Hoe kan je een ruzie vergeten ?

Hoe kan je een ruzie vergeten ? ik kan het niet het is moeilijk als je ruzie hebt met je vriendin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeten doe je het niet. Het is onmogelijk gericht dingen te vergeten. Wel kun je ermee leren omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door je gehechtheid aan je boosheid, je gelijk hebben, te gaan voelen, en toe te geven.
En door te voelen wat er achter die boosheid zit. Meestal is dit verdriet of angst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je bijna een compleet en goed antwoord, Welkom38.

Antwoorden (10)

Ruzie vergeten kan je niet zomaar, het is namelijk een gevoel en stuk karakter. Als je gevoel er niet achterstaat komt de boosheid toch weer terug op een moment.
Praten lijkt me het beste om het zo snel mogelijk gevoelsmatig weer bij te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeten is moeilijk. Vergeven daarentegen is het een plekje geven en accepteren is dan nog het moeilijkste. Zonder het accepteren dat de ander nu eenmaal zo is, kun je een ruzie niet vergeten.

Als je denkt dat je het nooit zal accepteren zul je erovermoeten praten of de vriendschap zo aanpassen dat je elkaar minder ziet ofzo zodat je je er niet aan kan ergeren. Je moet jezelf wel afvragen dan of dat is wat je wilt.

Ruzie hoort erbij, niemand is perfect, ook jij niet en waar er 2 vechten hebben er altijd 2 schuld, dus kijk ook goed naar jezelf en waarom je er zo een moeite mee hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeven kan altijd, vergeten doe je het nooit. Dat kan ook niet, ervaringen uit je hoofd gooien kan niet. Je kan je wel concentreren op andere dingen in je leven waardoor je deze ervaring opzij kan zetten en je door kan gaan, misschien om deze ruzie goed te maken (als dat nog mogelijk is)? Een verzoening? Niet bij nadenken wie er goed of fout was, als je ondanks die ruzie nog van haar houdt, koop een bos bloemen en vraag ze net als de eerste keer mee uit (bijvoorbeeld....), dan is het makkelijker vergeten.....
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt vergeten is moeilijk natuurlijk. Vergeven is iets anders, dat betekent dat je het de ander niet meer aanrekent. De pijn die je voelt bij de gedachte aan de ruzie, wordt bijna altijd minder met de tijd. En soms vergeet je dingen ook daadwerkelijk, omdat het niet meer belangrijk voor je is, en andere herinneringen gaan overheersen.

Onthoud daarbij: geen mens is perfect, en al wil je nog zo graag, toch kun je last blijven houden van de herinnering aan een ruzie. Je neemt jezelf voor om het haar niet aan te rekenen, maar merkt dat je dat soms ongewild toch doet. Het enige wat je daar volgens mij aan kunt doen, is jezelf opnieuw voorhouden dat je haar wilt vergeven, en proberen je aandacht te verschuiven naar het mooie van jullie relatie, of het mooie aan haar. Tenslotte denk ik dat je het ook jezelf niet te zwaar aan moet rekenen wanneer je merkt dat "vergeven en vergeten" moeilijk blijkt. Zeker vergeten gaat niet van de ene op de andere dag, daar is tijd voor nodig. Soms heel veel tijd zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie een onenigheid, ofwel een ruzie met elkaar hebben gehad, moeten jullie dat juist NIET vergeten..maar ervan leren.

Elkaar vergeven moet wèl en elkaar nadien in de armen vallen..moet zeker ook.

Maar vergeten, dus het feit uit jullie beider hersenen wissen, dat kunnen jullie niet.

Zorg er echter voor dat zoiets niet gaat 'rotten' en praat dus alles op tijd met elkaar uit.

En als je haar houden wilt..vergeef haar dan..want alleen zo kàn dat.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal je leven nog heel moeilijk worden. Als je zo nu en dan ruzie hebt is er niks aan de hand. Wordt het steeds meer dan kun je de vraag stellen of je wel samen verder wil.

En een ruzie kun je vergeten door zaken uit te praten. Als dat niet lukt dan moet je je dus afvragen of je wel voor elkaar bestemd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het echt niet kan vergeten,
dan zou ik proberen afstand
te nemen,dit blijft altijd tussen
jou en je vriendin in staan.
Laat er een tijdje overheen gaan,
misschien heelt de tijd de ruzie.
sterkte.
12 jaar geleden
Uitpraten, en is dat niet mogelijk bij jezelf afvragen of dat nou echt allemaal wel zo is als in je hoofd speelt... spreek haar aan geef haar jouw eigen misstappen toe en vergeef elkaar. Schrijf het van je af, huil uit, geef het even aandacht en ga daarna wat anders doen... zorg dat je bezig bent met je handen zoveel mogelijk maar wel dingen waarbij je je aandacht nodig hebt, zodat je nietr in het verleden blijft hangen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ruzie ontstaat doordat er twee mensen een verschillende visie hebben op iets. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar iedereen zit ook met een "lading" uit vroegere tijden (vaak onbewust) en dan kan dit verschil in visie bedreigend zijn. Het gevolg is dat je oude rekeningen gaat vereffenen, en vaak om kleine dingen zware ruzie krijgt. Een ruzie vergeten is eigenlijk niet zo moeilijk, als je inziet dat ook jij daar je verantwoordelijkheid in hebt. Niet jij alléén natuurlijk, ook de andere. Maar dat doet er in feite niet toe, al bestaat er vaak het verkeerde idee dat dit wel zo is. Je kan met andere woorden iemand anders niet veranderen, je kan enkel aan jezelf werken.
Denk na wat jou gevoeligheden zijn, en hoe deze spelen in een "relatie" met anderen. Bijvoorbeeld : stel dat je als kind vaak uitgelachen werd als je je gevoelige kant toonde, dan kan je behoorlijk boos worden als iemand je op deze gevoelige kant aanspreekt. Als iemand bv. zijn/haar eigen gevoel toont kan er een soort ongemak bij je ontstaan omdat je onbewuste dan zegt "dit hoort niet". Of omdat je bepaalde gevoelens weg hebt geduwd die "niet hoorden" en de andere deze nu juist wél toont kan je boos worden op die ander.
Nog een voorbeeld : als je als kind zwaar overheerst werd (door je opvoeders thuis of op school, of door grotere broers/zussen, of vrienden etc...) kan je sterk reageren als iemand zijn/haar wil duidelijk maakt aan jou. Je denkt dan onbewust "die gaat me nu ook overheersen" en reageert véél sterker dan het voor die situatie nodig is.
Met andere woorden: als je een ruzie hebt, ga dan vooral bij jezelf kijken waarom je ruzie maakte. Dit zal je dingen bijleren, zodat ruzie eigenlijk een geschenk is om jezelf beter te leren kennen en dingen uit het verleden te verwerken.
Zolang je denkt dat het helemaal aan de andere ligt, is een ruzie vergeten helaas niet mogelijk...
liveisgreat
12 jaar geleden
je kan een ruzie pas (soort van) vergeten(in ieder geval achter je laten) als je je vriendin en jezelf vergeven hebt, en zij jou ook.

forgive and forget