relatie met een man met de marokkaanse nationaliteit.die al 25 jaar in NL woont Kan hij mijn italiaanse nationaliteit aannemen als we trouwen

Toegevoegd na 21 uur:
we zijn 10 jaar samen en willen in italie wonen en er een zaak opzetten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Niet door simpelweg met jou te trouwen. Het aannemen van een nationaliteit is een zaak tussen de betreffende staat en degene die die nationaliteit wil.

Je kunt denk ik het beste even informeren bij de Italiaanse ambassade naar de mogelijkheid voor iemand die niet in Italië woont om toch de Italiaanse nationaliteit aan te nemen. Maar eerlijk gezegd geef ik je niet veel kans...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee...

Dit staat de Marokkaanse staat niet toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo niet? De hier geboren marokkanen hebben toch ook een dubbele nationaliteit, waarom zou hij er geen bij aan kunnen nemen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Marokkaanse staat mag me rug op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de Marokkaanse staat eist dat de Marokkaanse natoinaliteit de belangrijkste blijft. En de Italiaanse staat tolereerd geen 2 nationaliteiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dirk: Dit moet je niet tegen mij, maar tegen die Marokkanen zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: De Italiaanse staat tolereert geen 2 nationaliteiten? Hier maak je toch even een foutje. Je moet eens kijken hoeveel voetballers de Italiaanse nationaliteit aangeboden hebben gekregen.
Als voorbeeld noem ik Kaka, voormalig speler van AC Milan. Hij heeft op een gegeven moment van Italie een Italiaanse Nationaliteit erbij gekregen, maar hij heeft zijn Braziliaanse nationaliteit nooit opgegeven (dwz: Hij speelt nog steeds voor het Braziliaanse elftal).
En zo kan ik nog wel enkele sporters opnoemen met naast een Italiaanse nationaliteit nog een tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor c4th
Waarschijnlijk wel ja, maar dat zal zijn eergevoel vast weinig goeds doen, aangezien de meeste Marokkanen zwaar vaderlandslievend zijn!
Kunnen jullie samen niet gewoon de Nederlandse nationaliteit aannemen? Hij woont hier tenslotte al 25 jaar, en jij woont hier denk ik ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger werd je vanzelf Italiaans(e) als je met een Italiaans(e) trouwde, maar ik weet niet hoe dat nu geregeld is. Ook zal het een verschil kunnen maken of je hier trouwt, of daar. Het beste kun je navraag doen bij de ambassade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij de Nederlandse nationaliteit heeft, kan hij die opgeven, en dan de Italiaanse aannemen.
Marokkanen kunnen namelijk 2 nationaliteiten hebben.
(natuurlijk alleen volgens de Italiaanse regelgeving, dus die moet je dan even uitzoeken.) Bij mijn weten werkt dit niet "zomaar" door te trouwen.