ja dat kan zeker waarom niet, dan heb je weliswaar een onbeantwoord gevoel maar dan denk ik dat doe je jezelf aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat! maar dan moet je het wel duidelijk laten merken aan man/vrouw, dat je het gewoon niet wilt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan makkelijk.
Dan zie je onbewust toch dat
hij niet de juiste is,je verstand
zegt, nee
12 jaar geleden
jazeker.
Stel: je bent getrouwd, hebt kinderen, een huis en bent best gelukkig. Dan wordt je verliefd op een collega/buurvrouw of zo, maar je houdt ook nog van je vrouw en wilt je huwelijk (en kinderen) niet opgeven.
Dan rest er weinig anders dan je verliefdheid onderdrukken en wachten tot het wegzakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
strikt genomen is de vraag of je in dat geval geen relatie wil, of uiteindelijk alleen maar kiest om er niet aan te beginnen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Die laatste zin is iets om over na te denken, dank je wel!
Ja dat kan als jij of die ander al gebonden zijn. Of als de afstand een onoverkomelijk bezwaar is en geen van beiden kan of wil verhuizen. Of als een van beiden ongeneselijk ziek is. Of als een van beiden een levenslange gevangenisstraf moet uitzitten. Of omdat het cultuurverschil te groot is. Misschien zijn er nog wel andere redenen. Het kan dus.
12 jaar geleden
Als je verliefd bent op iemand die je regelmatig ziet en het is wederzijds dan is die relatie er volgens mij al tenminste als die ander je ook laat merken dat ze jou wel heel graag mag. Bedoel je dat je het niet tot intiemer contact laat komen? Ik weet zeker dat er bij het verliefd worden eerst de emoties zijn meestal vraagt dat naar meer. Als je een (seksueel) contact wilt zonder relatie/binding dan hebben we het over bindingsangst. Ik zag dat al bij veel mannen maar of een vrouw hiermee genoegen neemt; ik denk het niet. Ik vind het wel erg fijn voor jou dat je verliefd bent, geniet er maar van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk!
Ieder soort relatie is o.k. Ook geen relatie. Zolang jij er blij mee bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou en of!
Ik ben eens lang en hevig verliefd op iemand geweest. Deze gevoelens waren heel sterk, het was een verliefdheid met alles erop en eraan.
Maar als ik dacht aan een relatie/leven met hem samen, kreeg ik werkelijk de kriebels. We pasten gewoon totáál niet bij elkaar!
Ik kende zijn manier van leven ook zo'n beetje, en zag mezelf daar niet tussen geplaatst!
Ik heb deze verliefdheid gewoon lekker over me heen laten komen, heb heerlijk over hem gefantaseerd en er in mezelf van genoten dat ik verliefd was.
Na een tijdje was de verliefdheid over.
Ik ben niet het type om sex te hebben buiten een relatie, maar ken ook wel verhalen van mensen die verliefd op elkaar zijn en 'het' ook met elkaar doen zonder dat ze een relatie hebben. Het kan dus allemaal ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, en soms kun je gewoon in een fase in je leven zitten waarin je geen relatie wil. Dat wil dan echter niet zeggen dat je opeens van steen wordt en niet meer verliefd kunt worden. Ook dan kan verliefdheid je overkomen, maar kun je ervoor kiezen om er niks mee te doen.
Mijn verhaal samenvattend zou je dus kunnen stellen dat verliefdheid je altijd kan overkomen, maar dat je dan ook nog altijd de keuze hebt om er wel of niet iets mee te doen.