Waarom zoek ik negatieve dingen in mijn vriendin?

Hallo,
Ik heb nu meer dan een half jaar verkering met mijn vriendin (anders was het mijn vriendin niet :-P).
In oktober hebben we een ruzie gehad van drie week over een nichtje van haar (die aanvoelt als zusje). Haar nichtje kwam vroeger altijd naar m'n vriendin toe maar nu naar mij met haar problemen. En daar is m'n vriendin heel boos over geweest.
Dat is nu allemaal uitgepraat maar sindsdien is er iets verandert in me. Iets in mij zoekt constant dingen in haar waarom ze niet meer van me kan houden. Ik weet dat ze van me houd (ze zegt hetzelf) en ik hou ook ontzettend veel van haar. Maar iets in mij zoekt constant punten waarom ze niet meer van me houd.
Ik wordt er helemaal gek van!!!
Ik wil dat helemaal niet! Ik hou zoveel van haar!
Ook neemt zij nooit initiatief in onze relatie. Afscheid kusje, samen iets doen ect.
Als we bij elkaar zijn is het goed en merk ik dat ze van me houd. Maar ze komt zelf nooit met iets...
Ik wordt er zo onzeker van...

Help...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zijn allebei 16 btw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het te maken heeft met verlatingsangst, inderdaad, die antwoorden hieronder geven me inzicht daarin...

Antwoorden (6)

Dit komt door onzekerheid. Omdat je zegt dat ze zelf geen initiatief neemt om ´standaard relatie dingen´ te doen zoals afscheidskus o.i.d. Persoonlijk zou ik zeggen dat haar nichtje niet naar jou moet gaan met haar problemen. Je vriendin kan dit vijandig zien. Ze zal jaloers worden en steeds minder haar best doen in de relatie. Mijn advies is gewoon naar haar toe gaan. Ergens waar niemand is en dan duidelijk praten over de dingen die je niet leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hebben we gedaan. En met haar nichtje hebben er uitgepraat een ok tegen haar gezegt.
Ze komt ook niet meer met haar bij me. Dus dat is klaar. Het enige wat in wil is van die onzekerheid af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzekerheid is moeilijk om vanaf te komen. het hoort eigenlijk bij liefde. je moet gewoon alles z´n gangetje laten gaan en je hart volgen. Uiteindelijk komt alles goed.
Misschien omdat je je eigen geluk onbewust saboteert, omdat je niet weet wat het is om gelukkig te zijn en gewend bent dat je in de steek gelaten wordt als je gehecht bent aan iemand. Dus voordat de ander jou pijn kan doen, zoek jij een weg om de ander los te laten. Zomaar een invulling, volg je hart die geeft het antwoord.
12 jaar geleden
Ik ben het net Annswers eens. Ik heb hier ook ervaring mee gehad en beseft dat ik inderdaad probeerde eerder zelf een uitweg te vinden zonder dat ik of mijn partner dat wilde. en ook nog eens met het excuus dat het voor partner misschien wel beter zou zijn. gelukkig heb ik het los kunnen laten en kunnen accepteren dat het nergens voor nodig is en dat je best gelukkig mag zijn.
Onzekerheid is een natuurlijk iets! waarschijnlijk is zij ook onzeker over bepaalde dingen in jullie relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zoekt punten omdat je zeker wil zijn over jullie relatie. Veel mensen twijfelen over zichzelf. Jij twijfelt ook over jezelf.
En waarom doet ze geen dingen??
Als iemand nooit heeft geleerd de deur dicht te doen, zal hij of zij nooit uit zich zelf de deur dicht doen.
Dus als je iemand nooit verteld dat je dat fijn vind, of wilt zou hij of zij het ook niet doen in onzekerheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met onzekerheid, waardoor je steeds bevestigingen wilt hebben. Zeker in een relatie met iemand waar je veel om geeft. Als jullie het samen leuk hebben zou ik rustig een keer gaan praten en je vriendin vertellen dat je het leuk zou vinden als zij ook een keer initiatief neemt om spontaan iets leuks te doen. Misschien is haar karakter wel niet zo en dan word het moeilijk om daar iets aan te veranderen. Ik zou het dan proberen te accepteren en wat meer te kijken naar de positieve dingen. Vaak zie je de negatieve dingen sneller als de positieve, omdat die vaak als zelfsprekend benoemt worden. Probeer dat achter je te laten en ga zitten voor een goed gesprek, want als jullie van elkaar houden moet het goed komen!
12 jaar geleden
Sommige mensen hebben nooit geleerd om initiatief te nemen b.v. omdat hun ouders dat altijd namen en zo haar het initiatief uit handen namen. Misschien kun je daar eens aandacht aan schenken; probeer er achter te komen hoe het bij haar thuis er aan toe ging.
Vertrouw haar dus toch maar en zet die achterdocht opzij; geloof me maar, ik heb iets dergelijks meegemaakt.
Het probleem is dat je je niet kunt voorstellen hoe zij reageert omdat je uit een ander soort nest komt dan het hare en pas als je dat inziet kun je je onzekerheid overwinnen.

Toegevoegd na 7 uur:
En houdt dat nichtje toch maar op afstand als je je relatie een kans wil geven.