relatie met een man met de marokkaanse nationaliteit.die al 25 jaar in NL woont Kan hij mijn italiaanse nationaliteit aannemen als we trouwen

Toegevoegd na 21 uur:
we zijn 10 jaar samen en willen in italie wonen en er een zaak opzetten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet door simpelweg met jou te trouwen. Het aannemen van een nationaliteit is een zaak tussen de betreffende staat en degene die die nationaliteit wil. Je kunt denk ik het beste even informeren bij de Italiaanse ambassade naar de mogelijkheid voor iemand die niet in Italië woont om toch de Italiaanse nationaliteit aan te nemen. Maar eerlijk gezegd geef ik je niet veel kans...

Nee... Dit staat de Marokkaanse staat niet toe...

Waarschijnlijk wel ja, maar dat zal zijn eergevoel vast weinig goeds doen, aangezien de meeste Marokkanen zwaar vaderlandslievend zijn! Kunnen jullie samen niet gewoon de Nederlandse nationaliteit aannemen? Hij woont hier tenslotte al 25 jaar, en jij woont hier denk ik ook?

Vroeger werd je vanzelf Italiaans(e) als je met een Italiaans(e) trouwde, maar ik weet niet hoe dat nu geregeld is. Ook zal het een verschil kunnen maken of je hier trouwt, of daar. Het beste kun je navraag doen bij de ambassade.

Als hij de Nederlandse nationaliteit heeft, kan hij die opgeven, en dan de Italiaanse aannemen. Marokkanen kunnen namelijk 2 nationaliteiten hebben. (natuurlijk alleen volgens de Italiaanse regelgeving, dus die moet je dan even uitzoeken.) Bij mijn weten werkt dit niet "zomaar" door te trouwen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100