mijn vriend is zo jaloers dat ik niet meer mag boksen, wat moet ik doen ?

Toegevoegd na 6 minuten:
ik train al 3 jaar maar omdat er jongens wilt hij dat ik niet meer ga, ik hou zo veel van hem maar ik wil niet stoppen ik hou van boksen, what to do ? =(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoezo zou jij niet mogen sporten van hem? Waar is hij precies jaloers op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de tegenpartij? Misschien wil je vriend wel klapjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoppen met van hem houden lijkt mij de beste oplossing. Met zo'n vriend heb je geen vijanden nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens: jij kan toch boksen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begint met: "Ik wil dat je stopt met boksen", daarna gaat het naar, "nee, je mag niet zulke kleren aan", waarna "waarom keek je langer dan nodig naar die man?". Een man die zo bezitterig is, eindigt niet goed.....

Het beste antwoord

Gewoon niet stoppen met boksen. Want als hij eenmaal in de gaten heeft dat ie met jaloers gedrag alles voor elkaar kan krijgen bij jou wat ie maar wil, dan beloon je hem juist met het gedrag wat jij zo verafschuwd.Praat gewoon met hem en werkt dat niet dan *snauw*( om t zo maar even te noemen) je gewoon tegen hem dat je het boksen gewoon leuk vind en niet de jongens die er bij zitten. En werkt dat niet en blijft ie door gaan,met moeilijk doen, dan is het gewoon aan HEM wat ie doet. Of hij accepteert jou en je hobby en hij vertrouwd jou gewoon. (Hij moet er misschien wel even aan wennen) Of hij zoekt zich een grietje op dat een typische meisjes sport beoefent of zich met een echte typische meisjes bezigheid bezig houd. Maar meestal komt het vanzelf wel weer goed als hij eenmaal in de gaten heeft dat je echt te vertrouwen bent dan verdwijnt die jaloezie meestal wel iets naar de achtergrond en komt daar zijn trots naar jou toe voor terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het hem zo vaak uitgelegd maar als ik er over begin eindigt het op ruzie, hij is al zo vaak meegeweest. Ik heb hem daar leren kennen, maar wat ik ga doen is: gewoon weer gaan trainen en dan ziet hij vanzelf dat er niks aan de hand is. Thanks voor je reactie

Andere antwoorden (3)

Heel goed nadenken of hij nog wel jouw vriend mag zijn.
En blijven boksen als jij dat leuk vindt. Soms moet je wat aanpassen aan elkaar, maar echt verbieden vind ik niet horen
12 jaar geleden
Jij hoeft niets te doen.

Je kunt je nooit door je vriend laten voorschrijven
wat jij wel of niet mag doen.

Jij doet niets verkeerds.

En als hij ziekelijk jaloers is, dan moet hij wat doen, namelijk iets doen om zijn jaloezie te verminderen.

Stel je voor:
nu "mag" je niet boksen.
mag je niet op eens sport waar jongens bij zijn?
Mag je straks ook nooit een cursus doen waar jongens ook op zitten?
Mag je straks wel de deur uit?

Nee hoor! NU zorgen dat jij je eigen gang kunt
blijven gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kan hij niet eens mee naar de training,
om te zien hoe het er aan toe gaat?

Jaloezie is een universeel en ongelukkig aspect van de mensheid, want niet alleen is de jaloerse persoon ongelukkig door deze emotie, hij of zij wenst ook een ander ongeluk toe.

Als hij van jou houdt, dan laat hij jou je gang gaan.
En anders is het geen liefde maar bezitsdrang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!!
Hoe oud ben je,hoelang is hij al je vriend?Ik zou er even heel goed over nadenken als ik jou was.Vooral niet aan toegeven.Als je dat doet gaat hij je nog veel meer verbieden.De volgende stap is dat je bepaalde kledingstukken niet meer mag dragen,geen mannelijke vrienden meer mag hebben enz.Maak hem duidelijk dat je dit niet accepteerd en dat het anders over en uit is.