Hoe ga je om met meiden/vrouwen die afstandelijk / terughoudend proberen te doen?

Het is zo, meisje tegen gekomen bij het uitgaan. Allemaal leuk en aardig.. Beetje mee lopen vozen enal paar x na het uitgaan (dus daar gaat het niet om).. Alleen doordeweeks lijkt het echt alsof ik een reactie uit haar moet trekken.. en word ik beetje 'half lauw' van.. als zij iets geantwoord heeft reageer ik te snel en kan weer een dag wachten op antwoord bij wijze haha..

Alleen ik merk gewoon dat veel meiden zo zijn, terwijl ze tijdens uitgaan leuk vinden om met me de avond door te brengen

Toegevoegd na 5 uur:
*even voor de duidelijkheid het is meer het spel wat ze met mij speelt, daar doel ik op.. moet wel luchtig blijven en niet dat ik gelijk vastigheid verwacht!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Als je iemand dichterbij je wilt hebben, neem dan meer afstand. Het klinkt onlogisch, maar het werkt vaak wel.

Zij doet, blijkbaar, haar best om "hard to get" te zijn/lijken. Je zou kunnen proberen om jezelf in bedwang te houden als je een mail/sms/ping o.i.d. van haar ontvangt. Stuur zeker niet direct een bericht terug, maar laat hier lekker een poosje tussen zitten. Afhankelijk van de inhoud van haar bericht een uur, een paar uur of een dag. Als zij het jammer vindt dat je niet eerder reageert, dan zul je dat zeker merken. Geloof me, zo zijn vrouwen. :)
Als ze, onverhoopt, toch niet meer van je wil dan alleen een leuk tijdverdrijf tijdens het stappen, dan zul je dat ook merken. Ze blijft dan afstandelijk doen. Maar dan moet je je afvragen of ze wel zo leuk voor jou is.

Veel succes met je verovering! En anders: er zijn heel veel leuke meiden. Je bent net vrijgezel, geniet ervan!

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ik helemaal vergeet te schrijven:
Neem ook wat meer afstand als je haar tegenkomt in het weekend tijdens het uitgaan. Doe wel vriendelijk, maar stap niet gelijk op haar af. Zwaai bij wijze van spreken even kort of steek je hand op, maar draai je daarna weer om naar een andere gesprekspartner. Dus niet arrogant proberen te lijken, maar vriendelijk doch met iets meer afstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, sw!

Andere antwoorden (6)

Meiden zijn nu eenmaal zo. Terugkijkende op heel wat levenservaring kan ik zeggen: als een meid geen interesse voor je heeft, kan je daar niet veel aan doen. Vroeg of laat kom je wel iemand tegen die wel naar je kijkt en met je wil praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had je fout begrepen. Zij stuurt flirtsignalen uit , die jij opvangt?
Kijk eens wat Stellalala, tevoren schreef. Zo is dat. Heel subtiel hoor, het "minnespel".
Wat een meisje wil zien, is de kracht van de man.
Helaas zijn veel mannen van tegenwoordig lamzakken, mietjes en macho's zonder stevige kern. Dat hoor ik van de dames van tegenwoordig.

Dus ze stellen de man op de proef. Heeft hij door dat ik hem leuk vind? En, heeft hij zin om zijn best te doen? En ook: heeft hij zijn leven op orde, zodat ik kan aanschuiven?
Ze eisen dus niet alleen kracht maar ook de sociale vaardigheid om die te laten zien.

Volgens mij ben je al een heel eind op weg, dus succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tederheid niet te vergeten.veel mannen denken dat een relatie bestaat uit sex en dat de vrouw alles in het huishouden wel even regelt en zijn pantoffels komt brengen en zijn biertje bijvoorbeeld. Maar er komt veel meer bij kijken.
Die meiden zijn op het moment dat ze uit zijn vaak al half dronken. Ze hebben al ingedronken thuis en zijn daardoor al wat losser. Als ze nuchter zijn hebben ze vaak geen idee meer wat er gebeurd is en weten ze ook niet meer met wie ze nou de nacht hebben doorgebracht. Erg vervelend maar het is wel een risico. Vertel hen de waarheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, het kan ook nog iets anders zijn.
Sommige meisjes kunnen zich niet hechten: het is niet mogelijk om een echte relatie met zo'n meisje op te bouwen. Probeer dat in te voelen.
Een aanwijzing kan zijn, hoe een meisje met seksualiteit omgaat: is dit voor haar 'iets tussen twee mensen' dus relatie-vormend, of is dit voor haar vooral een 'sociaal gebeuren', dus om zich te hechten aan haar netwerk. Maar bijt je nergens op vast.
Sorry dit moet ik bot zeggen: ze heeft geen interesse meer,maar jij wel. Er zijn zoveel leukere meisjes, ookal blijft het rot, ze moet het voor jou wat duidelijker zeggen, dat ze geen interesse heeft en dat doet ze door niet meer te reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of jullie zijn vrienden die het gewoon gezellig hebben, dan speel je geen spel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waarom die min?
Ik denk dus echt dat een meisje op dat moment (in het weekend tijdens stappen) het gewoon leuk vindt om met maakt niet uit welke acceptabele jongen, rond te rommelen. Maar verder wil ze gewoon niks. Dus door de week heeft ze andere dingen aan haar hoofd en geen behoefte aan gezelschap van jongen(s).
Vermoedelijk wil ze verder dan ook geen vaste omgang/verkering, alleen dit losse gefeest.
Je kan toch ook gewoon aan haar vragen hoe het nou zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ze bang zijn dat jij meer wilt? Dan zeg je gewoon na het stappen dat je het leuk vind om vrienden te zijn en geen vastigheid op verkeringsniveau. Dat je 't leuk vind om buiten het stappen om ook gewoon met haar te praten, en niets speciaals van haar wilt. Dat is duidelijk en weet je wat je aan elkaar hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hier heel graag een min voor willen geven :)
Maar je hebt gelijk.. Sommigen willen gewoon niet verder. +sje
Als het om het spel "hard to get " gaat, dat kun je zelf toch ook spelen?