijke dingen dan zijn he. wat de een goed vind kan de ander totaal fout vinden omdat alles zon beetje in deze wereld beide elementen bevat en niet de gehele bijbel meer klopt, omdat hij zonodig een aantal eeuwen geleden herschreven moest worden door enkele lui die vonden dat hoe het was, moest veranderen. Maar goed das weer een ander verhaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhaal is:
16000 handschriften zijn er nog te vinden ,gaan tot voor 200 vChr. Vergelijk maar hoe het overschrijven is verlopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn er ook vele verbrand. Die waar de waarheid in stond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is dan de waarheid vraag ik me af. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groot deel daarvan is wel terug te vinden in Chinese geschriften. Zhuang Zi bijvoorbeeld
het contact met de doden kan je niet maken..
er is geen persoon die dat kan doen en als er iemand is die zegt dat het kan..dan liegt deze en wil jou blij maken met niets...

je opa zit in je hart, en daar moet je hem koesteren, denk terug aan de mooie momenten die je samen hebt gehad..
neem zijn foto's en kijk ze door, ...

in je hart daar wonen mensen die daar altijd thuis zijn...en die daar altijd blijven wonen ook als ze niet meer bij je zijn ,,,

sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas nathalie je kunt overledenen niet altijd oproepen om te gaan verschijnen .
Dat is maar voor weinig personen weggelegd die overleden personen kunnen oproepen .
Je zult met de gedachten moeten leven dat jou opa wel aan jou denkt en ook af en toe een bezoekje zal brengen .
Toen jij die droom had toen was hij ook bij jou op bezoek
en via die droom heeft hij ook met jou contact gezocht .
En hou die gedachte om jou opa een maal weer te zien in jou hoofd en dan zal hij misschien wel eenmaal aan jou verschijnen .
En wees tevreden dat je over hem gedroomd hebt en via deze droom hij jou heeft laten zien dat hij veel van jou houd .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- opa is er niet meer, dus niemand kan in contact met zijn geest komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is meer tussen hemel en aarde .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herstel teun, jij bent er persoonlijk van overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde. er zijn ook mensen die ervan overtuigd zijn dat het niet zo is, simpelweg omdat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er meer is tussen hemel en aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is nu het grote probleem .
Vele mensen zeggen : ik geloof er niet in dus het bestaat niet .
En mensen die er ervaring mee hebben kunnen het niet bewijzen .
De uitleg is eenvoudigL helaas kun je je overleden opa niet meer zien, behalve in je dromen. Hij bestaat alleen nog in je herinnering, en in de herinnering van andere mensen. Koester die herinnering en laat je alsjeblieft niet beduvelen door paragnosten en andere oplichters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets waarin jij niet geloofd kan toch wel bestaan !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan niet als je er niet in geloofd. daarom heet het ook de kracht van de illusie. ik zie geen geesten, hoor geen geesten, voel geen geesten etc omdat ze voor mij #persoonlijk# niet bestaan. dat ze voor wel bestaan is heel begrijpelijk, maar ik vind het een beetje kortzichtig om er een algemene waarheid van te maken. iets zijn ding, dat je eventueel kan respecteren zonder een ander van het tegendeel te moeten overtuigen.
Je opa is overleden , dus hij is er niet meer . Hoe het werkt na het overlijden , is een groot mysterie , weinigen hebben werkelijk kunnen ervaren hoe het werkt ( en er over na vertellen ) .

Maar er is ( veel ) meer dan wij mensen in het dagelijks leven kunnen zien. Je opa had een ziel , zijn ziel is niet weg. Wel is het goed mogelijk dat hij naar het licht is ( wat we daar ook onder kunnen verstaan ) en dat hij vanuit het licht , onbereikbaar is voor ons mensen.

Soms , heel soms blijft een overledene wat langer in onze buurt . We kunnen hem niet zien en niet met hem / haar praten. Maar in het zeldzame geval dat hij nog in de buurt is , en nog niet naar het licht is getrokken , kan je hem nog ervaren.

Echter in dat geval is het nog steeds een heel lange weg om hem bij je te ervaren .
Begin met de wens om hem in je slaap te ervaren. In onze slaap denken en voelen we op een ander niveau en kunnen we de andere dimensie betreden , waar we de overledene kunnen aantreffen. Stel hem dan een vraag. Dit is het moeilijke deel , want het is zeer moeilijk om je te realiseren dat je ook tijdens je droom een vraag kan stellen . Stel je iedere avond vóór het slapen gaan voor dat je je vraag kan stellen aan je opa tijdens je droom.

Naarmate je gevoeliger wordt voor spirituele wereld kun je meer gaan ervaren.

De kans om je opa terug te zien of te voelen , blijft echter klein . Bereid je voor op de teleurstelling als het niet lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe begrijpelijk ook als je iemand zo mist, als we nog gewoon met mensen zouden kunnen communiceren die niet meer onder ons zijn, zou er nauwelijks verschil zijn tussen leven en dood. Helaas is het verschil 100 %, en dat verschil er natuurlijk wel, en hoort praten met doden niet tot de mogelijkheden.

