Als mensen het over de jeugd van tegenwoordig hebben, over welke leeftijdsgroep hebben ze het dan?

Gaat dat dan echt over ongeveer 12 tot 18 of kan het ook nog voor de groep 18-25 gebruikt worden? Wettelijk gezien valt deze categorie niet meer in de categorie jeugd...

Toegevoegd na 1 dag:
Dank jullie wel. Ik was benieuwd aangezien vandaag een vrouw in de supermarkt met een groentesoort in haar handen stond en vroeg of ik wist wat dat was. Ze was benieuwd of 'de jeugd van tegenwoordig' dat nog kende. Ik wist niet wat het was. Ik ben 21, en voel mezelf niet meer echt 'de jeugd van tegenwoordig' maar ook niet echt volwassen.

Toegevoegd na 1 dag:
Dank jullie wel. Ik was benieuwd aangezien vandaag een vrouw in de supermarkt met een groentesoort in haar handen stond en vroeg of ik wist wat dat was. Ze was benieuwd of 'de jeugd van tegenwoordig' dat nog kende. Ik wist niet wat het was. Ik ben 21, en voel mezelf niet meer echt 'de jeugd van tegenwoordig' maar ook niet echt volwassen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Tussen de 12 en 19
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt natuurlijk wel uit, of je het over de lichamelijke, dan wel de geestelijke jeugd hebt.
De 1e categorie zal zo ongeveer tussen de 6 en de 20 jaar vallen, terwijl de 2e eigenlijk het hele spectrum van leeftijden bevat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij begint je jeugd al op de leeftijd dat je naar school gaat,tussen je 6e en 18e jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kinderen van 0 tot 6 zijn ook gewoon kinderen.. niet iets anders.
Het is een vrij rekbaar begrip en de leeftijdsgroep is afhankelijk van de leeftijd van de persoon die het zegt.

Heel oude mensen bedoelen met 'de jeugd van tegenwoordig' ook nog twintigers terwijl een docent voortgezet onderwijs alleen de schoolgaande jeugd ermee bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vandaag op tv zeiden ze al van 0 tot 19.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgenmij 12 tot 18