hoe noem je de broer van je overgroot opa?

Is dat iets van overgroot oom ofzo??

Weet jij het antwoord?

/2500

een kennis

Nee, dat heet gewoon 'oom'. Tussen jou en je overgrootopa zitten twee generaties, tussen jou en die oom zit niemand en dus kun je diegene gewoon oom noemen. Toegevoegd na 52 seconden: Ik neem overigens aan dat je overgrootvader bedoelt en dus de vader van je opa.

De broer van je opa is je oudoom. Waarschijnlijk zal de broer van je overgrootvader dan een achter-oudoom zijn en de broer van je overgrootopa zal dan je achter-achter-oudoom zijn. Volgens mij bestaat er geen officiële term voor omdat het eigenlijk al te ver weg is, maar qua logica zou dit het moeten zijn.

Een oudoom Toegevoegd na 1 minuut: De broer/zus van je vader/moeder is een oom. Dus de broer/zus van je opa/oma is een oudoom/oudtante. Toegevoegd na 1 minuut: (zie bronnen) Toegevoegd na 2 minuten: Sorry, ik zie nu pas dat het gaat over de broer van je overgroot opa, dan is het een achter-oudoom Toegevoegd na 3 minuten: Deze site kan enorm helpen voor je: http://www.vansandick.com/familie/archief/beeld/familie_relaties.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100