Welke chemische stoffen komen er vrij bij verliefd zijn (man) en waarom kriebelt het dan?

Vroeg het me gewoon af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Bij mannen komt testosteron vrij,en dat bevorderd het verliefde gevoel,en het gaat kriebelen door de testosteron.
12 jaar geleden
Wat we wel weten is dat tijdens de verliefdheid hormonen worden aangemaakt die een bijzonder gelukzalig gevoel veroorzaken. Een van die stoffen (fenylethylamine) is een zogenaamde oppepper waardoor u heel actief kunt worden. Ook worden er in grote hoeveelheden endorfine stoffen aangemaakt waardoor u bijzonder vrolijk en opgewekt gevoel krijgt. Deze endorfine stoffen veroorzaken een vorm van verslaving en dat is de reden waarom u iemand steeds wilt zien wanneer u verliefd bent. Nog een hormoon dat het lichaam tijdens een hevige verliefdheid aanmaakt is amfetamine. Dit is vergelijkbaar met de drug speed, het zorgt ervoor dat u zich gelukkiger gaat voelen en dat uw hart sneller gaat kloppen. Ook maakt het lichaam dopamine aan dat op zijn beurt weer de aanmaak van de stof oxytocine stimuleert, ook wel een knuffelstof genoemd. Al met al is verliefdheid dus een complex chemisch proces.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Kristal
12 jaar geleden
niets aan toe te voegen +1
Kristal
12 jaar geleden
o... tóch!
Imaaan.... waar is je plusje? ;-)))
Annswers
12 jaar geleden
interessant