Hoe ga je om met verlangen of heimwee naar iemand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het voor je. Van harte!

Het beste antwoord

Als iemand dood is en je hebt een waanzinnige heimwee, dan is vaak het enige wat je kunt onthouden is dat diegene nog steeds al je liefde heeft in je hart. Diegene heeft nog steeds een plekje in je hart en je hart is nog steeds een huisje voor de ander.
Laat je hart open zijn en geniet nog even van die warmte die de liefde geeft in je hart. Je voelt die ander dan nog steeds en de herinneringen zijn er nog steeds. Je voelt je dan eventjes minder eenzaam en zal dan minder heimwee hebben.
Sluit je ogen dan maar even en voel die ander en voel die in je hart, voel die warmte en de liefde.

Hoe groot de afstand ook is, je hart is in je en die is heel dichtbij. zo ook dus de ander, ondanks dat de afstand groot is, het is gelijktijdig enorm klein...

Nu gaat het niet om een overledene, maar dat veranderd dit verhaal niet!

Iedereen die jij lief hebt, heeft een plekje in je hart. Dus je hoeft daar alleen maar even naar terug te keren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx dit geeft stof waar ik wat mee kan maar ben er nog niet uit... Dat moge duidelijk zijn

Andere antwoorden (4)

Gewoon naar diegene toe. Belangrijkste is eerlijk blijven. Altijd je gevoelens uiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe bedoel je "gewoon naar diegene toe"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je verlangens of heimwee naar iemand die je kunt bereiken of heb je bijvoorbeeld heimwee naar een overleden persoon. Soms als ik op vakantie ben zonder mijn vriendin dan krijg ik ook heimwee en dat kun je in mijn voorbeeld alleen oplossen door naar diegene toe te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t is iemand die wel leeft maar naar wie ik niet toe kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okay. De vraag is nu wrm je niet kunt gaan naar diegene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet er niet toe. De vraag is hoe ik met zulke gevoelens om ga
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALs je heimwee hebt en je hart zegt dat je diegene mist, dan moet je er alles aan doen om bij diegene te zijn. Je moet je hart volgen en doen wat je blij maakt. Er is geen 'juiste manier' om om te gaan met zo'n gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doen wat je blij maakt is idd een hele goeie. maar ik mis de kern...
Het is een naar gevoel als je heimwee hebt naar een onbereikbaar iemand of iemand uit het verleden. Misschien is het iemand die je tijdelijk moet missen.
In ieder geval is afleiding het beste. Probeer zo weinig mogelijk te denken aan dit verlangen, dat je toch niet kan oplossen. Als de heimwee je weer parten speelt, geef er dan zo weinig mogelijk aandacht aan. Ga andere dingen doen, werken, hobby, sporten, vrienden bellen, film kijken enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da klopt maar daar kun je het ook te druk mee hebben. Wanneer er even geen bezigheid is slaat het vooral toe en s'morgens zodra ik wakker word. afleiding op zich werkt wel maar ik zoek meer naar een kernoplossing. wat maakt dat je dat op de langere termijn minder gaat voelen ook in nieuwe situaties?
Ergens in een reactie van je las ik, dat de persoon niet is overleden, maar je kunt er ook niet naar toe. Dan neem ik aan, dat de opties bellen, MSNnen, mailen etc ook niet mogelijk zijn.

Dan denk ik, dat het gaat om een rouwproces.
Rouwen gebeurt niet alleen als iemand is overgegaan; het kan ook zijn bij iemand in leven, maar die onbereikbaar is.
Door een rouwproces gaan is voor iedereen anders en ook per situatie verschillend.
In ieder geval is het wennen, je aanpassen, de bijkomende emoties verwerken en accepteren. Niet specifiek in die volgorde.
Geef jezelf de tijd, niet vechten tegen je gevoelens. Onderga ze, ze horen bij jou en aanvaard ze.
Babystapjes zetten is voor mij in een rouwproces heel belangrijk. Geen grote beslissingen nemen, niet teveel vooruit denken. Proberen in het hier en nu te blijven.
Afleiding kan daarbij helpen, maar ook dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toppie dit... ik heb het even gekopieerd en zie in dat mijn laatste vraag er eigenlijk ook over gaat, het houdt er verband mee denk ik... Ben ik nog niet helemaal uit. Dankjewel meis, zeer waardevol dit. geldt iook voor Gd, hieronder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danks!
Je vraag over onthechten bedoel je? Ik zag um net voorbij komen en broed nog op een eventueel antwoord ;-)
Graag gedaan. Moeilijk allemaal hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
broeden? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))
dat is heel moeilijk en daar weet ik alles van ik heb iemand een bijna een half jaar moeten missen kon diegene niet bellen of mee praten of wat dan ook...... Het enigste wat je kan doen is afleiding proberen te zoeken. Er over praten met mensen. En het van je af schrijven. Heel veel sterkte.... tis ontzettend moeilijk.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das heel zwaar!