Wanneer weetje dat iemand niet van je houd,zoals het hoort in een relatie?

Dan bedoel ik met zoals het hoort.. zoals het in de liefde hoort en niet alleen in een vriendschap.

Iemand die bijvoorbeeld het uitmaakt omdat diegene wilt stappen met vrienden/vriendinnen, dan kan je daaruit toch wel duidelijk concluderen dat diegene niet van je houdt,althans niet zoals het in een relatie hoort te zijn.. . Als dat gevoel dan al zo is dan is het toch verstandig om niet op zo'n iemand te blijven wachten. Aangezien het gevoel toch niet zal veranderen?
(Bijvoorbeeld iemand zegt alleen.. ik maak het uit omdat ik wil stappen met vrienden en verder vind ik je alleen een lief en leuk meisje.. kan er toch wel van worden uit gegaan dat dit niet meer zal veranderen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Antwoorden (6)

Als je niet de volle aandacht krijgt als je erom vraagt, dan weet je al genoeg...
Dan houdt die ander niet van je en dat alleen is al een reden om weg te gaan, want het zal er NOOIT beter op worden...

Toegevoegd na 1 minuut:
En andersom werkt het ook zo, als je van iemand de volle aandacht krijgt, weet dan dat die ander van je houdt... Partner of niet, maakt niet uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wéét je gewoon. Als je je het af moet vragen dan heb je vaak eigenlijk al het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie bepaalt hoe iemand van een ander dient te houden in een relatie? Dat is hier de vraag volgens mij.

Jij hebt een duidelijk beeld van hoe iemand van jou dient te houden, dat houdt in een vorm van opoffering, een vorm van samenzijn, een vorm van humor etc etc.

Zo heeft iedereen een ander beeld hiervan. Het is dus de bedoeling dat je iemand gaat vinden die dezelfde beeldvorming heeft dan jezelf. Als je diegene gevonden hebt, dan heb je een gelukkige relatie.

Ben er eerlijk over en geef aan wat je van de ander verwacht, maar realiseer je ook dat anderen andere verwachtingen kunnen hebben.

Dus je weet of iemand op de juiste manier van je houdt als dat dezelfde manier is die jezelf voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bedoel je "Wanneer weet je dat iemand van je houdt, zoals het hoort in een relatie?" Of lees ik het verkeert?

Nouja, ik snap je vraag denk ik wel en hieronder mijn antwoord. (ik ga er van uit dat je een meisje bent van rond de 16-20 jaar oud en in deze situatie zit)

Diegene snapt het kennelijk niet helemaal. :P
Diegene doet het voor zijn plezier, een relatie hebben. Hij is zelfs niet verliefd op jou. Laat staan dat hij echt van je houdt.

Diegene denkt niet echt na, als die eerst met jou neemt, maar het daarna uitmaakt omdat hij met vrienden wilt stappen. Als hij het om die reden uitmaakt, zal hij zich wel niet tot jou willen beperken.

Als jij dus diegene zo gek krijgt om toch voor jou te kiezen, zou ik met de vraag blijven rondlopen of diegene niet vreemd gaat.

Als diegene niet van je houdt, en ook niet verliefd is, zal hij zijn eigen belang boven dat van jou zetten. Hij wilt uitgaan, dus zal hij dat doen. Hij wilt vrijheid, dus kiest hij daarvoor.

Als diegene wel verliefd op jou is, zou diegene in het weekend bij je zitten of je meenemen als hij uitgaan. Als je verliefd bent, zit je hoofd niet meer bij andere meisjes maar bij jou. Laat staan dat die het er over heeft. En al helemaal dat die het daarom uitmaakt. Vaak hebben mensen die verliefd zijn alles voor elkaar over.

Als diegene van jou houdt, vraagt hij eerst aan jou wat je van het weekend wilt doen, of je al plannen hebt en of je zin hebt om uit te gaan.
Als hetgeen wat jullie willen doen allebei anders is, komen jullie samen tot een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand behoort 100% voor je te gaan op wat voor manier dan ook. Daar bedoel ik mee dat als je nog jong bent het niet gaat om of hij met je wil trouwen etc maar dat het gevoel wel goed moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent degene die bepaald waar jij genoegen mee neemt. Dit heeft op zich niets te maken met "houden van" want jij kan voor een ander niet beoordelen of hij wel of niet van je houdt. Er zijn mensen die heel egoïstisch zijn, ook in de liefde. En er zijn ook vrouwen die zichzelf zo weinig waard vinden dat ze genoegen nemen met een kruimeltje ipv een heel brood.

In jouw voorbeeld geeft de jongen erg duidelijk aan dat hij niet geïnteresseerd is in een serieuze relatie. Daar is niets mis mee, dat is zijn eigen keuze. Aan het meisje de taak om zich te realiseren dat ze het verdient om iemand te vinden/hebben die een relatie wel serieus neemt en die ook wat over heeft voor een ander.