Waarom durven sommige mannen/jongens een vrouw/meisje niet aan te spreken behalve als ze dronken zijn?

Ik vroeg het me af na een avondje stappen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Zelfverzekerde mannen/jongens spreken je eerder aan omdat ze geen valse schaamte hebben en ook rustig een 'nee' kunnen incasseren.
Ben je minder zelfverzekerd zoals het merendeel van het 'mansvolk' dan ben je bang uitgelachen, meewarig aan te worden gekeken, nare opmerkingen te krijgen enz. Kortom je bent bang om afgewezen te worden, het bekende 'blauwtje' te lopen.
Vaak wil je ook niet afgaan bij je vrienden en er ook niet mee geplaagd worden. Ga je alcohol drinken dan sta je daar niet meer bij stil. Je verlegt automatisch je grenzen en durft ineens alles aan. Je voelt je vrijer en je vergeet je onzekerheid.

Ik denk dat dat de reden is om in nuchtere toestand niet aan te durven spreken. De schuchterheid,
verlegenheid en onzekerheid die zo'n jongen /man heeft
laat hem twijfelen, het is dus een soort van faalangst.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alcohol gooit je remmen eraf, je bent veel zelfverzekerder en denkt dat je alles aan kunt. Normaal zal zo'n persoon dat veel minder sterk hebben of totaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze dronken zijn voelen ze zich zekerder, waarschijnlijk. Nuchter zijn ze waarschijnlijk te bang om afgewezen te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze zich vaak eerst 'moed' in moeten drinken voordat ze op een vrouw/meisje durven te stappen.
Helaas hebben ze dan niet altijd door dat de meeste vrouwen redelijk afknappen op dronken mannen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf niet zo'n drinker. Maar het is voor een man een excuus om een praatje te maken, of het lef te hebben om je aan te raken op de meest stomme wijze. Begin er niet aan, want ze komen de volgende dag met een heel ander karakter naar buiten en ja 50 50 he of je dat bevalt:P