Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe meld je een kind aan bij pleegzorg?

Ik ben een project aan het maken wat gaat over pleegzorg. In dit project staat een vraag vermeld die alsvolgt luidt: Wat is de precieze procedure die een kind moet volgen voor aangemeld te worden bij pleegzorg? Dus vanaf het allereerste begin.

Ik kan alleen vinden hoe je pleegouder kunt worden maar hier heb ik niks aan.

Kan iemand me verder helpen?

Alvast harstikke bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
751

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een kind belandt meestal via officiele instanties in de pleegzorg. Misschien heb je iets aan deze site:"https://www.pleegzorg.nl/over-pleegzorg/wanneer-pleegzorg/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via bureau jeugdzorg. Er kan een huisarts voor zitten, dan stuurt hij de ouders naar bureau jrugdzorg of hij doet zelf een melding.
Bij bjz volgt een aanmeldingsgesprek, dan een analyse van de situatie. Er kan elders om info worden gevraagd, zoals school, behandelaren. Uiteraard na toestemming can ouders. Als conclusie is dat het kind naar een pleeggezin moet dan doet bjz de aanmelding bij een instelling voor pleegzorg. Dit alkes is op vrijwillige basis.
Werken ouders niet mee, dan is de volgorde: bjz, raad voor kinderbescherming, rechter, bjz, aanmelding intantie pleegzorg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding