Is het in een relatie zo, dat hoe je je meer best doet voor de relatie, hoe groter de kans is dat je relatie misloopt?

Dat je relatie bijv. zo geforceerd word omdat je teveel probeert een perfecte relatie te krijgen.
Of is dat streven naar perfectie juist goed voor je relatie, omdat je er meer je best voor doet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zelfs als beiden streven naar perfectie (wat meestal niet zo is),
dan is wat beiden *verstaan* onder een perfecte relatie weer net een beetje verschillend,
waardoor de relatie zelf weer niet perfect is.

Door er niet obsessief mee bezig te zijn, maar de wens te koesteren elkaar gelukkig te willen maken en zien,
en genieten van elkaars nabijheid,
als je dat beide nastreeft, dan heeft een relatie een mooie kans een vorm van perfectie te benaderen....

En het besef dat dat niet 100% van de tijd lukt, werkt al om het weer beter te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dit vind ik onzin. In een relatie die je ECHT beoogt ga je toch per definitie niet geforceerd doen!
Het is een (automatisme in de) wisselwerking die gebaseerd is op vertrouwen in elkaar. Vervolgens moet je maar afwachten of er gesproken kan worden van een perfecte relatie. Dit is toekomstwerk en je bent nooit te oud om te leren en nog meer lief te hebben.....Liefhebben is een werkwoord,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt echt, inderdaad... Als het goed gaat, dan gaat het vanzelf... Als je moet regisseren, bijsturen en plakken, duwen en trekken en zo, dan is het niet goed...

Wees jezelf en sta de ander toe zichzelf te zijn, meer kun je niet...

Dus mijn advies is, doe er niets voor, totaal niets en als dan alles goed blijft, dan heb je een prachtrelatie...

Zo is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Een goede relatie hoef je niet te forceren, die loopt vanzelf, als je er tenminste altijd energie en liefde in steekt! Je moet dus wel je best doen, en een mooi evenwicht vinden tussen geven en nemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Streven naar perfectie hoeft niet verikeerd te zijn, als het maar niet tot uiting komt in obsessief gedrag. Je moet je realiseren dat niet alles perfect KAN zijn, sterker nog, sommige fouten zijn zelfs aandoenlijk en maken een mens compleet.

Streven is goed als je je realiseert dat je het nooit zult bereiken en daar vrede mee kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Streven naar perfectie in een relatie is onmogelijk denk ik. "Dat moet je niet willen."
Je hoeft toch niet alles hetzelfde leuk te vinden, of in alles hetzelfde te zijn? Een goede relatie is er een waarin je dingen kunt delen, dingen apart kunt doen, naar elkaar luistert, goed kunt praten, enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
kijk iedereen,hoe goed de relatie ook is,zal moeten blijven werken aan de relatie om die ook goed te houden of te krijgen,maar hou het wel gezond!!geen enkele relatie is perfect en streef daar ook niet naar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan een goede relatie moet je blijven werken, helaas. Anders groei je uit elkaar, leven als broer en zus, etc. Zonder input geen output.
Moet natuurlijk wel van beide kanten komen, anders werkt het averechts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor alles wat enigszins belangrijk is in je leven doe je je best. Je doet je best op je werk, je doet je best om je kinderen op te voeden, en dus doe je ook je best voor je relatie.
Ik geloof zelfs dat de kans kleiner wordt dat de relatie misloopt als je je best ervoor doet. Er zijn aardig wat relaties die worden gered door therapie i.p.v. meteen uit elkaar te gaan als het "even" niet meer gaat.