Er zijn wel mensen die dat denken of beweren te kunnen, en hoewel die soms heel overtuigend kunnen zijn (en soms ook gewoon heel doorzichtig) maar dat betekent niet dat jij die illusie ook kunt oproepen. Wel kun je iemand vinden die een toneelstukje voor je wil opvoeren en je daarin vertellen wat jij zó graag wilt horen. Dat is en blijft echter (jezelf) voor de gek laten houden, al kunnen mensen er wel een zekere troost aan ontlenen.

Echt gevaarlijk is dat niet meteen, althans, als het bij nep-communicatie ala Derek Ogilvie blijft. (praten met doden). Het 'oproepen' van 'geesten' middels een 'spiritistische sceance' is weer van een andere orde, en kan vrij ernstige psychische problemen veroorzaken, Hou je daar dus als het even kan verre van. Zodra je namelijk echt dingen gaat zien die er beslist niet meer zijn, haal je je in potentie een hoop problemen op de hals. En dat is eigenlijk nooit ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De droom is echt, maar dan in een andere realiteit of dimensie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is dit zoals velen voorgaanden je al uitgelegd hebben, niet mogelijk.
Met alle respect voor alle anderen, adviseer ik je niet mee te doen met spiritisme of al het andere.
Gevaar is, naar mijn mening, hierbij wel ingegrepen.
Naast dat - lijkt het me een erg slecht plan.

Alle succes en sterkte toegewenst, wees op je hoede en probeer te begrijpen dat dit niet mogelijk is.
Wanneer dit wel mogelijk was geweest, had je hoogstwaarschijnlijk heel wat mensen blij kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dood hoort bij het leven.
aan de ene kant worden mensen geboren, en aan de andere kant moet je afscheid nemen van mensen.

Uiteindelijk maar goed ook, stel dat iedereen die ooit bestaan had nog in leven zou zijn.. zou een drukke boel worden hier.

Personen die overleden zijn, bestaan enkel nog in je gedachten. Vandaar dat je er over hebt kunnen dromen.

Mijn opa is zo'n 20 jaar geleden overleden. En ik zou hem ook heel graag nog een keer zien.
Maar dat moet je gewoon accepteren dat dat niet meer mogelijk is.

Denk terug aan de mooie momenten die je met je opa hebt mogen beleven. En dat hij vast zeker te weten de meest trotse opa op zijn kleindochter geweest is, en dat nog zou zijn als hij nog zou leven.

De enige manier om 'contact' te hebben, is dus gewoon af en toe aan de leuke momenten met je opa terugdenken. En kijk of je een mooie foto van hem hebt.
Dan is hij weer even bij je.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lieffffff +
walter
12 jaar geleden
Ik kijk gewoon naar hoe gek mijn opa op zijn kleinkinderen was. Iedereen die mijn opa kende, kende zijn kleinkinderen ook.. omdat hij aan iedereen onze foto's liet zien :-)
En als hij nog in leven zou zijn, zou dat nog steeds hetzelfde zijn. En ik denk dat iedere opa zo over zijn kleinkinderen denkt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker weten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg dat je opa trots op je kan zijn. hij zou niet willen dat je gaat zoeken of stil blijft staan. hij zou niet willen dat je jezelf pijn doet door zijn dood en hem niet los te kunnen laten. je bent het naar jezelf verplicht om verder te gaan, en verdriet en pijn hoort hierbij en mág hierbij.
stap hier niet overheen, zoek geen manier om het te verzachten want dan duurt het erg lang om het te verwerken. denk aan de leuke dingen van je opa. vertel ons b.v. waarom het zo'n leuke opa was. wat maakte hem zo bijzonder? wat waren nu dingen waarvan je denkt 'dat was gewoon écht typisch voor mijn lieve opa'. het gemis mag, maar focus je eens op de trots? wat voel je daarbij? waar ben je dankbaar voor? wat was voor je opa belangrijk? hoe keek hij tegen het leven aan? waarom koos bij voor deze manier, wat was zijn drijfveer? probeer het los te zien van de pijn en het verdriet, terwijl het ene niet aan het ander hoeft af te doen. lucht je hart, er zijn hier genoeg luisterende oren! je vind herkenning, erkenning, begrip, en steun. dit zal je ook sterken. bovendien is er de optie om een PB te sturen naar iemand waarvan jij denkt: hier vind ik aansluiting.
wie het ook mag zijn: 99 van de 100 mensen kennen het gemis van een dierbare, ze weten hoe het is, ze weten hoe het voelt. voel je dus niet belast om te vertellen wat er op je hart ligt, het kan zo enorm opluchten...... nogmaals sterkte, wees trots op je opa, en zorg ervoor dat je ook trots kan zijn op jezelf :)
Het kán gebeuren maar dan gaat dat spontaan. dat kan ook via andere zintuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan gebeuren als je,je daar mee inlaat dus met mensen die dat " kunnen" contact maken met je opa. Dat je daar psychisch last van krijgt. En ook andere dingen gaat zien die er helemaal niet zijn. Niet doen dus.